- Hirdetés -

A saját márkás média párbajra hívja a tömegmédiát

|

A blogok szabadsága után most a podcastekben találja meg magát mindenki, ömlik ránk a tartalom, a cégek ügyeket karolnak fel, honlapot hoznak létre, saját csatornát indítanak. De hol lesz ennek a vége, és vajon a tartalomfogyasztókat le tudja-e kötni mindez? Miként jutottunk el odáig, hogy mindenki digitális jelvényeket akar szerezni, vagy harcol a kuponajánlatokért egy sajátmárkás appban – erről is beszélt Teremi J. Balázs, a Lounge Group szenior PR-tanácsadója a Digital Media Hungary konferencián rögzített Media Showcase podcastben.

Mindenki a telefonját nyomkodja, vagy a számítógép, esetleg tablet, televízió képernyője előtt tölti a legtöbb idejét. A koronavírus-járvány óta ez a folyamat még jobban felgyorsult, ahogy mondani szoktuk, „változnak a tartalomfogyasztási szokások” – ez még mindig divatos kifejezés a jelenségre. A készülékek kapacitása egyre nagyobb, így bármilyen alkalmazás vagy videós megoldás futtatható szinte bárhol. Az emberek figyelmét ezért sokkal könnyebb „behúzni”, azaz egy jól irányzott marketingtevékenységgel lekötni. Pláne, ha még valamilyen ingyen tartalomhoz, kedvezményhez is juthatunk – fejtette ki Teremi J. Balázs, a Lounge Communication kommunikációs szakértője a Lounge Group, Digital Hungary konferencián rögzített Media Showcase podcastjében.

„A lényeg, hogy a márkalojalitás, a márkahűség, amit egyébként korábban is ismertünk, sokkal közvetlenebbül megélhető így, hogy én közvetlen kapcsolatban vagyok a márkával. Tőle kapom, ajándékba kapom ezeket a tartalmakat” - mutatott rá a háttérben zajló folyamatokra Teremi a felhasználói élmény kapcsán.

A szakértő szerint a saját márkás médiának sok formája van: Trump például saját közösségimédia-oldalt indított, de vannak olyan márkák, amelyek a saját alkalmazásuk felületét értékesítik reklámcéllal. Hemzsegnek a céges blogok, podcastek, digitális kiadványok és szabadon hozzáférhető e-bookok is. Mindenki megpróbál saját területén edukálni, ezzel is ráerősítve a márkaismertségre és -hűségre. A tartalmak jellemzően profik, hiszen szakemberek készítik – a cégek nem építenek digitális divíziót, viszont olyan újságírókat, tartalomgyártókat kérnek fel, akik minőségi anyagokat hoznak létre. Mindez az adott cégnek gazdaságosabb, vállalkozói oldalról pedig kifejezetten jó projektpénzt jelenthet, így ez win-win-win helyzet: a márka kis költséggel jó minőségű anyagot kap, de a fogyasztó és az médiaszakember is jól jár.

Felmerül a kérdés: ha ilyen jó tartalmak készülnek ezeken a platformokon, van-e félnivalója a hagyományos médiának? A válasz pedig határozott nem, hiszen a vérbeli újságírók verhetetlenek a kontentgyártásban. Ne feledjük el, hogy ők a fogyasztókat képviselik, márkáktól független a szemléletük (miközben egy bútoráruház saját katalógusában nem találunk terméket más gyártótól, mint ahogy a légitársaság fedélzeti magazinja sem ajánl más lehetőségeket az utazásra). Attól sem kell egyelőre tartani, hogy az AI generál nagyszerű írást vagy videót. A kreativitás, emberi intuíciók az ilyen tartalmak előállításakor még elengedhetetlenek, ezt pedig a mesterséges intelligencia egyelőre nem tudja életre hívni.

A beszélgetésből friss adatok is kiderülnek arról, hogy mennyire bíznak az emberek a médiában, mennyi podcastet hallgatunk, mi a helyzet a tévézéssel, illetve milyen eléréssel elégedettek az ügyfelek, cégek, brandek Magyarországon. A Lounge Group a Digital Media Hungary-vel karöltve az idei fesztiválon is az értékteremtés jegyében hívta életre az élő podcastbeszélgetéseket.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...