- Hirdetés -

Így trükköznek a magyarok az olcsóbb nyaralásért

|

A magyarok aggódnak ugyan az elszálló árak miatt, de nem mondanak le az utazásról – derül ki a Kiwi.com adataiból. Sőt, 53 százalékuk legalább egy olyan külföldi helyre elutazik idén, amelyet eddig még nem volt alkalma megnézni, és majdnem minden ötödik válaszadó (19%) a turisták tömegétől távoli, a megszokottól eltérő útra indul.

A magyarok utazási trükköket is bevetnek azért, hogy utazhassanak. A régióban vizsgált országok közül pl. mi ragaszkodunk legkevésbé ahhoz a dátumhoz, amit kinéztünk magunknak. Tízből hat magyar (61%) hajlandó áttenni az utazás tervezett dátumát, ha azzal spórolhat. 24% pedig akár kitérőket is beiktat és egy vagy több helyen is megáll, ha így kevesebbet költ; ráadásul több helyet is meglátogathat, amíg elér a fő úti céljára.

A Kiwi.com utazási technológiai vállalat megkérdezte a magyarok mellett a cseheket, szlovákokat, lengyeleket és románokat, hogy bevetnek-e, és ha igen milyen trükköket azért, hogy utazhassanak. A válaszadók többsége (63%) a szállásárak miatt aggódik leginkább, közel minden 2. megkérdezettet a megemelkedett éttermi költségek és a magas repülőjegyárak is aggasztják, de a konkrét utazási tervekben ez nem mutatkozik meg. Sőt, a többség elutazik idén legalább egy olyan helyre, ahol eddig nem járt.

Utazási hackeket vetünk be

Bár a főszezonban magasabb repülőjegy-árak miatt a magyarok 42%-a aggódik, a többség hajlandó bevetni különböző trükköket, hogy spórolhasson. A magyarok különösen leleményesek. A régióban vizsgált országok közül mi ragaszkodunk legkevésbé (12%) ahhoz a dátumhoz, amit kinéztünk magunknak. És milyen jól tesszük! „Gyakran előfordul, hogy már néhány nap különbség is üdvös lehet a pénztárcánknak, és így a repülőút jóval olcsóbb lesz, mint az eredetileg kiválasztott időpontban” – mondja Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója. Míg a régiós átlag szerint a válaszadók 53%-a hajlandó áttenni az utazása tervezett dátumát, ha akkor spórolhat, addig nálunk ez az arány 61% (a legmagasabb a vizsgált országok körében). Átlag feletti (24%) a hajlandóságunk azzal kapcsolatban is, hogy beiktassunk kitérőket, és megálljunk egy vagy több helyen. Így kevesebbet költünk, és több helyet is meglátogathatunk, amíg elérünk a fő úticélunkra. A magyarok 32%-a követi a repülőjegyakciókat a Kiwi.com felmérése alapján. Jellemzően ők azok, akik lecsapnak a jó ajánlatokra, és elutaznak olyan helyekre is, ami nem szerepelt az eredeti terveik között; az élményekért utaznak.

Így lehet olcsó repülőjegyeket találni

Számos utazási trükköt bevethetünk a kedvezőbb ár érdekében. Ha például csak egy útra szeretnénk utazni, akkor a Kiwi.com-nak van egy jó trükkje arra, ez hogyan lehet olcsóbb. Előfordulhat ugyanis, hogy az egy útra szóló jegyekért a légitársaságok többet kérnek, mint a retúrjegyekért. A Kiwi.com keresési technológiájának köszönhetően a retúrjegyek opcióit is megjeleníti, ha így együtt olcsóbb az út (valamely véletlenszerű visszautazási dátummal). Természetesen nem muszáj igénybe venni a retúrjegyet, csak pénzt spórolhatunk vele, hogy eljussunk oda, ahová szeretnénk.

Nem csak a helyszínt, hanem az időpontot illetően sem árthat a rugalmasság, bár ahogy a felmérés mutatja, ezen a téren a magyarok kimondottan trükkösek! Konkrét utazási dátum helyett kiválaszthatjuk a kívánt hetet vagy hónapot, és megadhatjuk, hogy hány napot szeretnénk tartózkodni a célállomáson. A keresőmotor pedig a legjobb találatokat adja ki nekünk. Ezzel a keresési trükkel is olcsóbb repülőjegyhez juthatunk.

A Kiwi.com hackjei között találhatunk olyat is, ami segít bármely célállomás elérésében, még akkor is, ha a légitársaságok nem adják meg azt meglévő útvonalként. Ha a keresőbe beírjuk, hogy hová és mikor szeretnénk menni, akkor összeállít egy utazási útvonalat a különböző légitársaságok különálló járataiból. Az árriasztások nyomon követik a kiválasztott útvonalakat, és értesítést küldenek, ha csökken az ár. Így nem kell folyamatosan ellenőrizni.

A Nomad több városra terjeszti ki a keresést. Az igazi világjáróknak könnyen lehet, hogy ez lesz a kedvenc hackje! A megálmodott úticélok és az ott eltölteni kívánt idő után a legolcsóbb és legpraktikusabb útvonalakat adja ki a rendszer.

A Multicity keresési funkciónál megadhatjuk az úticélt, az indulást, az érkezést és a dátumot minden egyes városhoz, amelyet szeretnénk meglátogatni. Ez különösen akkor hasznos keresési lehetőség, ha bizonyos helyekre meghatározott időben és meghatározott sorrendben kell megérkeznünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...