Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját, bemutatták az Warner Games eddigi legsikeresebb játékát, a Harry Potter világában játszódó Hogwarts Legacy-t, három blockbuster (Creed III., Shazam: Az istenek haragja és A gonosz halottak felkelése) film is 100 millió dollár feletti globális bevételt termelt és az HBO-n olyan sikersorozatokat mutattak be, mint a The Last of Us, Szerelem és halál vagy az Utódlás és a Barry utolsó évada.

Magyarországon sem tétlenkedett a WBD, hiszen mind a lineáris csatornák (többek között az ID, HGTV, Discovery, TLC, Eurosport, HBO és Cinemax), mint a streaming platform (HBO MAX) életében izgalmas dolgok történtek.

HGTV, avagy „az álomotthonok tévécsatornája”. 3 évvel az indulása után szinte megduplázódott a csatorna penetrációja. Az elsősorban lakásvásárlásokkal, felújításokkal, álomotthonok megalkotásával foglalkozó műsorok folyamatosan növekvő nézettséget hoznak, június 1-től pedig országszerte elérhető brand kampánnyal hozzuk még közelebb a csatornát a nézőkhöz.

A csatorna legnézettebb tartalmai január 1. és május 31.*

  1. Testvérháború (Brother vs Brother)
  2. Történelmi házak renoválása (Houses with History)
  3. Kicsi házak nagy kalandok (Tiny House Big Living)
  4. Faházlakók (Log Cabin Living)
  5. Lottó-lakás (My Lottery Dream Home)

ID, a WBD portfólió legnézettebb csatornája. 2023 első negyedévében csaknem megduplázta nézettségét az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest (2022 Q1). A doku realityk és true crime rajongók otthona - amelynek elsődleges célcsoportja a nők - a csatornán eltöltött idő (Average Time Spent, röviden ATS) szempontjából benne van a top 10-ben az összes Magyarországon elérhető csatorna között, és a top 25-ben közönségarányt (share %) tekintve.**

A csatorna legnézettebb tartalmai január 1. és május 31.*

  1. Casey Anthony: eltűnt a lányom! (Casey Anthony: An American Murder Mystery)
  2. Donald Trump - tények és áltények (Faking It: Donald Trump)
  3. Nyomoz a People magazin (True Crime with Aphrodite Jones)
  4. Gabby Petito meggyilkolása: mi történt valójában (The Murder of Gabby Petito: A Faking It Special)
  5. Végzetes fogászok (Deadly Dentists)

TLC, a WBD portfólió 2. legnézettebb csatornája, elsősorban olyan nagyszabású, nőknek szóló reality műsorokkal hódít, mint a Három hónap jegyesség, Mondj igen a ruhára, Dr. Pimple Popper, a bőrgyógyász vagy Az élet 250 kiló felett. Februárban ezen a csatornán mutattuk be a nagy port kavart társkereső realityt, a Szingli anyák paradicsomát (Milf Manor).

A csatorna legnézettebb tartalmai január 1. és május 31.*

  1. Ez belőlem jött ki? (This Came out of Me)
  2. Három hónap jegyesség: Újra szinglik (90 Day: The Single Life)
  3. Kényszeres gyűjtögetők – Élve eltemetve (Hoarding: Buried Alive)
  4. Hammer háza (House of Hammer)
  5. Mondj igent a ruhára (Say Yes to the Dress)

Discovery, a világ egyik legismertebb brandje, amit olyan műsorokkal azonosítanak, mint a Hogyan készült-széria, az Autókereskedők (Wheelers Dealers) vagy a Csupasz túlélők. Szintén a csatornához tartozik a már 25 éve működő Cápák Hete című program blokk (július 11-18.), amelynek 2023-ban nem más lesz a házigazdája, mint Jason Momoa (2022-ben Dwayne The Rock Johnson volt a műsorvezető). A Discoveryn látható az egyetlen magyar gyártású sorozat is, a Made in Gyetván Csabával, amely stabilan az egyik legnézettebb tartalom a csatornán: 50%-al magasabb átlagnézettséget ért el (AMR abs), mint a főműsoridő átlaga. Ráadásul az április végén indult új évad premier epizódja a hónap 2. legmagasabb nézettségét hozta a főműsoridőben áprilisban sugárzott műsorok közül.

A csatorna legnézettebb tartalmai január 1. és május 31.*

  1. Csupasz túlélők (Naked and Afraid)
  2. Aranyláz Alaszkában (Gold Rush)
  3. Autókereskedők: Álmaim verdája (Wheelers Dealers)
  4. A brit kincsvadász (Salvage Hunters)
  5. Alaszka, a legvégső határ (Alaska, The Last Frontier)

Eurosport, ami több mint 30 éve Európa egyik vezető műsorszolgáltatója, alapvetően az esemény alapú nézettségi szokásokra épít. A csatorna portfóliója olyan sportokat fed le 4K felbontásban is, mint a tenisz, biciklizés, snooker, téli sportok, atlétika, de természetesen az Olimpia közvetítése is már hagyománynak számít. A nyár egyik legnagyobb eseményét, a Budapesti Atlétikai Világbajnokságot pedig a Eurosporton is nyomon lehet majd követni.

A csatorna legnézettebb tartalmai január 1. és május 31.*

  1. 2023-as Giro d’Italia
  2. 2023-as Australian Open
  3. Snooker-világbajnokság Sheffield
  4. 2022–2023-as alpesisí-világkupa
  5. 2022–2023-as síugró-világkupa

A lineáris csatornák után nézzük meg, mi a helyzet a streaming világában, pontosabban mi történt az HBO Maxszal az utóbbi hónapokban...

A WBD jó úton halad, hogy a világ egyik vezető médiavállalata legyen. Az előfizetők száma globálisan közelít a 100 millióhoz (97,6M HBO/Max és Discovery+ kombinálva). A jelenlegi felállás szerint az amerikai streaming üzletág már 2023-ban nyereséges lesz, egy évvel megelőzve a korábbi előrejelzéseket. A MAX platform májusi amerikai indulása után, a következő állomás a Latin-Amerikai régió még 2023-ban, jövőre pedig megérkezik az EMEA és APAC régiókba is.

Itthon is remek félévet zártunk. Januárban berobbant a Pedro Pascal és Bella Ramsey főszereplésével készült The Last of Us, ami szó szerint hónapokig lázban tartotta a világot. Február folyamán bemutattuk a tavalyi év egyik meglepetés magyar sikerfilmjét, a Zanox – Kockázatok és mellékhatásokat, illetve először vált elérhetővé Discovery tartalom (Johnny vs Amber és az Amerikai per) az HBO Maxon. Márciusban megérkezett kedvenc nyomozónkból lett ügyvédünk (Perry Mason 2. évad), egy éves évforduláját ünnepelte az HBO MAX és elindult Jesse Armstrong többszörös Emmy-díjas sorozata, az Utódlás utolsó évada. Április a magyar filmek hónapja volt, többek között bemutattuk a Diszfória, a Szelfi Egyetem, a Legjobb tudomásom szerint és a Vilmányi Bennett – Thuróczy Szabolcs főszereplésével készült Larry-t is. A hónap végén egy baltával törte rá a nézőkre az ajtót Elizabeth Olsen új sorozata, a Szerelem és halál, amely rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert. Májusban pedig végre elérhetővé vált az HBO román-magyar koprodukciójában készült kém thriller, a Spy/Master is, illetve bejelentettük A híd című saját gyártású sorozatunk premier dátumát is.

Az HBO MAX legnézettebb sorozatai január 1. és május 31.*

  1. The Last of Us
  2. A Fehér Lótusz
  3. Rick és Morty
  4. Jóbarátok
  5. Agymenők
  6. Trónok harca
  7. Shameless – Szégyentelenek
  8. Sárkányok háza
  9. The Walking Dead
  10. Szerelem és halál

Az HBO MAX legnézettebb filmjei január 1. és május 31.*

  1. Végtelen (Infinte)
  2. A gyilkos járat (Bullet Train)
  3. Black Adam
  4. Harry Potter és a Bölcsek köve
  5. Sikoly
  6. Stu atya
  7. Morbius
  8. Minden jót, Leo Grande
  9. Harry Potter és a Titkok kamrája
  10. Harry Potter és az Azkabani fogoly

Az HBO MAX legnézettebb magyar filmjei január 1. és május 31.*

  1. Zanox – Kockázatok és mellékhatások
  2. Larry
  3. Legjobb tudomásom szerint
  4. Post Mortem
  5. Szelfi Egyetem
  6. Pesti balhé
  7. Hab
  8. Seveled
  9. Második kör
  10. Természetes fény

* Nielsen Audience Measurement Hungary, period Jan 01 - May 31, 2023., time slot 17:00-23:59; Target group 18-49

** Nielsen Audience Measurement Hungary, All day; Target group: 18-49 including guest and TS viewing