Csökkenő utazási költségek, felszabadult parkolóhelyek, elégedettebb munkavállalók, javuló munkahelyi kommunikáció és kapcsolatok – többek között ezekkel az előnyökkel jár, ha egy vállalkozás úgy dönt, hogy céges telekocsi szolgáltatást biztosít alkalmazottjainak, derül ki az Oszkar.com telekocsi beszámolójából.
Folyamatosan bővül azoknak a hazai vállalkozásoknak és szervezeteknek a köre, amelyek céges telekocsi rendszert biztosítanának munkavállalóiknak. Tavaly októberben például a Waberer’s International Nyrt. döntött így, a társaság az Oszkár telekocsival együttműködve vezette be a szolgáltatást dolgozói számára. A megoldás céges alkalmazása esetén a lényeg, hogy a munkatársak olyan eszközt kapnak a kezükbe, melynek segítségével gyorsan, egyszerűen megszervezhetik a munkába- és hazajárásukat, illetve a helyek megosztásával csökkenthető a vállalati autók párhuzamos használatából adódó kihasználatlanság.
A vállalati telekocsi rendszer magában hordozza a klasszikus telekocsi rendszer minden előnyét, azaz lehetővé teszi a gyors és hatékony keresést a meghirdetett utak között – beleértve a környékbeli keresést is, autósként a rendszeres és egyedi hirdetésfeladást, valamint utasként a helyfoglalást és annak lemondását. Mindezek eredményeként a céges telekocsi rendszer használatával vállalati szinten csökkenthetőek az utazási költségek, miközben javulhat a munkavállalói elégedettség a kényelmesebb és gyorsabb utazásnak köszönhetően. Mivel a megoldás révén magasabb lesz a céges autók kihasználtsága, a telephelyeken parkolóhelyek szabadíthatók fel. A telekocsi rendszerrel járó közös utazás pedig javítja a cégen belüli kommunikációt és a kapcsolatokat is, amely hosszú távon jó hatással van a közös munkavégzés hatékonyságára is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a vállalati telekocsi rendszer használatával az adott társaság környezeti terhelése is csökkenthető.
Az Oszkár telekocsi által kínált vállalati telekocsi megoldás keretében egy zárt csoportot hoznak létre a társaság dolgozóinak. „A céges e-mail címmel regisztrált felhasználók automatikusan az adott nagyvállalati csoportba kerülnek, de természetesen arra is van megoldás, hogy olyanokat is regisztráljanak a rendszerbe, akik nem rendelkeznek céges e-mail címmel. A vállalati csoport tagjai által feladott autós hirdetésekre csak az ugyanabba a csoportba tartozó felhasználók jelentkezhetnek. A céges, zárt csoportban jellemzően nincs pénzmozgás az autós és utas közt, így az Oszkáron érvényes foglalási díjakat sem számolják fel a zárt csoport hirdetései esetén. A nagyvállalati telekocsi rendszer arculati szinten is testreszabható, az Oszkár logó lecserélhető a cég logójára, a háttérkép is tetszőlegesen választható, egyedi háttérképre, illetve a weboldal nyelvezete nem csak magyar, de angol, német vagy szlovák is lehet” – nyilatkozta Prácser Attila, az Oszkar.com telekocsi társalapítója.
A közel 1 millió felhasználóval rendelkező telekocsi szolgáltatás szakértője kifejtette továbbá, hogy a hatékony működéshez a vállalatok részéről fontos a megfelelő belső szabályzatok és motivációs rendszer kialakítása, a HR és a mobilitási erőforrások diszponálásáért felelős osztály részvételével. Míg egy nyilvános rendszerben működő telekocsi rendszernél a motivációt a szemmel látható mértékű üzemanyagköltség-megtakarítás biztosítja, addig egy vállalati megoldásnál értelemszerűen más ösztönzőket kell keresni. Ilyen lehet a gamifikáció, a legaktívabbak időnkénti jutalmazása, toplisták létrehozása, elsőbbségi parkolóhely vagy céges autó biztosítása olyannak, aki egyébként nem lenne jogosult rá, ha részt vesz a telekocsi rendszerben, esetleg a megoldás aktív használatának figyelembevétele a prémiumok meghatározásánál.
„A cégek számára talán az egyik legvonzóbb előnye a telekocsi rendszernek az, hogy hatékony eszköz lehet a munkavállalói elégedettség növelésére, ami egy olyan munkaerőpiaci helyzetben, amikor kiélezett küzdelem megy a szakemberek megtartásáért és megszerzéséért, egyáltalán nem elhanyagolható tényező. Ezt egyébként egyre több hazai nagyvállalatnál is felismerik, hiszen a már említett Waberer’s mellett többek között a Magyar Telekom, az Erste Bank csoport és a Budapest Airport is kipróbálta a lehetőséget” – mondta el Prácser Attila.
A céges telekocsi rendszert megrendelő 9 nagyvállalatnál eddig több mint 3000 munkavállaló számára biztosította az Oszkár a munkahelyi telekocsizás lehetőségét. Az aktívan használók 27%-a kizárólag autósként, 51%-a kizárólag utasként, míg a maradék 22% vegyesen, autósként és utasként is részt vesz a telekocsis utazásokban.