A barkácspiacon meghatározó pozícióval rendelkező áruházlánc 25 éve van jelen Magyarországon, így mindenkinek az elsők között jut eszébe ez a márkanév, ha a lakókörnyezetünk alakításáról van szó. Az újrapozicionált brand azt ígéri: a Praktikerrel meg tudod csinálni, lesz mire büszkének lenni.
A barkácsolás, lakásfelújítás, építkezés vagy a kisebb javítások mindannyiunk életének részét képezik. Ezekhez a munkákhoz, az alapanyagok, szerszámok és más kiegészítők, például kerti eszközök beszerzéséhez kapcsolódóan mindenkinek az elsők között jut eszébe az országban 20 áruházzal jelenlévő Praktiker. Ez nem véletlen, hiszen hazai története 1998-ban indult, így idén immár 25 éve „ugorhatunk el a Praktikerbe”. A 2016-tól magyar tulajdonban lévő barkácsáruház márkáját most újrapozicionálják, amelynek stratégiai célja a fogyasztói kapcsolódást segítő érzelmek bevonása, valamint a versenytársaktól történő még határozottabb megkülönböztetés és egyedi hang kialakítása. A kommunikáció és az arculat újratervezésekor arra is figyeltek, hogy megtartsák az országban negyedszázada megbízható barátként velünk lévő brand értékeit, és azokra építsék az új elemeket. Sommer Ádám, a Praktiker marketing, PR és online szolgáltatások igazgatója elmondta: az új kommunikációs elemek mindegyike azt kívánja erősíteni, hogy ha kell valami otthonra, érdemes a Praktikerbe menni, mert biztosan lesz, amit keresel, akár az egyik hazai áruházba, akár a hamarosan megújuló webshopba ugrasz be. Az új image koncepciója szerint a Praktikerrel lesz mire büszkének lenni: jól tudjuk, hogy nehéz belevágni a felújításba, dekorálásba vagy a kert rendbetételébe, de az út végén, amikor látjuk a munkánk gyümölcsét, eláraszt minket a büszkeség. Mindenki képességének, szándékának megfelelően bátran belevághat a barkácsolásba, a siker nem marad el. Az sem baj, ha nem tökéletes a végeredmény, hiszen mi csináltuk, és erre büszkék lehetünk. A stratégiai tervezés során frissítették a márkaszemélyiséget is, amelyhez az aktív, nyitott, közvetlen, tájékozott, középkorú, magabiztos és laza tulajdonságokat társították.
A márka megújítása során új tagline, valamint új kampányfilmek készültek, és frissült az arculat is. Az új logó épít a korábbira, ugyanakkor modernebb, frissebb és letisztultabb lett. A tagline motiváló, és érzelmi kötődést alakít ki a vásárlókkal: Praktiker – meg tudod csinálni. A kampányfilmek a frissített márkaszemélyiségnek és koncepciónak megfelelően lendületesek és érzelmekkel telítve közelítenek a felújítás témájához. A jelenetek a munkák végén megélt büszkeségpillanatokat mutatják be: amikor elkészültünk valamivel, az utolsó mozdulatokat végezzük, és megosztjuk örömünket a hozzánk közel állókkal.