- Hirdetés -

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

|

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a Société Générale de Surveillance SA (SGS) környezetvédelmi címkét is magáénak tudhatja. Az elismerésekkel az LG folyamatos ESG-erőfeszítéseit díjazták, amelyeket a gyártás során keletkező műanyaghulladék csökkentése érdekében tesz.

A Carbon Trust egy globális klímatanácsadó szervezet, amelyet azért hoztak létre, hogy elősegítse a "Net Zero", azaz a nettó nulla kibocsátás felé törekvést, az SGS pedig egy vezető globális tesztelő szervezet, amely a környezeti szempontból fenntartható termékek tanúsításával foglalkozik. Mindkét intézmény a termék teljes útját ellenőrizte a gyártástól a szállításon át a megsemmisítésig.

Az LG OLED evo sorozat modelljei a kompozit szálasanyag és fém alkalmazása miatt könnyebbek és tartósabbak, a sorozat tévéi így jóval kevesebb műanyagot igényelnek, mint az azonos képernyőméretű LG LCD tévék. Ezeknek az erőfeszítéseknek köszönhetően az LG idénre 20 000 tonnával csökkentette a műanyagfelhasználását.

A kompozit szálasanyagnak köszönhetően a legújabb OLED evo sorozat egyes modelljei mintegy 20 százalékkal könnyebbek az azonos képernyőméretű LCD tévékhez képest6, ezzel hozzájárulva a CO2 kibocsátás csökkentéséhez a szállítás során. Az LG OLED evo modellek, a 2023-ban megjelenő QNED tévék és a NanoCell tévék hátlapja 30 százalékban újrahasznosított műanyagból készül, ezzel várhatóan csak a televíziók esetében évi 3200 tonna műanyaghulladék hasznosítható újra.

Az LG OLED tévékészülékei kevesebb alkatrészből készülnek, mint a hagyományos LCD tévék, ez az előny pedig az OLED kijelzők egyedülálló self-lit technológiájának köszönhető, amelynél önálló fénykibocsátásra képes pixelek biztosítják a megjelenített képet, így nincs szükség külön háttérvilágítási szerkezetre. A kisebb alkatrészszám azt is jelenti, hogy egységenként kevesebb erőforrásra van szükség a gyártáshoz, valamint kevesebb műanyaggal és elektronikus hulladékkal kell számolni a tévékészülékek élettartamának végén.

"Az LG OLED evo sorozatot úgy terveztük, hogy a nézők magával ragadó élményt kapjanak, emellett a termék életszakaszainak minden fázisában csökkentjük a környezetre gyakorolt hatását egy zöldebb és egészségesebb jövőt elősegítve" - mondta Baik Sun-pil, az LG szórakoztatóelektronikai üzletág termékfejlesztési részlegének vezetője. "Az LG az OLED tévék piacának vezetőjeként a jövőben is számos ESG-kezdeményezést fog megvalósítani és felelős gyakorlatok mentén végzi majd a tevékenységét."

2013-as debütálása óta az LG OLED folyamatosan emelte az iparági mércét és olyan úttörő kijelzőtechnológiákat vezetett be, mint az OLED evo, valamint olyan egyedi formavilágot mutatott, mint például a világ első feltekerhető tévéje, az LG SIGNATURE OLED R, valamint az állítható íveltségű LG OLED Flex. Idén, az LG OLED 10 éves évfordulóján számos újdonsággal bővül a vállalat self-lit technológiával rendelkező tévéképernyőinek változatos kínálata, élükön a 2023-as OLED evo sorozat lenyűgöző modelljeivel. Ezek a készülékek jelenleg világszerte 125 országban kaphatók.

Az LG 11 egymást követő évben kapott helyet a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexben (DJSI World), és 2 egymást követő évben kapta meg a Korea ESG Standards Institute (KCGS) ESG értékelési és minősítési közleményében az Átfogó “A” fokozatot".

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...