Naponta mintegy egymilliárdan használják, mégis csak a hatodik legnépszerűbb közösségi platform ha marketingről van szó – többek között ez derült ki a Business2community.com által a TikTokról összegyűjtött friss adatokból. A legnagyobb TikTok közösség az Egyesült Államokban van, és a felület használói aktivitást várnak el a platformon jelen lévő márkáktól.
1. A TikTok majdnem 3-szor több napi aktív felhasználóval rendelkezik, mint a Snapchat
A TikTok megelőzte a Snapchatet a Z generáció figyelméért folytatott versenyben - 2023-ban a Snapchatnek 375 millió napi aktív felhasználója volt, míg a TikTok bő 1 milliárd napi aktív felhasználóval büszkélkedhet.
2. A TikTok értéke 50-75 milliárd dollár között van
Nagy kérdés, hogy mennyit ér valójában a TikTok? Mivel a TikTok egy magáncég, nehéz biztosat mondani, de a becslések szerint 50 - 75 milliárd dollár között van.
3. Khabane Lame a legtöbb felhasználó által követett TikTok alkotója 2023-ban
A Statista szerint a világ legnépszerűbb TikTok-alkotója jelenleg Kabane Lame 155,1 millió követővel, ezzel megelőzte a korábbi cím birtokosát, Charli d'Ameliót, akinek most 150,1 millió követője van.
4. A TikTok néhány országban be van tiltva
Mivel a kormányok egyre jobban aggódnak az adatgyűjtés és a kibertámadások miatt, a TikTok több kormány részéről is ellenőrzés alá kerül a kínai kormányokkal való szoros kapcsolata miatt. Olyannyira, hogy az Egyesült Államokban jelenleg egy törvényjavaslatot vitatnak meg a képviselőházban, mindent megtesznek az alkalmazás betiltására az USA-ban. A közösségi média alkalmazás jelenleg Indiában, Pakisztánban és Afganisztánban van betiltva. A kormányzati szervek az Egyesült Államokban, Kanadában, Tajvanon és az EU három vezető testületében betiltották az alkalmazást a személyzeti eszközökön.
5. Az USA-ban van a legnagyobb TikTok közönség a világon
Az USA rendelkezik a legnagyobb TikTok közönséggel, több mint 135 millió felhasználóval 2022-ben. A második legnagyobb TikTok közösség Indonéziában van 99,07 milliós, a harmadik pedig Brazíliában, 73,58 milliós.
6. Havonta kétszer annyi videót töltenek fel TikTokra, mint Instagram Reels-t
Úgy tűnik, hogy a TikTok népszerűbb formátum a rövid videós tartalmak feltöltésére, mint az Instagram. Az átlagos aktív TikTok-fiók havonta 22,5 TikTokot tesz közzé, míg az átlagos aktív Instagram-fiók csak 9,8 Reels-t tesz közzé havonta.
7. Az amerikai TikTok felhasználók negyede 10 és 19 év közötti
Az idei első negyedéves adatok szerint az Egyesült Államokban a TikTok-felhasználók 25 százaléka 10-19 év közötti. Az amerikai TikTok használók 22,4 százaléka 20-29 éves, míg az 50 év felettiek aránya mindössze 11 százalék.
8. Vásárlásokat hoz a TikTok Live
A felmérések azt mutatják, hogy sok felhasználó vásárlás során is segítségül hívja a TikTok Live-ot. A közösségi platform egy felmérése szerint a felhasználók 50 százaléka vásárolt már valamit, miután megnézte azt a TikTok live-on.
9. A TikTok a 6. legnépszerűbb platform a marketingeseknél
Bár egyértelmű, hogy nő a TikTok népszerűsége, 2022-ben a marketingesek 90 százaléka a Facebookot, míg 79 százaléka az Instagramot használta vállalkozása népszerűsítésére, a TikTok-ot pedig csak 18 százalékuk vetette be erre a célra, ezzel csupán a 6. legnépszerűbb platform az üzleti marketingben.
Íme, a marketingesek által vállalkozásuk népszerűsítésére használt vezető közösségi médiaplatformok 2022-ben, egy közel 3000 marketingszakember körében végzett felmérés alapján:
Facebook 90%
Instagram 79%
LinkedIn 61%
YouTube 52%
Twitter 43%
TikTok 18%
Snapchat 4%
10. A felhasználók aktív jelenlétet várnak a márkáktól
A márkáknak nem elég, ha egyszerűen csak megjelennek a platformon – aktívan részt kell venniük a közösség életében, hogy megnyerjék a fogyasztókat. A TikTok tanulmánya szerint a felhasználók 70 százaléka szereti, ha a márkák új trendeket és kihívásokat hoznak létre, amelyekben a felhasználók részt vehetnek.