- Hirdetés -

Nem mindenhol sikeres a négynapos munkahét

|

A népszerűsége és a sikeres tesztelések ellenére sem várható, hogy tömegesen elterjed a négynapos munkahét egyelőre. Vannak azonban olyan technikák, amelyekkel azok a cégek is ösztönözni tudják dolgozóikat, ahol nem megvalósítható a rövidített munkahét vagy akár az otthoni munkavégzés. A Top Employer Hungary 2023 díjjal elismert K&H ezekbe avat be minket.

Nemcsak külföldön, hanem Magyarországon is egyre gyakrabban felmerül a négynapos munkahét bevezetésének gondolata. Bár van olyan cég, ahol már tesztelik, a Cégmenedzser Szoftver Kft. felmérése alapján a hazai kkv-k csupán harmada alkalmas és nyitott arra, hogy fontolóra vegye. A vállalatoknak tehát olyan ösztönző módszerre van szükségük, ami a hagyományos munkarend – az ötnapos munkahét, a váltott műszakok és a fix irodai/gyári munkavégzés – mellett is hatékonyan támogatják a dolgozók megtartását, motiválását. A Top Employer Hungary 2023 díjjal elismert K&H szerint a dolgozók akkor teszik le hosszú távra a voksukat egy vállalat mellett, ha tisztán látják maguk előtt karrierútjukat, számíthatnak személyre szabott szakmai fejlesztésekre, és ők is tevékenyen részt vehetnek teljesítményük értékelésében.

Hogyan szabható személyre a tanulás?

Az online tréningeket azért szeretik a dolgozók, mert kiválaszthatják belőlük az őket leginkább érdeklő témaköröket, és abban teljesedhetnek ki, amiben igazán jók, ráadásul a saját tempójukban. A K&H-nál a dolgozók mikrotanulásként építik bele mindennapjaikba az új ismereteket, így ha naponta csak egy órát szánnak erre, már akkor is elsajátíthatják a kisebb leckékre bontott tananyag kulcsüzeneteit. A sok kis tudásanyag pedig végül egy komplett egésszé áll össze. Emellett a digitális világ kitűnően alkalmas arra is, hogy a helyileg nem együtt dolgozó kollégák eszmét cserélhessenek, például online tanulói közösségek keretében, ezzel is motiválva egymást.

Így segítsük a dolgozókat a karrierlétrán

A jól átlátható karrierút, a dolgozók előrelépési törekvéseinek lejegyzése meghatározhatja, hogy egy munkavállaló mennyire látja maga előtt a karrierlétra fokait, amin egyre feljebb és feljebb lépkedhet, és ezáltal hosszú távon képzelje el a vállalatnál a jövőjét. A mentorálás és a coacholás során személyes kapcsolat alakul ki a mentor vagy coach és a dolgozó között, és a munkavállaló folyamatosan számíthat egy konkrét személy segítségére, ami jelentősen növeli a bizalmat és a kötődést. A jövőbeli vezetők képzése természetesen a vállalat számára is elengedhetetlen, és ehhez a digitális megoldásokat is érdemes segítségül hívni, legyen szó virtuális esettanulmányokról, szimulációs gyakorlatokról vagy egyéni vezetőfejlesztő online tanulási modulokról.

Hogyan értékeljünk motiválóan?

A munkavégzés hatékonyságát érdemes időről-időre értékelni, amely nemcsak a termelékenység miatt fontos, de a dolgozó számára is visszacsatolás. Ha a vezetők rendszeresen átbeszélik beosztottjaikkal a feladatokat, célokat, teljesítményt, a dolgozók pedig aktív szerepet kapnak a célkitűzések meghatározásában, úgy érzik, számít a véleményük, ami nagyon motiváló tud lenni a legtöbb munkavállaló számára. Az egyéni fejlődési terv közös kidolgozása pedig ahhoz járul hozzá, hogy a dolgozók kiaknázhassák a bennük rejlő lehetőségeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...