- Hirdetés -

A magyarok csaknem harmada lemondott az álmairól

|

Az emberek nem pusztán hosszú életre vágynak, hanem hogy a megadatott időből a lehető legtöbbet tudják kihozni. Nincs ez másképp a magyaroknál sem, a jó életminőség feltételei – így az egészség, de különösen az anyagi biztonság – tekintetében ugyanakkor komoly kihívásokkal küzdünk. Ezért pesszimistán tekintünk a jövőbe, sőt 28 százalékunk lehetetlennek látja megvalósítani, amit az élettől szeretne – derül ki az NN 2023-as „Longevity”, hosszabb várható élettartamra való felkészültségünket vizsgáló nemzetközi kutatásából.

Miközben folyamatosan nő a születéskor várható élettartam, az NN 11 országban végzett friss, reprezentatív felmérése szerint a magyarok mindössze 38%-a érzi magát késznek a hosszabb életre. A „Longevity” kutatás az egészségügyi, pénzügyi és mentális felkészültséget vizsgálta a válaszadók körében.

Az eredmények szerint a pénzügyek terén Magyarország közepesen gyengén teljesít a nemzetközi mezőnyben. Ennek kapcsán pedig az is kiderült, az élmezőnyben vagyunk a pesszimizmust illetően. Japán, Belgium és Szlovákia után ugyanis a magyaroknál a legalacsonyabb, mindössze 16% azok aránya, akik optimistán tekintenek a jövőbe, míg 84% különböző aggodalmainak adott hangot.

Nyugtalanító pénzügyeink

A magyarországi pesszimizmust mindenekelőtt a háztartásokat és az ország gazdaságát érintő kihívások táplálják: a megkérdezettek kétharmada szerint a megélhetési költségek és az infláció adnak a legtöbb okot aggodalomra, 41% pedig a gazdaság és foglalkoztatás terén lát súlyos kockázatokat. A kutatás szerint a magyarok csaknem háromnegyede küzd kisebb-nagyobb anyagi kihívásokkal (33% komolyabb, 41% mérsékeltebb nehézségekkel) és mindössze negyedük válaszolta azt, hogy nincs ilyen jellegű problémája. A megkérdezettek ötöde törekszik arra, hogy pénzügyileg bebiztosítsa magát, míg 35%-uk nem tesz ilyen lepéseket.

Mindezek alapján nem meglepő, hogy a magyarok közel fele (46%) nem elégedett saját anyagi helyzetével. Minden harmadik válaszadó küzdelmesnek ítéli a megélhetést, 18% szorul rá családtagjai vagy barátai anyagi segítségére és mindössze 41% rendelkezik legalább három havi megtakarítással. A borúlátást erősíti az a tény is, hogy a kutatás szerint a magyarok 59%-a szerint romlott saját pénzügyi helyzete az elmúlt években.

A megkérdezettek 28%-a mondta, hogy úgy érzi, anyagi helyzete miatt semmi esélyét nem látja, hogy megvalósíthassa, amit szeretne az élettől.

Csak a nyugdíj a biztos?

Mindezekkel együtt figyelemreméltó az állami nyugdíjrendszer iránti bizalom szintje: a megkérdezettek összesen 79%-a bízik az első pillérben, de legalábbis abban, hogy később ő maga is részesülni fog ebben az ellátásban.

Sokan azonban már élnek a nyugdíj-előtakarékosság lehetőségeivel: így például már több mint 440 ezer nyugdíjbiztosítás szerződés van Magyarországon (MNB), ami 2017 óta majdnem duplájára nőtt. Az látható, hogy a nyugdíj-megtakarítások terén is erősödik azonban az „euroizáció” jelensége.

„Egyre komolyabb érdeklődést tapasztalunk az euróalapú megtakarítások iránt az ügyfelek részéről. Tavalyi felmérésünk** szerint a megkérdezettek 60%-a lenne nyugodtabb, ha euróban tarthatná a megtakarításait. Ezt az igényt látva az NN Biztosítónál május végével elindítjuk az új, immár euróalapon működő Motiva rendszeres díjas, befektetési egységekhez kötött nyugdíjbiztosításunkat” – hívta fel a figyelmet Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Hangsúlyozta, a mai turbulens környezetben érthető, hogy a stabilitást és kiszámíthatóságot keresik az ügyfelek, látva a forintárfolyam erőteljes pozitív és negatív kilengéseit.

Az előtakarékosság erősödése mellett azonban a hosszabb élettel az aktív életkor is kitolódik. A Longevity-felmérés szerint egyre kevésbé tekintünk úgy a hatvan felett járó korosztályra, mint akik felhagynak aktivitásukkal: a válaszadók 61 százaléka úgy tervez, hogy a nyugdíjaskor elérése után is dolgozni fog.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...