A Wavemaker Üres asztalok kampányát a Festival of Media Global Awards négy kategóriájában is a legjobbak közé választották, két arany, egy ezüst és egy bronz minősítést kapott a rangos versenyen. A legjobbaknak járó díjat a Best Viral Campaign és a Best Campaign for a Local Brand kategóriában, az ezüstöt a Best Event or Experimental Campaign, míg a bronzot az Inclusive Campaign of the Year kategóriában érdemelte ki.
Az Üres asztalok egy szemléletformáló projekt, ami a Budapest Pride és a Háttér Társaság megbízásából valósult meg tavaly Valentin-napon. A jeles napon teltházas budapesti vendéglátóhelyeken maradt üresen egy-egy megterített asztal, amire egy demonstrációt és szivárványszínű gyertyát elhelyezve hívták fel a figyelmet azokra az azonos nemű párokra, akik az esetleges atrocitásoktól tartva inkább otthon maradtak, ahelyett, hogy felszabadultan és nyilvánosan ünnepelték volna meg szerelmüket.
„Nagyon sokat jelent számunkra, hogy a kampány nemzetközi fronton is ilyen egyedülálló sikereket ér el. Büszkék vagyunk rá, hogy kiállhattunk egy fontos ügy mellett, és hogy ennek kreatív megvalósítását a szakma is ennyire elismeri. Nagy kihívást jelentett, hogy az üzenetünk átadására egyetlen nap állt rendelkezésre, de a jó ügynek és az ötlet egyszerűségének köszönhetően a Valentin-napi zajban is sikerült hatékonyan megszólítanunk az embereket” – mondta Jedlicska Márton, a Wavemaker Chief Creative Officere.
A kezdeményezéshez csatlakozó éttermek mellett hírességek és influencerek a közösségi médiában osztották meg a kampány üzenetét és hashtageit, így biztosítva még nagyobb, online nyilvánosságot az akciónak. Ezt követően sokan számoltak be a kezdeményezésről vagy mondták el saját véleményüket, történetüket, ami a kampány további organikus terjedését támogatta.
A kampány case study videója itt tekinthető meg: