A sport és a fitnesz világa, a különböző táplálkozási trendek, az egészséges életmód, az étrendkiegészítés fontossága és annak hatásai mára megkerülhetetlen beszédtémává váltak nemcsak a szűken vett szubkultúra, hanem a szélesebben vett társadalmi rétegek számára is. A BioTechUSA-cégcsoport a fitneszipar elsőszámú magyarországi szakértőjeként a trendek és a tények mögé ad betekintést podcast műsorában, amelyet a Showcast Media csapatával valósít meg. Az új évad első epizódjai már elérhetőek a legnagyobb streaming felületeken (Spotify, Apple Podcast), valamint a BioTechUSA YouTube csatornáján.
Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. A BioTechUSA-cégcsoport Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként 2000 termékkel jelenleg több mint 100 országban, 45 webshoppal, 279 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A cégcsoport küldetése, hogy termékei és szakértelme segítségével világszerte milliókat motiváljon egy tudatosabb és sportosabb életre, a „The Feeling of Success” mottójával az átlagemberekhez szól és felhívja a figyelmet az életmódváltás fontosságára.
Az együttműködés hátteréről
Ezen elképzelés mentén döntött úgy a vállalat, hogy a több éves tapasztalattal rendelkező Showcast Mediával karöltve megújítja podcast felületét és edukálja nemcsak fogyasztóit, hanem a táplálkozás és a mozgás szerelmeseit is. A különböző tematikus adásokban szakértőkkel, véleményvezérekkel és olyan ismert közéleti személyiségekkel, mint Gelencsér Tímea, Tatár Csilla vagy Nánási Pál segítségével bontják ki a legfontosabb egészségügyi témákat, legyen az megalapozott, vagy akár csak egy múló netes trend. A már elérhető első epizódban az evés- és testképzavarok témakörével foglalkoztunk, a második részben pedig alaposan körül jártuk, hogyan lehet eligazodni a különböző étrendek, ételérzékenységek között és mely divatdiéta az, aminek semmiképp se dőljünk be.
A Showcast Media közel két tucat műsor és több mint 500 epizód készítésében vett már részt gyártóként vagy podcast ügynökségként. Ennek keretében a BioTechUSA Podcast technikai feltételeinek megteremtését és gyártását is a cég végezte, amely kiegészült a marketing folyamatokban történő aktív részvétellel is.
„A BioTechUSA-cégcsoport marketingkommunikációs stratégiájának egyik kiemelt eleme, hogy társadalmi jelentőségű témákról mélyebben, ne csak a felszínt kapargatva folytasson valódi párbeszédet. A podcast, mint kommunikációs eszköz erre tökéletesen alkalmas, amely lehetőséget teremt fenti törekvéseink maradéktalan kiaknázására. A BioTechUSA Podcast csatorna elindulásakor különösen fontos volt számunkra, hogy olyan partnerrel valósítsuk meg mindezt, aki kellő tapasztalattal rendelkezik nemcsak a tervezés, az arculat, a hirdetéskezelés, a kommunikáció, hanem egy-egy epizód komplett gyártásában is. Éppen ezért esett a választásunk a Showcast Media csapatára, akik minden kritériumnak maximálisan megfelelnek” – mondta Beretka Bernadett, a BioTechUSA marketingkommunikációs vezetője.
Tóth-Czere Péter, a Showcast Media podcast ügynökség vezetője hozzátette: „Soha nem volt még olyan fontos tudatosan tájékozódnunk, mint ma, ahol a közösségi média hátán nem “csak” egészségtelen, hanem akár életveszélyes dolgokra buzdítanak minket. Ki kell tudnunk szűrni azt, ami tényleg hasznos, tudnunk kell, mikor kell megkérdezni igazi szakértőt. Ebben ad nagy segítséget az új felület, mi pedig nagyon nagy örömmel támogatjuk a BioTechUSA csapatát abban, hogy a vállalat legfontosabb üzenetei minél több emberhez eljussanak.”