Idén a környezetvédelemre fókuszál a JCDecaux Álljon meg egy novellára! pályázata az E.ON támogatásával, és olyan alkotásokat vár a megszokott, egyoldalas terjedelemben, melyek megoldást adhatnak környezetünk jobbá tételére, vagy éppen a Föld megmentésére.
Évről-évre több ezer pályamű érkezik a JCDecaux Álljon meg egy novellára! irodalmi pályázatára, melyet idén hatodik alkalommal is meghirdetnek a szervezők, ezúttal az E.ON főtámogatásával. Az eddigi évekhez hasonlóan a nyertes alkotások a legforgalmasabb busz- és villamosmegállók plakátfelületein lesznek láthatóak, a pályázat ezúttal azonban új tematikus fókuszt kap. A szervezők olyan alkotásokat várnak minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelemben, melyek a környezetvédelemről szólnak, és elgondolkodtatnak a természet és ember kapcsolatáról.
Az alkotók feladata, hogy egy novella formájában mondják el, hányféle motivációnk lehet a környezetvédelemre, és mi mindent tehetünk meg azért, hogy a jövő számára is élhető maradjon a Föld. A húsz nyertes pályázó lehetőséget kap arra, hogy több százezer ember előtt publikálja az alkotását, és ezzel mások életére, döntéseire is hatással legyen.
A zsűrizésben többek között részt vesz Ürge-Vorsatz Diána klímakutató is, aki örömmel vállalta a felkérést: „Fontosnak tartom, hogy a klímaváltozás üzenete minél több emberhez eljusson, és minél több formában közvetítsük feléjük, hogy milyen sok olyan megoldás van a környezeti válságra, amitől ráadásul az életminőségünk is javulhat. Úgy gondolom, hogy a művészet, az irodalom ehhez nagyszerű eszközt ad, hiszen egy magával ragadó történettel könnyebben azonosulhatunk, mi több, akár erőt és reményt is meríthetünk belőle a változáshoz” — fogalmaz a szakértő. A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H Miklós színművésszel, Samu Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával, valamint Károlyi Zsuzsannával, az E.ON márka- és marketingvezetőjével jelöli ki a nyerteseket.
A JCDecaux friss, reprezentatív kutatása szerint a budapestiek kimondottan sok időt — egy átlagos napon legalább 60 percet — töltenek tömegközlekedéssel, és a felnőtt lakosságnak 69 százaléka választja az utazásnak ezt a formáját. Samu Tímea vezérigazgató szerint ezért egyáltalán nem mindegy, milyen tartalmakkal találkoznak a megállókban elhelyezett citylight felületeken. „A felmérésünk szerint minden második budapesti örülne neki, ha a várakozással töltött időt szórakoztatóbbá és érdekesebbé tennénk a számukra. Vezető outdoor médiavállalatként felelősségünk van a zöldebb és élhetőbb városi környezet kialakításában, és ennek kifejezésére, bemutatására az irodalom nagyszerű eszköz lehet. Éppen ezért idén megújítottuk a pályázat tematikáját, az Álljon meg egy novellára! történetében először.”
„Mi hiszünk a zöld, fenntartható, élvezhető jövőben, hosszú évek óta ez áll a fókuszunkban, ezért szeretnénk minél több embert inspirálni arra, hogy mondja el az ő történetét erről, adjanak pozitív energiát mindannyiunknak ahhoz, hogy ezt megvalósíthassuk közösen” - mondta el Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője.
A pályázatokat 2023. június 11-ig várják. Idén az E.ON Hungária kulturális fenntarthatósági különdíjat ajánl fel 100 000 forint értékben, A Rossmann Magyarország pedig a tavalyi évhez hasonlóan 100 000 forintos ajándékutalványt ad egy általa kiválasztott novellának.