- Hirdetés -

Nagyot nőtt tavaly a Gorenje

|

31,5 milliárd forintos árbevétellel zárta a tavalyi évet a Gorenje Magyarország, és ezzel iparági átlag feletti, 28,5 százalékos növekedést ért el a vállalat. A háztartásigép-gyártó 15,7 százalékos részesedésével piacvezető a darabszám szerinti eladásban nagy háztartási gépek kategóriában a hazai piacon. A Gorenje eladásai mind értékben, mind mennyiségben növekedtek tavaly, a cég összesen 560 ezer háztartási gépet értékesített. A kínai anyavállalat, a Hisense révén a cég nagy versenyelőnyre tett szert a globális gyártásban, az idei évre pedig további jelentős növekedésre számítanak.

A fogyasztói bizalom megingása, az orosz nyersanyagellátás leállása és a gyártási kapacitások kiesése ellenére is átlag felett teljesített a Gorenje Magyarország a hazai piacon, ismertette a cég a tavalyi éves eredményeit. Az idén 73 éves vállalat jelentős növekedést ért el 2022-ben: az értékesítés nettó árbevétele meghaladta a 31,5 milliárd forintot, ami az előző évi eredményhez képest 28,5 százalékos növekedést jelent. Az árbevétel felét a háztartási nagygépek eladása adta, míg ennek negyede, több mint 4 milliárd forint a háztartási kisgépek értékesítésének köszönhető.

A Gorenje 2018 óta a kínai Hisense-csoport tagja, amelynek köszönhetően háztartási és elektronikai készülékeit, így a tévéit, légkondicionálóit és audio termékeit is nagy számban értékesíti a magyar piacon.

Élen a hűtő-értékesítésben

A Gorenje darabszám szerinti eladásaiban már három éve a hűtőszekrények a legdominánsabbak: csak a tavalyi évben 75 ezer darabot értékesített a gyártó, ráadásul az amerikai típusú, drágább árfekvésű, side by side és multidoor hűtők eladásában három év alatt piacvezetővé vált, 2022-ben 8 ezer darabot adott el.

Az eladás volumenét tekintve a háztartási nagygépek kategóriájában a hűtőket a sütők, majd a porszívók követik: 65 ezer darab tűzhelyet és sütőt, illetve 40 ezer porszívót adott el a vállalat tavaly. Utóbbibból a mostani divatnak megfelelően az úgynevezett álló rúdporszívók fogytak a legnagyobb számban, amelyet a fogyasztók tipikusan második készülékként vásárolnak.

A háztartási kisgépek esetében a mixertől a jégkockakészítőn át a szendvicssütőig, összesen mintegy 145 ezer darab készüléket értékesített a vállalat tavaly. A legnagyobb számban a mikrosütőkből adott el: 2022-ben 75 ezer Gorenje-mikrót vettek a magyarok.

25-27 százalékos áremelkedés a szektorban

„Ugyan a gazdasági elemzők nagyon erős fogyasztást prognosztizáltak a tavalyi évre, a háború kitörése és elhúzódása mindent felülírt. Számos gazdasági hatás mozgatta az évet, a rekordinflációt pedig a mi szegmensünkben sem tudtuk megkerülni. Az eladási árak folyamatosan emelkedtek, az év második felére tartósan 25-27 százalékkal drágább volt minden háztartási nagygép, mint egy évvel korábban” – mondta el Füle Norbert, a Gorenje Magyarország ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, a tavalyi évi fogyasztói költéseket tekintve a Gorenje üzleteiben a magyar vásárlók átlagosan 154 ezer forintért vettek hűtőt, míg mosógépre 140 ezer forintot, mosogatógépre 150 ezer forintot, sütőre pedig 135 ezer forintot költöttek. A vásárlók 2022 októberében adtak ki a legtöbbet Gorenje-készülékekre: a vállalat közel nettó 4 milliárd forintos forgalmat bonyolított le csak ebben a hónapban.

Globális erőforrásokkal piacvezető

A két cég 2018-as összeolvadása révén minden korábbinál jelentősebb globális erőforrásokhoz és előnyökhöz jutott a szlovén háztartásigép-gyártó.

„A Hisense révén olyan gyártási és beszerzési potenciálok nyíltak meg a Gorenje előtt, amelyek elérése európai gyártóként elképzelhetetlen volt. Ez a felállás ugyanakkor mindenkinek előnyös, hiszen a Hisense európai gyártást, disztribúciót és know-howt szerzett, miközben rohamosan fejlődik a márkaismertsége a kontinensen” – emelte ki Füle Norbert.

Az ügyvezető igazgató szerint a Gorenje fejlődését mutatja, hogy a vállalat 15,7 százalékkal piacvezetővé vált a darabszám szerint eladásban háztartási nagygép kategóriában, miközben az eladások értékét tekintve is előkelő helyen áll: jelenleg második a piacon, 13,6 százalékkal.

Ambiciózus növekedési tervek

Füle Norbert azt is elmondta, hogy ugyan látszik egy negatív tendencia a hazai háztartásigép-fogyasztás terén, a Gorenje azonban kétszámjegyű növekedést tűzött ki célul 2023-ra, ami a termékmix potenciálját és a fejlődési lehetőségeit nézve is reálisnak mondható. Az ügyvezető hozzátette, idén kiemelt cél a mosás-szárítás és a hűtés termékkategóriák további erősítése, amelyben nagy segítség az anyacég átfogó hatékonysági programja. Továbbá, a logisztikai költségek enyhülésével azt várják, hogy ismét nagy előnyhöz jutnak, hiszen az európai gyárak kapacitásai mellett a kínai gyárak is a rendelkezésükre állnak majd, ami nagy versenyelőnyt jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...