- Hirdetés -

Meglepő fordulat a nézettségi versenyben

|

Az RTL főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél is a TV2 előtt végzett. Múlt héten egyszerre erősödött az RTL és gyengült a TV2.

Váratlan eseményeket hozott az elmúlt hét az RTL és a TV2 versenyében. Előbbi a kereskedelmi célcsoportnál visszavette a vezetést, ráadásul nem pusztán főműsoridőben, hanem a 18-49 éveseknél teljes napon is fordítottak. Ehhez egyszerre kellett az RTL erősödése és a TV2 gyengülése. Például a korábbi héthez képest főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 1,9 százalékpontot rontott, az RTL ugyanekkor 1,1 százalékpontot erősödött. Főműsoridőben és a 18-59 éveseknél a TV2 1,6 százalékpontot bukott, az RTL 0,8 százalékpontot erősödött. A teljes napot illetően még nagyobb kilengések voltak, a 18-49 éveseknél a TV2 elvesztett 2 százalékpontot, az RTL pedig hozott 1,5 százalékpontot.

Mindezek miatt főműsoridőben és a 18-49 éveseknél, valamint a 18-59 éveseknél csak a pénteket tudta megnyerni a TV2, azt is szűk előnnyel, a többi este az RTL-é volt. A teljes lakosságnál más volt a helyzet, ott továbbra is a TV2 nyerte a hétfőtől péntekig terjedő időszakot, az RTL pedig a hétvégét.

Összességében tehát az RTL nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél, a TV2 pedig a teljes lakosságnál. Teljes napot nézve az RTL a 18-49 éveseknél győzött, a TV2 a teljes lakosságnál nyert, a 18-59 éveseknél pedig egál volt az eredmény.

A teljes portfóliók terén is változás történt. Itt masszív előnye volt mostanában a TV2 Csoportnak minden bontásban. Múlt héten viszont főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél is kis előnnyel eléjük került az RTL Magyarország. (18-49: RTL Magyarország – 23,1%, TV2 Csoport – 22,4; 18-59: RTL Magyarország – 23,9%, TV2 Csoport: 23%). A többi fontosabb célcsoportnál a TV2 Csoport vezet, de a korábban megszokottnál kisebb előnnyel.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,7 14,4 10,3
RTL 12,9 12,9 12,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,4 11,3 8,1
RTL 8,4 8,3 8,4

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,9 24,3 20,7
RTL Magyarország 19,9 17,9 19,6
AMC Networks 6,1 5,7 6,3
MTVA 6,0 9,2 4,9
Paramount Global 5,5 4,1 7,0
Network4 3,9 4,7 2,6
Antenna Entertainment Group 2,9 2,4 3,0
Warner Bros.Discovery 2,8 3,1 2,4

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,5% / 14,4% (16,9% / 16,5%)
Tények Plusz – 11% / 10% (13,1% / 13%)
Szerencsekerék – 12,7% / 12,3% (14,6% / 14,7%)
Ütős Ötös – 10,3% / 10% (12,2% / 11,9%)

RTL
Híradó – 17,8% / 16,6% (18,1% / 16%)
Fókusz – 13,9% / 13,5% (14,2% / 13,6%)
Drága örökösök – 11,8% / 11,4% (11,1% / 10,5%)
Az álommeló – 12,8% / 12,4% (12% / 11,1%)

A korábbi hetekben a Híradó-Fókusz vs. Tények-Tények Plusz sávban meglehetősen szoros versenyt láthattunk. Múlt héten viszont az RTL-es hír- és magazinműsorok egyértelműen jobban szerepeltek. Ennél meglepőbb volt a Szerencsekerék gyengülése. A korábbi héthez képest 2 százalékpontot esett az átlaguk és a nézőszámuk is csökkent, s ugyanez volt a helyzet az Ütős Ötössel is. Az RTL-en a Drága örökösök azt hozta, mint eddig, Az álommeló kicsit erősödött, ez pedig elég volt ahhoz, hogy nyerjék a hétköznapok többségét.

Szombaton bejött a papírforma, hiszen A mi kis falunknak köszönhetően ezt az estét be szokta húzni az RTL. Így volt ez most is, a sorozat 16,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, 18,1 százalékot a 18-59 éveseknél. Jól teljesített vasárnap este a Vágó István emlékére leadott Legyen Ön is Milliomos ismétlés. A 18-49 éveseknél 14,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 15,3 százalékos share-t produkált. Eközben a TV2-n folytatódott a Pepe gyengélkedése, minden célcsoportnál 10 százalék alatti közönségarányra futotta a sorozat erejéből.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora 219 ezer, illetve 356 ezer nézővel. A teljes lakosságnál is vesztett ugyan nézőket a Szerencsekerék, de még így is a vetélkedő keddi adása volt a hét legnézettebbje, miután 719 ezren követték figyelemmel.

A fiatalabb nézőknél nagyon jól teljesített az M4 Sporton közvetített Forma-1 futam. A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsora volt 203 ezres nézőszámmal, a 18-59 éveseknél a heti toplista harmadik helyét érték el a 283 ezres nézőszámukkal. A teljes lakosságnál nem szerepelt ennyire kiugróan jól a verseny, nem is kerültek be a top 10-be. Amúgy a teljes lakosságnál 431 ezer nézőt vonzott a futam.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A MI KIS FALUNK RTL 356 655 18,1
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 315 574 15,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 283 559 16,1
SZERENCSEKERÉK TV2 275 746 14,3
AZ ÁLOMMELÓ RTL 259 753 14,2
HÍRADÓ RTL 252 979 17,2
FÓKUSZ RTL 238 401 15,9
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 232 063 12,4
TÉNYEK TV2 226 054 15,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 198 972 13,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 719 012 18,0
A MI KIS FALUNK RTL 683 417 17,4
TÉNYEK TV2 667 806 23,7
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 656 604 16,4
HÍRADÓ RTL 598 948 19,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 569 675 17,1
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 505 426 12,6
ÜTŐS ÖTÖS TV2 498 765 16,0
AZ ÁLOMMELÓ RTL 469 642 12,7
FÓKUSZ RTL 448 126 13,3

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
A MI KIS FALUNK RTL 219 938 16,6
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 203 126 16,3
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! RTL 195 849 14,1
AZ ÁLOMMELÓ RTL 176 571 14,2
SZERENCSEKERÉK TV2 174 937 13,3
FÓKUSZ RTL 163 809 15,9
HÍRADÓ RTL 163 520 18,4
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 154 855 11,9
TÉNYEK TV2 142 097 15,1
ÜTŐS ÖTÖS TV2 133 017 11,7

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...