A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján egy cégnek 5,6-szor nagyobb az esélye ide bekerülni.
2022 kihívásai után idén sem lélegezhetnek fel a kis- és középvállalkozások. A szegmens, noha sérülékeny, egymaga termeli ki a munkaerőpiacon található állások háromnegyedét, a GPD-nek pedig átlagosan 50 százalékát.
„A szegmens folyamatosan pulzál, milliárdos vállalatok tudnak a csőd szélére kerülni néhány hónap alatt, de ugyanígy egy induló cég is rövid időn belül milliárdos szervezetté nőheti ki magát. Ehhez három dologra van szükség: jól működő marketingeszköz-rendszerre, 360% fokos lefedettségre és hatékony erőforrás-befektetésre” -árulta el Berta Gergő, web- és marketing szakértő.
Új hirdetéscélzási modell a Metánál
A mesterséges intelligencia átalakítja az eddig ismert hirdetési rendszert. A személyes adatok védelme különösen hangsúlyos téma most, amikor az életünk nagy része online zajlik. A korábbi adatgyűjtési botrányok miatt a Meta vezetősége egész új stratégiával rukkolt elő. Az új modell már nem a sokat vitatott adathalászatra, hanem a mesterséges intelligenciára épít. A Meta Lattice nevű innováció lényege, hogy előre jelzi, hogyan reagálnak majd a felhasználók az adott hirdetésre. Ehhez tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein, így Instagramon, Reels-videóknál vagy a Facebook-hírfolyamban, hogy hatékonyan feltérképezhesse az ügyfelek érdeklődési körét és online szokásait. Az adatok alapján nem csak a pillanatnyi érdeklődésünkről kap reális képet, de a jövőbeli érdeklődésünk is előre tudja vetíteni.
„Magánszemélyként is tapasztalhatjuk ezeknek a változásoknak az áldásos oldalát, azzal, hogy erősödik az AI-jelenlét a hirdetések világában, sokkal személyreszabottabbá vállnak a reklámok. Az igényünkhöz és a pénztárcánkhoz mért legideálisabb ajánlatokat dobja majd elénk a rendszer, már nem kell saját magunknak gyűjtögetni és analizálni az ajánlatokat” – mondta el Berta Gergő, web-és marketing szakértő. Hozzátette, a vállalkozásoknak pedig elsőként kell reagálniuk a marketing területén zajló paradigmaváltásra, ha szükséges, akár külső erőforrás igénybevételével.
Érdemes profihoz fordulni
Számos olyan konferencia elérhető már, ahol a vállalkozók megkapják a megfelelő hátteret és támogatást ahhoz, hogy hatékony és személyre szabott kampányokat és jól strukturált marketing-metódust építhessenek fel, a profiljuknak megfelelő módon.
„A Maximum Business 7 országban van jelen, küldetésünk elsősorban a magyar vállalkozni akaró réteg képzése és megsegítése. New yorki irodánkban közel 30 amerikai ügyfelünket szolgáljuk ki, együttműködve a helyi szolgáltatókkal. Az amerikai piac néhány évvel előttünk jár trendek tekintetében, így az ottani tapasztalataink, valamint friss szerződésünk a Facebook-kal az itthoni ügyfeleink számára is tengernyi előnnyel jár” – árulta el Berta Gergő, ügyvezető.