- Hirdetés -

Videókkal tarolhatnak a márkák a közösségi médiában

|

A válság és az elmúlt években történt rengeteg változás bizony kihívások elé állítja a márkákat, a marketingeseknek pedig szembe kell nézniük azzal, hogy a korábbihoz hasonló eredmények eléréséhez ma már nem elég a jól bevált „rutinkommunikáció” – muszáj feltérképezni és kiaknázni az újabb eszközökben és csatornákban rejlő lehetőségeket.

A digitális térben eltöltött idő jelentős része közösségimédia-platformokon történik, és az itt zajló változások új lehetőségeket kínálnak organikus növekedés szempontjából. Ahhoz, hogy a márkák lépést tudjanak tartani az új trendekkel, és akár organikusan is kiemelkedhessenek a tömegből, hatékony videós tartalomgyártási stratégiára van szükségük.

A platformok algoritmusai folyamatosan változnak, és új formátumok (például az Instagram Reels és a YouTube Shorts) jelennek meg. Ahhoz, hogy jól működő videókat készíthessünk, fontos megérteni a platformok közötti különbségeket.

Az alapvető szempontok a legismertebb platformoknál:

A Facebookon hosszabb videókra (3-5 perc) érdemes koncentrálni, és a horizontális formátum még mindig jobban teljesít.

Az Instagramon a Reels-videók felé hajlik az algoritmus, a videók akár 90 másodpercesek is lehetnek, itt viszont kifejezetten a vertikális formátum működik jól.

A TikTokon a rövid, vertikális videók dominálnak, amelyek sokszor figyelemfelkeltőek, szórakoztatóak vagy edukatív tartalmúak.

Mindháromnál fontos a látványos és dinamikus tartalom, valamint a videók feliratozása, mivel ezeket sokan hang nélkül nézik.

Most pedig nézzünk 10 hasznos tippet, amelyek alkalmazásával jobb eredményeket érhetünk el a videós kommunikációnál:

Ismerd a közönséged!

Gyűjts információkat a saját követőidről és a felhasználói interakciókról, majd használd ezeket az adatokat a tartalomgyártási stratégia kialakítása során. Tesztelj különböző formátumokat és témákat, tudd meg, hogy mi érdekli a célközönséged igazán és készíts annak megfelelően olyan tartalmat, amely valóban releváns és megszólítja őket. Legyél tisztában azzal is, hogy mely platformokon tölti a célközönséged a legtöbb időt, és mindig optimalizáld a tartalmat az adott felületre.

Ragadd meg a nézők figyelmét az első 3 másodpercben!

Készíts rövid, pörgős és lebilincselő videókat, fogalmazd meg a legfontosabb üzeneteket tömören és egyszerűen, és mindenképp használd a feliratozást, mert nagyon sokan hang nélkül is fogyasztanak videós tartalmat. Pro tipp: a videó elején érdemes lehet bedobni egy kérdést vagy egy elgondolkodtató témát, amire csak a videó végén térsz vissza, így megnövelheted a megtekintési arányt.

Találj ki izgalmas címeket és készíts figyelemfelkeltő bélyegképet!

A címek legyenek egyszerűek, figyelj a keresőoptimalizálási szempontokra és használd a releváns kulcsszavakat. Használj színes és kontrasztos képeket a bélyegképhez, de még jobb, ha emberek arcát ábrázolja és érzelmeket tükröz.

Tervezz előre!

Első lépésként határozd meg, hogy mennyi tartalmat akarsz posztolni (legalább heti 3-4-szer javasolt posztolni Facebookra, Instagramra és TikTokra és milyen gyakran. Készíts egy ütemtervet és tartsd be a határidőket a folyamat során. Figyelj oda a releváns világnapokra és készíts reaktív tartalmakat a márkád arculatához kapcsolódó alkalmakra! Ilyen lehet a karácsony, a gyereknap, de akár a Star Wars-nap is („May the fourth be with you!”).

Használd ki a trendeket!

A trending audiók és különböző kihívások (challenge) kihasználásával sokkal könnyebben létrehozhatsz virális tartalmat. Az egyre jobban felkapott (trending) tartalmakra a felhasználók aktívabban reagálnak, a megosztásoknak és hozzászólásoknak köszönhetően pedig az algoritmus előrébb sorolja ezeket.

Képviseld a márkát autentikusan!

A márkafiókoknál (brand account) egyre fontosabb lesz a valós személyek szerepeltetése, főleg a videós tartalmaknál, amellyel mélyebb kapcsolatot hozhatsz létre a márka és a követőid között. A videód szereplői hosszú távon hozzájárulnak a márka közönségének építéséhez, ami segíthet jobban megérteni a célközönséged. Mutass be érdekes élethelyzeteket vagy mesélj el szórakoztató történeteket, amelyekkel a nézőid könnyen tudnak azonosulni.

Nincs semmi kreatív ötleted? Készíts videósorozatot!

Ha nem jön az ihlet, csak válassz ki egy népszerű formátumot, amely illik a márkádhoz, és posztolj róla rendszeresen. Például: „A legviccesebb dolgok, amiket a héten mondtak nekünk az áruházban”, „Új termékek, amelyek a héten érkeztek be hozzánk”, „A szakértő válaszol” stb.

Az ötlet fontosabb, mint a kivitelezés!

Ne csak a vizuális vonzerőre koncentrálj, hanem a mondanivalóra és az egyedi, szórakoztató ötletekre. Ez főleg a kisebb márkákra igaz, nem pedig a luxustermékekre, ahol nem rontja le a márka image-ét egy kevésbé jól megvilágított, nem profi filmes kamerával felvett tökéletesen beállított videó. Az egyedi és kreatív üzenetek segíthetnek kiemelkedni a többi tartalom közül.

Az edukációs tartalom is lehet izgalmas!

A könnyedebb és humorosabb megközelítésű edukációs tartalmak szórakoztatják és lekötik a felhasználókat, még akkor is, ha fiatalabb célközönségről van szó. Az edukációs tartalom támogatja a konverziókat, mivel felhívja a figyelmet a termékekre és vonzóbbá teszi azokat.

Mérj és optimalizálj!

Használd ki az adatelemzés által nyújtott lehetőségeket a hatékony videótartalom-stratégia kialakításához. Kövesd figyelemmel a főbb mutatókat, különösen a megtekintéseket, megjelenéseket, eléréseket és konverziókat, hogy meghatározd, melyik tartalom és formátum működik a legjobban a célközönségednek.

A videós tartalomgyártásnak tehát kulcsfontosságú szerepe van a mai digitális marketingben, és a fent említett tippek segíthetnek nagyobb sikereket elérni a közösségi médiában. Sok sikert!

Szerző: Horváth Petra, közösségimédia-specialista, Growww Digital

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...