- Hirdetés -

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

|

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát, a szabadidő hiányának oka leginkább a házimunkában, a családtagokról való gondoskodásban és a munkahelyi teendőkben keresendő. A Kinley új márkakampányában ara biztatja fogyasztóit, hogy szakítsanak időt olyasmire is, ami igazán fontos nekik és boldoggá teszi őket. Dr. Belső Nóra pszichiáter úgy véli, az idővel való tudatos gazdálkodással, az időnk aktív eltöltésével lehetne javítani a helyzeten.

Felmérést végzett a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola a dolgozó magyarok körében arról, hogy mennyi szabadidővel rendelkeznek hétköznapokon, mennyire elégedettek az önmagukra fordítható idejük mennyiségével, és mivel töltik legszívesebben szabad pillanataikat.

Két óra énidő lenne az ideális a legtöbbünk számára

Bár a megkérdezettek 70 százalékának munkaideje általában 17 óráig befejeződik, a legtöbben így sem tudnak minden nap időt fordítani kedvteléseikre. A munka befejeztével a legtöbb válaszadót várja a házimunka (30 százalék), a családtagokról való gondoskodás (23 százalék), ami elviszi a nap hátralévő részét. A harmadik leggyakoribb akadály a hosszú munkaidő, ez a válaszadók 18 százalékát érinti.

A megkérdezettek fele egyáltalán nem elégedett azzal az időmennyiséggel, amit hétköznapokon magukra fordíthatnak. A legkevésbé a fiatalabb korosztály (18-29 évesek) elégedett a rendelkezésére álló szabadidővel: 43 százalék mondta, hogy van elég énideje, míg a legelégedettebbek ebből a szempontból az 51-60 évesek, akiknek 51 százaléka gondolja úgy, hogy elég időt tud magára szánni.

A válaszadók fele 1-2 óra szabadidővel lenne elégedett naponta, de közel ugyanennyien vannak, akik ennél is több énidőt tartanának ideálisnak.

Az énidő fontosságára hívja fel a figyelmet Dr. Belső Nóra pszichiáter is, aki elmondta: „Az ember mentális stabilitása és lelki jóléte szempontjából az idő az egyik legértékesebb kincs, amelyből az életünk során egyre kevesebb marad. Amennyiben nem fordítunk magunkra megfelelő mennyiségű és minőségű időt, az az egészségünk rovására megy, ami a munkánkra és a magánéletünkre is kihatással lehet. Számos kutatás igazolta már, hogy az ember munkával, házimunkával való túlterhelése és az időhiány frusztrációhoz, pszichológiai és pszichiátriai problémákhoz vezethet. Ennek megelőzését leginkább az önmagunkra fordított idő szolgálhatja.”

A szabadidőt leginkább otthon, filmnézéssel, tévézéssel szeretik tölteni a magyarok

A megkérdezettek 70 százaléka otthon szeret pihenni – minél idősebb a válaszadó, annál inkább igaz ez, de még a 18-29 éves korosztály esetében is 60 százalék azok aránya, akik nem mennek el hazulról, ha a szabadidejüket kell eltölteni.

Az első számú szórakozást minden korosztály esetében a film- vagy tévénézés jelenti: 40 százalékuk mondta, hogy a képernyő jelenti számára a legjobb kikapcsolódási tevékenységet.

Ezt követi a családdal (partnerrel, gyerekekkel) töltött idő (33 százalék), illetve a természetben való tartózkodás (29 százalék). Az olyan időtöltések, mint az olvasás, a barátokkal való találkozás vagy a sportolás csak ez után következnek.

Dr. Belső Nóra szerint a passzív időtöltés csak látszólag tűnik pihenésnek, valójában nem feltétlenül szolgálja a regenerálódást, a feltöltődést: “Az önmagunkra fordított idő, amelyet gyakran én-időnek hívunk, lehet aktív és passzív, attól függően, hogy mi az, ami a pillanatnyi szükségletünknek megfelel. Gyakran tapasztalom, hogy legtöbben otthon pihennek, tévézéssel, filmnézéssel, főzéssel próbálnak kikapcsolódni, ám ez nem feltétlenül szolgálja a mentális töltődést, fizikai regenerálódást. Gyakrabban kellene kilépnünk a megszokott környezetből, ami a mindennapi munkahelyi és otthoni rutin után felüdülést okozhat. Az újdonságok keresése, a barátokkal töltött idő, és a természetben eltöltött idő például igen fontosak a hétköznapi stressz és a kimerültség elkerülésének érdekében.”

Tartozol magadnak

A Kinley új kampányának szlogenje a „Tartozol magadnak”, amellyel a márka ugyancsak arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a hétköznapok kötelességei, feladatlistái mellett mindenki próbáljon arra is időt szakítani, amitől jobban érzi magát.

„A márka új pozicionálása önmagunk előtérbe helyezésének fontosságát fejezi ki, míg a Kinley egy pillanatnyi kényeztetést hoz mindenkinek az életébe, aki könnyed esti kikapcsolódásra vágyik. A Kinley márkanagyköveteivel megalkotott alkoholmentes koktélokat is ajánl. A Signature Serves italsor bárki által könnyedén könnyen elkészíthető, és jó kiegészítője lehet az otthoni könnyed kikapcsolódásnak” – mondta Katerina Triskova, a Kinley magyarországi brand managere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...