2023 a megújulás éve a Femina életében, a női online magazin ezentúl új köntösben várja az olvasókat. Az új dizájn megtervezésekor az olvasói igények mellett az időtállóságot és az aktuális trendeket is figyelembe vették.
Harmonikus és egységes összkép fogadja a látogatókat a napokban új külsőt kapott femina.hu-n. A letisztult megjelenést a finom pasztelles színek teszik még különlegesebbé. Az új arculat követi a modern kor igényeit, miközben erősen kapcsolódik az online magazin profiljához és kifejezi a site nőies jellegét is.
„2023 a megújulás mellett piacvezető pozíciónk megszilárdításának éve is. Folyamatosan figyelemmel kísérjük olvasóink igényeit mind tartalomban, mind megjelenésben – ennek is köszönhető kiadványunk népszerűsége. A dizájnváltásnál ugyanez volt a legfontosabb szempontunk: az olvasó mindenekelőtt. Ezzel párhuzamosan persze az időtállóságot és az aktuális trendeket is figyelembe vettük a tervezésnél. A femina.hu új külsejével kapcsolatban azt szeretem a legjobban, hogy nem kellett kompromisszumot kötnöm, ahogy az olvasóknak jó lesz ránézni, úgy nekem is” - mondta el Somodi Hajnalka, a Femina Média ügyvezetője.
„15 éve nézem a Feminát, a dizájnváltás, megújulás mindig nagyon izgalmas, és volt már pár ilyen az életünkben. Úgy éreztük, 2023-ban egy kicsit frissítenünk kell. A dizájnváltással megújul a tartalom is, néhány rovatot összevontunk, és van, amitől pedig elbúcsúztunk. Szeretnénk hangsúlyosan kiemelni értékes, exkluzív anyagainkat, legyen szó sztárinterjúról vagy izgalmas, nagyobb lélegzetvételű riportról. Hamarosan jelentkeznek a Femina Akták, melyek egy-egy témakört járnak körbe alaposan, szakértő segítségével. Első nagy témánk a menopauza lesz, erről az életszakaszról túl keveset beszélünk, holott minden második magyar embert érinteni fog előbb-utóbb. De ez még csak a kezdet. Bízom benne, hogy az új köntösbe öltözött Feminát ugyanolyan szeretettel olvassák majd, mint eddig” - tette hozzá Fehér Ági, a Femina főszerkesztője.
A tartalmi és vizuális összhang mellett az új dizájn megalkotásakor nagy hangsúlyt kapott a felhasználói élmény növelése. Az oldal megjelenéséről összességében elmondható, hogy könnyebben fogyaszthatóvá teszi a tartalmakat, a nyitó- és rovatoldalak új elrendezésének köszönhetően egyszerűbben válogathatnak a látogatók az olvasnivalók között.
Újdonságot jelentenek a horizontálisan scrollozható cikkek, illetve izgalmas összhatást nyújtanak a váltakozó képarányok és a lekerekített képek is. A Zsédely Teréz grafikus által megálmodott dizájnt Fejér Roxána, a Femina vezető programozója keltette életre, aki a kezdetek óta fejleszti az oldalt.
„Minden dizájnváltásnál beleszeretek az éppen aktuális tervbe, most is így történt. Tervezéskor azt tartottam szem előtt, hogy könnyedséget, egyszerűséget, ugyanakkor változatosságot csempésszek az új dizájn stílusába. Úgy érzem, sikerült. Ha szétnézünk a nagyvilágban, a legfrissebb webdizájntrendeknek is a minimalizmus az egyik alapelve, melynek legnagyobb előnye a könnyű olvashatóság. Ezt az irányt követve született meg a jól áttekinthető oldalstruktúra, a könnyen olvasható ívelt betűtípus és a visszafogott kiegészítő színek használata is. Nagyon boldog vagyok, hogy szabad kezet kaphattam a tervezésben” - számolt be az új dizájn készítéséről Zsédely Teréz, a Femina grafikusa.