- Hirdetés -

Meglepően találó szavakat alkotott a márkanév-generátor

|

Mindenki által ismert, nagy márkák neveit gondolta újra a Minner AI alapú márkanév-generátora. A vállalkozások tevékenysége, célcsoportja és stílusa alapján alkotott új neveket az AI. Az ingyenesen elérhető brandnév-generátor pár nap alatt már több, mint tízezer névötletet adott a felhasználóknak. Bárki lekérhet új brand neveket meglévő vagy tervezett vállalkozásának - de mint kiderült, a névnél is fontosabb a márka ígérete.

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Ezt a kérdést tette fel a Minner.hu csapata, miután elkészült a Minner AI alapú márkanév-generátora. Így lett a Netflixből Flixerz, a Fantából FizzUp, a foodorából pedig quickbites.

Hogy működik a márkanév-generátor?

A márkanév-generátor Messengeren keresztül használható. Elindítás után rákérdez a vállalkozás tevékenységére, annak célcsoportjára, illetve a márka hangulatára, stílusára. A válaszok alapján 6 lehetséges márkanevet állít elő. A névötletek vegyesen tartalmaznak angol és magyar szavakat, szóösszetételeket. Kaphatunk értelmes szavakat és fantázianeveket is.

Nagy márkák újratervezve

A márkanév-generátor tesztje volt, vajon tud-e olyan jól hangzó, emlékezetes neveket kitalálni, ami méltó egy olyan világmárkához, mint a Netflix, a Nespresso, vagy az Ikea. Ehhez a chatbotnak egyesével körülírták a cégek tevékenységét, például a Netflix esetében “film és sorozat online streaming szolgáltatás” volt a betáplált adat.

A célcsoport meghatározásában és a márka stílusában - hivatalos adatok híján - a megérzéseire hagyatkozott a Minner csapata. A Fanta stílusát például külső szemlélőként “spontán, vidám, trendi, energikus” jelzőkkel illették, így jött létre a FizzUp márkanév.

“Nagyon érdekes látni, hogy úgy tudtunk csak jó nevet generáltatni az ismert cégeknek, ha jobban körülírtuk a márkát, a vállalkozást. Nemcsak a szektor volt fontos, hanem az is, hogy ki a cég célközönsége. Figyelembe vettük, hogy mi a márka identitása, hangulata, személyisége.” - mondta Mándó Milán, a Minner.hu alapítója és a márkanév-generátor chatbot megalkotója.

A 6 megalkotott névből már az “emberi intelligencia”, azaz a Minner munkatársai választották ki a legjobban hangzókat, és ők készítették az újratervezett logókat is.

Hogyan alkossunk jó márkanevet?

A kísérlet egyik tanulsága, hogy jól dolgozni csak részletgazdag válaszokból tudott az AI. A legjobb márkanév-javaslatokat pontos információk birtokában, például szűk célcsoport-meghatározással dobta a gép. Érdemes ezt észben tartani a márkanév-generátor használatakor, sőt, már akkor ha vállalkozás elindításában gondolkozunk. A meghatározott célcsoport és márkaidentitás nemcsak a névválasztást, de a céges kommunikációt és marketinget is eredményesebbé teszi.

“Jó márkanevet kitalálni nehéz. Minél több információt meg kell adni az AI-nak, hiszen nem lát bele a fejünkbe, csak annyiból tud dolgozni, amit mi leírunk.” - emlékeztet Mándó Milán.

A Minner AI márkanév-generátorát bárki használhatja Messengeren keresztül. Az alkotók azt javasolják, a vállalkozók ne egy az egyben vegyék át a létrehozott neveket - az eszközt inkább mankónak szánják, ami segít beindítani a gondolatokat, inspirációt adni a végleges döntéshez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...