- Hirdetés -

Egyre több elektromos autót ad el a BMW

|

A BMW Group világszerte 588138 darab új autót adott el 2023 első három hónapjában (-1,5%). A vállalatcsoport első negyedévben értékesített, 64647 darab tisztán elektromos meghajtású modellje 83,2 százalékos fejlődést jelent. A BMW márka az év első három hónapjában 55979 darab zéró emissziójú újdonságot adott el, amellyel több mint kétszeresére növelte az egy évvel ezelőtti teljesítményét (+112,3%). Az Egyesült Államokban 11,4 százalékkal több, szám szerint 89750 darab új BMW és MINI modell talált gazdára.

2023 első negyedévében a BMW Group jelentős mértékben növelte tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési mennyiségét. A világszerte eladott 64 647 darab zéró emissziójú újdonság 83,2 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW márka eközben több mint kétszeresére növelte az egy évvel ezelőtti értékesítési teljesítményét: 2023 januárja és márciusa között 55 979 darab tisztán elektromos meghajtású BMW modell talált gazdára, amely 112,3 százalékos növekedést jelent.

„Tisztán elektromos meghajtású modelljeinket világszerte kiváltképp intenzív érdeklődés övezi, így az idei esztendő első negyedévében is képesek voltunk fenntartani az elektromos mobilitás terén előirányzott, dinamikus növekedésünket” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „A BMW Group kiváló úton halad az egész éves értékesítési növekedés felé, amelynek főbb hajtóerői a tisztán elektromos meghajtású és a felsőkategóriás modellek lesznek – mint az új BMW i7, az új BMW 7-es sorozat, a BMW XM és a továbbfejlesztett BMW X7” – tette hozzá.

A BMW Group világszerte 588 138 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2023 első negyedévében, amely 1,5 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév mutatójától. A Kínában is egyre inkább lecsendesedő koronavírus-hullám utóhatásai és gazdasági környezetre gyakorolt hatásai továbbra is jelen vannak minden iparágban. A BMW Group várakozásai szerint a kínai gazdaság idén stabilizálódik, miközben az értékesítési körülmények az Egyesült Államokban jelenleg stabilnak tűnnek. Európában a vállalatcsoport eladásai kissé elmaradtak az előző évitől, elsősorban az orosz piacot érintő export- és gyártási tilalom miatt. Márciusban azonban már világszerte egyértelműen emelkedő tendencia volt tapasztalható.

A BMW Group a jelenlegi, kihívásokkal teli üzleti környezetben is bizakodóan tekint a 2023-as esztendőre, a tisztán elektromos meghajtású modellek dinamikusan növekvő értékesítési mutatója mentén. Ezt a vállalatcsoport stabil előrendelései is alátámasztják. A BMW Group így az autóipari szegmensben a 2023-as évre enyhe értékesítési növekedést irányoz elő.

A BMW Group a felsőkategória csúcsán is pozitív értékesítési lendületre számít – a vállalatcsoport itt körülbelül 40-60 százalék közötti növekedéssel számol. A hosszított tengelytávolságú BMW X5 kínai gyártásának beindításával a BMW Group tovább bővíti a spartanburgi üzemben napvilágot látó BMW X modellcsalád gyártási kapacitását.

A tisztán elektromos meghajtású modellek dinamikus növekedése évekre előre mutat

A BMW i5 idei bevezetésével a BMW Group mindegyik főbb szegmensében elérhetővé tesz ügyfelei számára legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellt, amelynek tükrében a következő évekre intenzív növekedést irányoz elő: 2024 végéig legalább minden ötödik, 2025 végéig minden negyedik, 2026 végéig pedig körülbelül minden harmadik új modelljét tisztán elektromos meghajtással tervezi értékesíteni. A BMW Group meggyőződése, hogy a NEUE KLASSE modellgeneráció piaci bevezetése tovább gyorsítja majd az elektromos mobilitás világméretű térnyerését.

A BMW márka a siker felé vezető úton jár: a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek értékesítése több mint megduplázódott

2023 januárja és márciusa között a BMW márka világszerte 517 957 darab új autót adott el, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 0,4 százalékos csökkenés. A bajor prémiummárka ügyfelei valósággal rajonganak a tisztán elektromos meghajtású újdonságokért: az idei esztendő első három hónapjában 112,3 százalékkal több, szám szerint 55 979 darab zéró emissziójú modell talált gazdára. A BMW ezzel éves viszonylatban ismét képes volt megduplázni tisztán elektromos meghajtású portfóliója értékesítési mennyiségét. A BMW iX, a BMW i7, a BMW i4 és a BMW iX3 kimagasló népszerűségnek örvend. Hamisítatlan vezetési élményének és sportos eleganciájának köszönhetően a frissen bemutatott BMW iX1 is elnyerte az ügyfelek tetszését. Az új BMW 5-ös sorozat és a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 idei világpremierjével a bajor prémiumgyártó minden korábbinál szélesebb modellpalettát kínál ügyfeleinek a felsőkategóriában. Az újdonságok sorát a tisztán elektromos meghajtású BMW iX2 és az első zéró emissziójú BMW 5-ös Touring színesíti tovább.

A BMW M divízió sikeres első negyedévét a BMW XM piaci bevezetése koronázta meg

A BMW M divízió látványos lendülettel vágott neki a 2023-as évnek: a január és március között eladott 46 430 darab új modell 18,9 százalékos értékesítési növekedést jelent. A legintenzívebb érdeklődés a vérpezsdítő menettulajdonságokkal felruházott BMW i4 M50 BMW M Performance modellt övezte. A frissen bemutatott BMW M3 Touring ugyancsak nagy népszerűségnek örvend. A vadonatúj modell koncepciója már az első pillanatban sikerre volt ítélve. A kimagasló első negyedévhez a BMW M3 limuzin és a BMW M4 is nagymértékben hozzájárult. A BMW M divízió sikeres első negyedévét az első hálózatról tölthető nagyteljesítményű BMW M modell, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW XM piaci bevezetése koronázta meg. Az újdonság fontos mérföldkövet jelent a BMW M divízió elektromos jövőképe felé vezető úton. A BMW M GmbH eközben az idei esztendő második negyedévére is új modellekkel készül: érkezik a BMW X5 M Competition és a BMW X6 M Competition továbbfejlesztett változata, a BMW X5 M60i xDrive és a BMW X6 M60i xDrive modellpáros, valamint a vezetés színtiszta élményét ígérő, új BMW M2 Coupé.

A MINI 68 541 darab új autót adott el 2023 első negyedévében

A brit prémiumgyártó világszerte 68 541 darab új autót értékesített 2023 első három hónapjában, amely 9,2 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti teljesítménytől. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE iránt továbbra is kimagasló a kereslet. Az értékesítési ügynökökkel dolgozó, direkt értékesítési modell márciusban útnak indított kínai bevezetésének, valamint a stabil előrendeléseknek köszönhetően a MINI bizakodva tekint a második negyedévre. Érkezik a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio, amelytől a brit prémiummárka újabb értékesítési lendületet remél. A MINI új modellcsaládja két zéró emissziójú újdonság bejelentésével kezdte az idei évet, tovább folytatva felkészülését a márka 2030-ra előirányzott, teljes egészében elektromos átállására.

A Rolls-Royce enyhe növekedéssel indította az újévet

A Rolls-Royce Motor Cars 1 640 darab luxusautót értékesített 2023 első negyedévében, amellyel 1 százalékkal javította meg egy évvel ezelőtti mutatóját. A növekedésből a brit luxusautó-gyártó mindegyik értékesítési piaca kivette a részét, olyannyira, hogy a márka idei előrendelési helyei már az összes modell esetében elfogytak. A Rolls-Royce Motor Cars mindegyik modellje a kézműves részletességben rejlő páratlan egyediség vonásait viseli – ahogyan a nemrégiben bejelentett Phantom Syntopia is. A brit luxusautó-gyártó gőzerővel készül első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében esedékes piaci premierjére. 2030 végére a Rolls-Royce teljes egészében elektromos autógyártóvá érik.

A BMW Motorrad növekedési stratégiájának sikerét látványos első negyedéves eredmények igazolják

2023 januárja és márciusa között a BMW Motorrad 47 935 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amellyel 1,1 százalékos javulás mentén megdöntötte egy évvel ezelőtti abszolút rekordját és ismét új első negyedéves értékesítési csúcsot állított be. Ez maradéktalanul igazolja a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának sikeres növekedési stratégiáját. A márka iránymutató újdonságokkal színesített, vonzó portfóliójához olyan erős nóvumok csatlakoztak, mint például az erőteljes M 1000 R modell, további értékesítési sikereket irányozva elő.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 194 773 darab BMW és MINI modellt adott el, amely 6,6 százalékos csökkenést jelent az előző esztendő megegyező időszakához képest.

Az Egyesült Államokban a január és március közötti három hónapban 89 750 darab BMW és MINI modell talált gazdára, amely 11,4 százalékos abszolút növekedésnek felel meg.

Európában a BMW Group 1,9 százalékkal kevesebb, 215 917 darab BMW és MINI modellt értékesített.

Németországban március végéig 57 317 darab BMW és MINI modellt rendeltek meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...