- Hirdetés -

Tíz TikTok tény, amire érdemes odafigyelniük a marketingeseknek is

|

Naponta mintegy egymilliárdan használják, mégis csak a hatodik legnépszerűbb közösségi platform ha marketingről van szó – többek között ez derült ki a Business2community.com által a TikTokról összegyűjtött friss adatokból. A legnagyobb TikTok közösség az Egyesült Államokban van, és a felület használói aktivitást várnak el a platformon jelen lévő márkáktól.

 

1. A TikTok majdnem 3-szor több napi aktív felhasználóval rendelkezik, mint a Snapchat

A TikTok megelőzte a Snapchatet a Z generáció figyelméért folytatott versenyben - 2023-ban a Snapchatnek 375 millió napi aktív felhasználója volt, míg a TikTok bő 1 milliárd napi aktív felhasználóval büszkélkedhet.

2. A TikTok értéke 50-75 milliárd dollár között van

Nagy kérdés, hogy mennyit ér valójában a TikTok? Mivel a TikTok egy magáncég, nehéz biztosat mondani, de a becslések szerint 50 - 75 milliárd dollár között van.

3. Khabane Lame a legtöbb felhasználó által követett TikTok alkotója 2023-ban

A Statista szerint a világ legnépszerűbb TikTok-alkotója jelenleg Kabane Lame 155,1 millió követővel, ezzel megelőzte a korábbi cím birtokosát, Charli d'Ameliót, akinek most 150,1 millió követője van.

4. A TikTok néhány országban be van tiltva

Mivel a kormányok egyre jobban aggódnak az adatgyűjtés és a kibertámadások miatt, a TikTok több kormány részéről is ellenőrzés alá kerül a kínai kormányokkal való szoros kapcsolata miatt. Olyannyira, hogy az Egyesült Államokban jelenleg egy törvényjavaslatot vitatnak meg a képviselőházban, mindent megtesznek az alkalmazás betiltására az USA-ban. A közösségi média alkalmazás jelenleg Indiában, Pakisztánban és Afganisztánban van betiltva. A kormányzati szervek az Egyesült Államokban, Kanadában, Tajvanon és az EU három vezető testületében betiltották az alkalmazást a személyzeti eszközökön.

5. Az USA-ban van a legnagyobb TikTok közönség a világon

Az USA rendelkezik a legnagyobb TikTok közönséggel, több mint 135 millió felhasználóval 2022-ben. A második legnagyobb TikTok közösség Indonéziában van 99,07 milliós, a harmadik pedig Brazíliában, 73,58 milliós.

6. Havonta kétszer annyi videót töltenek fel TikTokra, mint Instagram Reels-t

Úgy tűnik, hogy a TikTok népszerűbb formátum a rövid videós tartalmak feltöltésére, mint az Instagram. Az átlagos aktív TikTok-fiók havonta 22,5 TikTokot tesz közzé, míg az átlagos aktív Instagram-fiók csak 9,8 Reels-t tesz közzé havonta.

7. Az amerikai TikTok felhasználók negyede 10 és 19 év közötti

Az idei első negyedéves adatok szerint az Egyesült Államokban a TikTok-felhasználók 25 százaléka 10-19 év közötti. Az amerikai TikTok használók 22,4 százaléka 20-29 éves, míg az 50 év felettiek aránya mindössze 11 százalék.

8. Vásárlásokat hoz a TikTok Live

A felmérések azt mutatják, hogy sok felhasználó vásárlás során is segítségül hívja a TikTok Live-ot. A közösségi platform egy felmérése szerint a felhasználók 50 százaléka vásárolt már valamit, miután megnézte azt a TikTok live-on.

9. A TikTok a 6. legnépszerűbb platform a marketingeseknél

Bár egyértelmű, hogy nő a TikTok népszerűsége, 2022-ben a marketingesek 90 százaléka a Facebookot, míg 79 százaléka az Instagramot használta vállalkozása népszerűsítésére, a TikTok-ot pedig csak 18 százalékuk vetette be erre a célra, ezzel csupán a 6. legnépszerűbb platform az üzleti marketingben.

Íme, a marketingesek által vállalkozásuk népszerűsítésére használt vezető közösségi médiaplatformok 2022-ben, egy közel 3000 marketingszakember körében végzett felmérés alapján:

Facebook 90%
Instagram 79%
LinkedIn 61%
YouTube 52%
Twitter 43%
TikTok 18%
Snapchat 4%

10. A felhasználók aktív jelenlétet várnak a márkáktól

A márkáknak nem elég, ha egyszerűen csak megjelennek a platformon – aktívan részt kell venniük a közösség életében, hogy megnyerjék a fogyasztókat. A TikTok tanulmánya szerint a felhasználók 70 százaléka szereti, ha a márkák új trendeket és kihívásokat hoznak létre, amelyekben a felhasználók részt vehetnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...