- Hirdetés -

Egyre több terméket veszünk online

|

Az elmúlt években folyamatosan emelkedett, majd a koronavírus-járványt követően kifejezetten megugrott az online vásárlások aránya a barkácstermékek piacán is, és a növekedés azóta is töretlen. Így idén először a teljes forgalomból meghaladta a 10 százalékot az interneten vásárlók aránya – derül ki az országos hálózattal rendelkező Praktiker adataiból. A trendet erősíti, hogy a kiskereskedelem más szegmenseihez hasonlóan itt is átalakultak a nyomtatott újságok, a teret az online magazinok és akciók veszik át. Ennek megfelelően a Praktiker is csökkentette ökológiai lábnyomát, és a korábbi nyomtatott katalógust mára sikeresen váltotta ki az online elérhető, kéthetente frissülő ajánlatok oldal.

Az elmúlt években folyamatosan bővült az e-kereskedelem, és ezt a tendenciát a barkácspiac is követi: a Praktiker adatai alapján a 2018-as 1-2 százalékról mára 10 százalék fölé emelkedett az online vásárlások aránya a teljes forgalmon belül. Ez egyébként megfelel a teljes kiskereskedelemben tapasztalhatónak, ahol hasonló mértékű az online vásárlások súlya. Az adatok alapján nemcsak az internetes forgalom aránya, hanem a vásárlások darabszáma és értéke is folyamatosan növekedett az utóbbi években, és rendre megelőzte az offline növekedés mértékét. A trendet tovább erősíti, hogy a zöld értékek mentén a Praktiker tavaly megszüntette több nyomtatott kiadványát, idén pedig minden ilyen formátumot kiváltott az új, online platform, mely tovább tereli a vásárlókat a webshop irányába. Ehhez a fogyasztók gyorsan igazodtak: az idei első negyedévben az akciókat megjelenítő ajánlatok oldalnak 1,2 millió oldalletöltése volt. Az adatok alapján az online kiadvány elsődleges célja az áruházi vásárláshoz kapcsolódó információszerzés, a vásárlók csaknem fele ugyanis online tájékozódik, függetlenül attól, hogy hol veszi meg végül a terméket. Az újonnan indult kedvezményes villámajánlatok a tapasztalatok alapján népszerűbbek, mint a korábbi egész hétvégés akciók. A barkácsáruházlánc tapasztalatai alapján az online kiadványok mára képesek elérni, sőt akár meg is haladni a papír alapú kiadványok teljesítményét alacsonyabb ökológiai lábnyom és kedvezőbb költségszint mellett.

A Praktiker adatai alapján idén a csempe, bútor és kert kategóriák a legnépszerűbbek az online vásárlók körében. Ezek közül a kert szegmens az, amelyik iránt az előző évhez viszonyítva is kiemelten nagy a kereslet, különösen az alábbi termékkörökben: kertépítés, kerítések, térkő, kerti-bútor, grill, virágföld-mulcs. Az elemzésből az is kiderül, hogy melyek azok a termékek, amelyeket szívesebben „fogunk meg”, tehát inkább a boltban veszünk: ilyenek a növények, lámpák és más fényforrások.

Sommer Ádám, a Praktiker marketing és online szolgáltatások igazgatója elmondta: a változó vásárlói szokások alapján a Praktiker arra számít, hogy a barkácstermékek online értékesítése a jövőben tovább erősödik. Ennek megfelelően a meghatározó piaci pozícióval rendelkező áruházlánc webshopjában jelenleg is több mint 30 ezer termékkel, és kéthetente frissülő online ajánlatokkal várja a látogatókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...