Gőzerővel folynak a munkálatok Magyarország leglátogatottabb ételudvarának, a Westend Food Courtnak a felújításán, amely az eddigi legnagyobb átalakulás a bevásárlóközpont történelmében. A terveket a Westend igényei alapján a nemzetközileg is elismert Hello Wood csapata készítette, a megújuló, 608 férőhelyes éttermi térben pedig hangsúlyt kap majd a fenntarthatóság, az ergonómia, a funkcionalitás és a természet közelsége.
A Westend stratégiájában kiemelt szerepet játszik a fenntarthatóság, így egyértelmű volt, hogy a megújuló ételudvarnak is ebben a szemléletben kell elkészülnie. Nem véletlenül esett a választás az egyedi faalkotásairól és kabinházairól ismertté vált, nemzetközi díjakat is magáénak tudó Hello Wood építész stúdióra, akik a több mint két évig tartó tervezési folyamat során egy rendkívül izgalmas és újszerű formavilágot álmodtak meg a bevásárlóközpontba.
„Fontos volt számunkra, hogy az új enteriőr egyszerre legyen lenyűgöző, komfortos, ergonomikus és tartós, illetve a gyártás minden szempontból összhangban legyen a fenntarthatósági elveinkkel” – mondta el Kovács Zsombor, a Westend marketingigazgatója.
A bevásárlóközpont legtöbb látogatót vonzó zónájába tömör tölgyfából és tölgyfa furnérból készülnek az új bútorok. A felhasznált faanyag – melynek ilyen mértékű hasznosítása a retail környezetben egyedülálló – FSC (Forest Stewardship Council®) tanúsítvánnyal rendelkezik, ami garantálja, hogy olyan erdőgazdaságból jön, ahol védik az erdők biológiai sokféleségét és biztosítják az erdőmunkások jogait és megfelelő munkakörülményeit. Ráadásul ez a gyönyörű és tartós faanyag Magyarországról, Zala megyéből származik. Beltéri használata azért is nagyon praktikus, mert a fa nemcsak növényként, de anyagként is képes elnyelni a széndioxidot.
A formavilágában és méreteiben is figyelemfelkeltő bútorok egyszerre ötvözik az innovációt és a tradíciót: az elemek a legmodernebb technológiával készülnek tömbösített CNC mart alkatrészekből, amelyeknek egyes részeit nagy gondossággal, kézzel ragasztják össze a műhelyben. A felhasznált anyagmennyiséget úgy optimalizálták, hogy a gyártási hulladék a lehető legkisebb legyen. A váz összeszerelve érkezik majd, a pultokat, a hátfalakat és a lábazatot pedig a helyszínen építik be. A lounge hangulatú rész bútorzata párnázott, kárpitos ülő- és hátfelületet kap a még nagyobb kényelem érdekében, míg az ételudvar hosszabbik felében variálható elrendezésű, mobil bútorok lesznek. Az akadálymentesség ugyancsak fontos szempont volt, hiszen az épület jelenleg is rendelkezik az Access4you vonatkozó tanúsítványával.
Az ételudvar oszlopai köré és egyes bútorokba növénybeültetéses elemek kerülnek, amik remekül kiegészítik a természetes faanyagot. Az anyaghasználatnak és a belsőépítészeti terveknek köszönhetően Food&Friends márkanévvel hamarosan egy látványos és funkcionális közösségi tér születik a Westendben, ahol a korábbi kialakításhoz képest 10%-kal több ülőhely várja majd a látogatókat. Az ételudvar számos digitális kényelmi eszközt is fog kínálni a telefontöltőktől az érintőképernyős rendelőfelületekig.
“Izgalmas folyamat ez, mert az ilyen léptékű felújítás meglehetősen ritka. Elképesztően nagy felelősség olyan épülethez hozzányúlni, ahol nap mint nap ennyi ember fordul meg. A tervezés és a kivitelezés komoly és összehangolt szakmai munkát igényel nemcsak a mi részünkről, de a többi partner és a Westend oldaláról is. Úgy gondolom, bevásárlóközpontként példaértékű döntést hoztak azzal, hogy kiléptek a komfortzónából, és nem egy plázafelújításra szakosodott csapatot kerestek fel. A természetes irányvonal, a fa szeretete, a Hello Wood sztori összhangban van a Westend környezettudatos látásmódjával, és ez iránymutatás lehet a versenytársak vagy akár a bérlők számára is” – tette hozzá Huszár András, a Hello Wood társalapítója, ügyvezetője és vezető tervezője.
A Westend ételudvarát várhatóan nyár közepén adják át a nagyközönségnek.