- Hirdetés -

Balogh Petya beszél a mesterséges intelligenciáról

|

Mi más is lehetne ma fókuszban egy e-kereskedelmi konferencián, mint az a téma, ami néhány hónapja lázban tartja az egész világot: a mesterséges intelligencia. A legújabb technológiák által nyújtott lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, de leginkább az sem. Június 6-án és 7-én, a Thermal Hotel Visegrád patinás épületében hazai és külföldi szakemberek gyűlnek össze, hogy megosszák észrevételeiket és tapasztalataikat a jelenlévőkkel a mesterséges intelligencia (MI) és az e-kereskedelem jelenlegi és jövőbeni összefonódásáról.

Betekintés a nyugat-európai e-kereskedelmi trendekbe, versenyelőny megszerzése a mesterséges intelligencia kreatív használatával, akár fél órán belüli kiszállítási cél az e-kereskedelemben, a világ legnagyobb e-ker felmérésének eredményei - csak néhány ízelítő a témákból, melyek a webshop tulajdonosokat foglalkoztatják 2023-ban, ezért az e-kereskedelmi konferencián is terítékre kerülnek. A trendeket és friss megoldásokat olyan előadóktól hallhatjuk, mint a Wolt, Foodora, Webshippy, GLS, DPD, Aqua vagy a Packeta vezető beosztású szakértői. De Hajós András, Balogh Petya és Hajnóczy Soma is megosztja tapasztalatait a résztvevőkkel.

Ötven előadás és két workshop várja az Ecommerce Hungary több mint 400 résztvevővel megrendezésre kerülő, eddigi legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáján az érdeklődőket. A „Látjuk a jövőt!” címet viselő rendezvényen górcső alá kerül a gazdaság jelenlegi állapota, az elektronikus kereskedelem nemzetközi és hazai helyzete, a hazai cégek versenyképessége, valamint a nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és annak fontossága is.

„Hazai előadók mellett neves külföldiek is megjelennek majd, akik saját gyakorlati tapasztalataikról és terveikről beszélnek. A konferencia első előadói között szerepel a Cápák című televíziós műsorból ismert Balogh Péter »Petya«, szoftverfejlesztő, üzletember, befektető, az STRT Holding ügyvezetője is. Arról beszél majd, hogy miért sokkal nagyobb jelentőségű az ipari forradalomnál is a mostani, AI-alapokon nyugvó technológiai forradalom. De találkozhatunk Hajós Andrással is, aki a Dalfutár kapcsán nyújt betekintést abba, miként tud egy tévéműsor újjászületni a neten. Hajnóczy Soma, kétszeres bűvész világbajnok pedig nem csupán az esti program során csillogtatja meg képességeit, de webshop tulajdonosként kerekasztal-beszélgetésben is részt vesz a nap folyamán. Partnereivel arról gondolkodnak hangosan, miként lehet az influencerkedésből pénzt teremteni”, adott ízelítőt a programelemekből Bognár Ákos, a konferencia szervezője.

Azonnali reagálásra van szükség

A mesterséges intelligencia már most is fontos szerepet játszik az online kereskedelemben, és ez a szerep a jövőben várhatóan még tovább erősödik. Nem túlzás azt állítani, hogy naponta érkeznek új megoldások, ötletek és kombinációk ezen a területen. A nem olyan régen megszületett nyelvi modellek olyan ajtókat nyitottak meg hirtelen, amelyek exponenciális gyorsulást hoztak a technológia és annak használata számára.

„Arra számíthatunk, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok helyen meg fog jelenni. De annak, hogy ténylegesen haszonnal alkalmazzák, megvannak a lényeges feltételei, amiket nem is olyan egyszerű teljesíteni. Látható, hogy annak lesz jó esélye, akinek sok adata és jó adatgazdálkodása van. Emellett vannak olyan emberei, akik az üzleti problémákat le tudják fordítani a mesterséges intelligencia nyelvére, és hatékonyan tudják használni a rendelkezésre álló eszközöket. Az MI már ma is kikerülhetetlen. Minden szinten bele kell építeni a cég működésébe, integrálni kell a meglévő rendszerekkel”, hívta fel a figyelmet dr. Bőgel György, az Ecommerce Hungary elnöke.

MI-lehetőségek, szinte határok nélkül

A mesterséges intelligencia a vásárlói szolgáltatásokban is fontos szerepet játszik a chatbotok és virtuális asszisztensek formájában, amelyek képesek gyorsan és hatékonyan válaszolni az ügyfelek kérdéseire. De az MI alkalmazása a raktárkezelésben és a logisztikában is megtalálható, ahol a készletgazdálkodást és az útvonaltervezést optimalizálja. A jövőben még több területen alkalmazzák majd az online kereskedelemben. Például a virtuális próbafülkék esetében, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy virtuálisan „próbálják fel" a ruhákat, mielőtt megvásárolnák őket. Mindezeken túl a dinamikus árazási stratégiák kialakításában is használhatják, amelyek figyelembe veszik a keresletet, a versenyt, az időjárást és a raktárkészletet.

„A mesterséges intelligencia egyik legfontosabb képessége a magas szintű és pontos előrejelzés. Mekkora lesz a kereslet a különböző árucikkek iránt, kiből lesz jó vevő, mennyi árut kell a raktárban tartani, melyik reklámnak milyen hatása lesz – ezek mind olyan kérdések, amelyekre, ha helyesen használják, az MI hasznos válaszokat adhat. Vélhetően rövid időn belül megjelenik az a modell is az e-kereskedelemben, hogy előbb szállítanak a cégek és csak utána értékesítenek. Tehát házhoz viszik, amiről azt gondolják, hogy az egyénnek arra nagy valószínűséggel szüksége van, amit helyben meg is vásárolhat. Azonban ez csak akkor lesz eredményes, ha az előrejelzések hibátlanul működnek”, vetíti előre Balogh Petya.

Félelem helyett rugalmas alkalmazkodás

A mesterséges intelligencia számos megnyilvánulási módja sokunk számára még nehezen befogadható, hiszen sok esetben emberi választ ad, amellett, hogy nagyon is emberfeletti képességekkel rendelkezik. A chatbotok mellett találkozhatunk már úgynevezett voicebotokkal is, amelyek segítségével emberi hangon megszólaló mesterséges intelligenciával társaloghatunk, illetve videobotokkal, amelyek többek között weboldalakon, webshopokban segítik a vevőkkel létrejövő interakciókat. De nem vagyunk messze attól sem, amikor a MI-modelleket összekapcsolhatjuk, hogy egymással kommunikáljanak, így például könnyedén kialakíthatunk belőlük egy fókuszcsoportot a termékeink tesztelése céljából.

„Az MI elterjedése felveti, hogy mennyien veszítik majd el miatta a munkájukat a jövőben. Véleményem szerint nem ez a kérdés, sokkal inkább az, hogy mennyire lesz valaki képes alkalmazkodni az új helyzethez. Nem lesz könnyű, mert túl nagy a változás és túl gyors a tempó. Most mindennél fontosabb, hogy nyitottak legyünk, sok lépcsőt kell egyszerre, helyből átugranunk. Mindenkinek végig kell gondolnia, hogy számára mi az érték saját magában, a cégében, az embereiben. Akik mindezzel nincsenek tisztában, könnyen alul maradhatnak a versenyben. Ahogy azok is, akik lassúak, konzervatív gondolkodásmóddal rendelkeznek, nehezen döntenek. Meg kell reformálni a látásmódot aszerint, hogy az emberekre és a gépekre együtt tekintsünk. Egy munkavállaló már nem csupán arra képes támaszkodni, ami ő maga, hanem mindenre, amit az emberiség tud. Lesz egy pont, ahol érezni fogjuk, hogy mi elég, mi az, amihez nem akarunk gépet használni”- tette hozzá Keleti Arthur, kibertitok jövőkutató, az Informatikai Biztonság Napja alapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...