- Hirdetés -

Így versenyeznek a vásárlókért a webshopok

|

Az időablakos kézbesítés bevezetésével a vállalatok többek között csökkenthetik a sikertelen vagy elmaradt szállítások valószínűségét, javíthatják az általános ügyfél-elégedettséget és növelhetik versenyképességüket. A hazai és a nemzetközi e-kereskedelemben egyaránt megfigyelhető, hogy a vásárlók számára egyre fontosabb a rugalmas kézbesítés lehetősége. Az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO szakértői szerint az időablakok egyre látványosabb szűkülésére érdemes számítani, s a piaci verseny szempontjából döntő jelentősége lesz annak, hogy a különböző webshopok milyen mértékben képesek ezzel lépést tartani.

Az ütemezett kézbesítés javítja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját, mivel lehetővé teszi az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók számára, hogy hatékonyabban tervezzék és kezeljék erőforrásaikat. Az idősávokra osztott kiszállítás során maga a vásárló is bevonódik a házhoz szállítás megtervezésébe, mivel az adott napon belül ő választhatja ki a számára legmegfelelőbb kézbesítési időpontot. Azt, hogy a házhoz szállítás mennyire sokat számít az ügyfélelégedettség szempontjából, a McKinsey & Company kutatása is jól mutatja: a megkérdezett vásárlók kiemelték, hogy egyre fontosabb számukra a kényelmes és rugalmas kézbesítés, továbbá 25 százalékuk plusz szállítási költséget is hajlandó lenne fizetni az aznapi vagy azonnali kiszállításért.

Mivel egyre gyakrabban és egyre több szegmensben fordul elő az idősávos szállítási lehetőség, a vásárlói oldalról is növekvő igény mutatkozik rá. Hiszen azt a fajta flexibilitást és kiszámíthatóságot, amit az időablakos kézbesítés jelent, a legtöbb vásárló értékeli. Lehetővé teszi ugyanis számukra időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. A kiszolgáltatottság érzése is eltűnik, hiszen ők határozzák meg a kézbesítés idejét. A vásárlói igényekhez igazítható szállítás nagyobb ügyfél-elégedettséghez és márkahűséghez vezethet.

Az interneten keresztül megrendelhető termékek széles skálája, és a vásárlói elvárások folyamatos növekedése együttesen mutat ugyanabba az irányba; a piaci versenyt az egyre szűkülő kiszállítási időablakok fogják eldönteni. Magyarországon az ütemezett kézbesítést biztosító webshopok és más e-kereskedelmi szereplők átlagosan 3-5 órás idősávot határoznak meg, de egyre gyakoribb az egyórás időablak is. Kivételt képeznek ez alól a melegételt kínáló éttermek és gyorsétteremláncok, amelyek esetén már szinte alapkövetelmény a fél órán belüli kiszállítás.

„Az idősávok néhány perctől több óráig terjedhetnek a logisztikai folyamat követelményeitől és összetettségétől függően. A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat 1, 2 és 4 órás idősávokkal, melegétel esetén gyors kiszállítással, vagyis a rendeléstől számítva 30 percen belül. Ügyfeleink közül már nemcsak élelmiszeripari vállalatok, de egy dinamikusan fejlődő drogéria-parfüméria hálózat is egyórás kiszállítási időablakkal rendelkezik. A tendencia abba az irányba mutat, hogy az időablakok egyre szűkülni fognak, amiben a logisztikai vállalatok fejlődésének és felkészültségének hatalmas szerepe lesz” – foglalta össze Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

A még szűkebb idősávok eléréséhez elengedhetetlen egy hatékony útválasztási és ütemezési rendszer, hogy az útvonalak optimalizáltak, a szállítási határidők pedig betarthatók legyenek. A logisztikai vállalatoknak a szállítási hálózatuk felett valós idejű átláthatósággal is rendelkezniük kell, amellyel nem csupán a kiszállító járműveiket tudják nyomon követni, de a forgalmi, időjárási viszonyokat is figyelemmel kísérhetik, így szükség esetén korrigálhatják az útvonalakat és az ütemterveket. Az ügyfelekkel kialakított megbízható kommunikációs csatornák is elengedhetetlenek, hiszen ezeken keresztül tudják tájékoztatni őket a szállítási határidőkről vagy azok változásairól – ez történhet e-mailben, SMS-ben vagy mobilalkalmazásokon keresztül. Ahhoz, hogy szűkebb kézbesítési időablakokat kínálhassanak, a logisztikai vállalatoknak megfelelő számú futárral és adminisztrációs munkaerővel kell rendelkezniük a megnövekedett kereslet kezeléséhez. A fentebb említett feltételek megvalósításának érdekében a logisztikai vállalatoknak olyan technológiai megoldásokba kell befektetniük, mint a flottakezelő rendszerek, a valós idejű nyomon követés és az automatizálás, így növelhetik produktivitásukat és csökkenthetik a hibázás lehetőségét.

Végezetül, a szűkebb szállítási határidők betartása, és a teljes ellátási lánc hatékony működése érdekében elengedhetetlen a szorosabb együttműködés például az e-kereskedelmi platformokkal, kiskereskedőkkel és beszállítókkal. Ez magában foglalja az adatok megosztását, az ütemezések összehangolását és a folyamatok racionalizálását.

Az időablakos kiszállítás ugyan kihívást jelenthet mind a logisztikai, mind az e-kereskedelmi vállalatok számára, azonban számos előnnyel is jár.

Hatékonyabb működés - Az ütemezett kiszállítás a logisztikai vállalatok számára lehetővé teszi a szállítási útvonalak optimalizálását, és a jobb erőforrás-gazdálkodást. Ez a folyamat pedig hozzájárulhat a produktivitáshoz, a szállítási kapacitás kihasználásához, valamint a szállítási idők és az általános működési költségek csökkenéséhez.

Az utolsó kilométeres logisztika szakértőjeként, a DODO az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Ebben a nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, saját fejlesztésű mesterséges intelligencia alapú platformja segíti.

Magasabb ügyfél-elégedettség - Egy 2021-es felmérés is kiemeli, mennyire fontos a vásárlók számára, hogy olyan házhoz szállítási módot választhassanak, amely alkalmazkodik időbeosztásukhoz. Az időablakos kézbesítést a napi teendőikhez tudják igazítani, kevesebb várakozási időráfordítással, ami rendkívül kényelmessé teszi számukra a szállítási folyamatot – növeli az elégedettségüket, és nagyobb valószínűséggel fognak ismételten vásárolni.

Minimális számú sikertelen kiszállítás - Mivel mind az vásárló, mind a futár pontosan látja a kézbesítési időablakot, így minimálisra csökkenthető az elmaradt, sikertelen kiszállítások száma. Ez a házhoz szállítást végző szolgáltatók és kereskedők számára költségmegtakarítást, a vásárlók számára pedig kevesebb idegeskedést jelent.

Fokozott biztonság - Az időablakos kiszállítás csökkentheti a csomagok ellopásának vagy megrongálódásának kockázatát, mivel a vásárlók számítanak rendelésük érkezésére, ezért a kézbesítés jóval kevesebb időt vesz igénybe, ezáltal pedig lerövidül az az idő, amíg a csomagok felügyelet nélkül maradnak a szállító járműben.

Környezettudatos megoldás - Az optimalizált szállítási útvonalak és a csökkentett várakozási idő, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, valamint kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményezhet. Mindez egyszerre támogatja a környezetvédelmi törekvéseket, és a fenntarthatósági célokat.

A DODO, mint a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, nem csupán autóflottájával, de a saját fejlesztésű, adatvezérelt GAIA platformja által tervezett, rövidebb és gyorsabb szállítási útvonalaival is arra törekszik, hogy csökkentse a környezeti terhelést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...