Az ország egyik legnagyobb, családi rendezvénye népszerű előadók koncertjével, bábszínházzal, tánccal, vetélkedővel, sportprogrammal, zsonglőrökkel és artistákkal, ugrálóvárral, kézműves foglalkozásokkal és még rengeteg élménnyel várja a családokat június 16-18. között. Mivel az esemény a kezdetektől fogva ingyenes, megvalósulása az elkötelezett támogatóknak köszönhető.
„Az indulás óta célunk, hogy a műfaji sokszínűség megtartása mellett, a programszervezés során, az adott műfaj - zene, színház, bábszínház vagy akár képzőművészet - legnívósabb képviselőit léptessük fel” - mondja Vidó Andrea projektvezető. „A helyszínen megjelenő szakmai szervezetek, egyesületek esetében is olyanok mutatják meg magukat, akik minden szempontból kiemelkedőek a maguk szakterületén. Ennek a hosszú távú, kitartó szakmai munkának az eredménye, hogy eddig minden hétvégén benépesült a Hajógyári-sziget nagyrétje. Az idén egy, hosszú hétvégébe sűrítettük a programjainkat a több hétvégés programsorozat helyett, így a technikai költségek csökkentésével többet tudunk programokra és szolgáltatásokra költeni”- teszi hozzá.
„A belépés a Gyerek Szigetre a kezdetektől fogva ingyenes. A szponzori együttműködéseknek köszönhető, hogy az elmúlt 19 alkalommal minden területen - programok, infrastruktúra, szolgáltatások - tartani tudtuk az eredetileg képviselt magas színvonalat” - mondja Pintér Nóra a Sziget Zrt. szponzori vezetője „A Gyerek Sziget jól ismert márka lett az elmúlt években, a célcsoportunk számára kihagyhatatlan program. A felmérésünk alapján a rendezvényre átlagban 3-5 fő érkezik együtt, akik 92%-ban egy családot alkotnak és a látogatók 95 %-a tervezi a visszatérését minden évben, így remek lehetőség a cégeknek a márka iránti elkötelezettség növelésére” - magyarázza Pintér, hogy miért ragaszkodik jó néhány szponzor már évek óta a helyszíni jelenléthez, a hosszú távú együttműködéshez.
A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta a rendezvénysorozat névadó szponzora, a fő támogató pedig aktív jelenléttel és nem csupán „névadással” szerepel a programban, de a többi partner is változatos programokkal válik részesévé a Gyerek Szigetnek. A Generali Gyerek Sziget egyik legnépszerűbb helyszíne a Generali Akadálypálya, ahol a látogatók ifjú Ninjaként próbálhatják ki magukat a 15 elemes akadálypályán. A kis Ninják bemutathatják erejüket és bátorságukat, majd a végén oklevelet is szerezhetnek. A feladatok fejlesztik a gyerekek állóképességét, leleményességét, ügyességét, hatalmas móka és kaland, izgalmas program az egész családnak.
A Generali Nagy Családi Kalandjáték egy izgalmas ötállomásos játék, amelyben a család minden tagja tudása legjavát nyújthatja, már a legkisebbek is megismerkedhetnek a jótékonykodás fontosságával játékos módon, és együtt tehetnek azért, hogy célba érjenek és a feladatok elvégzése után minden állomáson kapnak egy-egy hozzávalót a nyereményhez és az utolsó állomáson megkapják a nyeremény utolsó részét. Az ajándékkal aztán egész évben játszhatnak, így visszaidézhetik majd a Gyerek Szigetes élményeiket. A játék végén pedig a The Human Safety Net Adománybüfében falatozhatnak és egyúttal támogathatnak egy jó ügyet is: a The Human Safety Net program által megálmodott különleges szülő-gyermek tábor megvalósítását. A két Generali egészségügyi szűrőbusz fedélzetén ingyenes prevenciós szűrővizsgálatokat tartanak. A 15 perces vizsgálatok között szerepel teljes testösszetétel elemzés; alsó- és felső végtagi vérnyomásmérés; verőérszűkület-vizsgálat; érmerevség-vizsgálat; véroxigén-szintmérés; koleszterinszint mérés; légzésfunkciós vizsgálat; csontsűrűség mérés új elemként pedig a gluténérzékenység tesztelése, valamint a férfiak prosztata-problémáit kiszűrni hivatott, ujjbegy-szúrással elvégzett PSA-teszt.
A Renault Hungária is – az esemény kizárólagos autóipari szponzoraként – évek óta jelen van a Gyerek Szigeten. Azt a célt tűzte ki maga elé, hogy mind a kicsiknek, mind a nagyoknak megmutassa a modern családi közlekedési lehetőségeket, kiemelt hangsúlyt fektetve a biztonságra.
A Jana szintén állandó szereplője a programoknak. Idén is olyan kényelmi szolgáltatásokkal van jelen, mint például, a Jana Babajátszóház és pihenőpark, ahol a legkisebbeket várják játszószőnyeggel, fejlesztő játékokkal. A babák etetésére és pelenkázására külön sátrakban lesz lehetőség, és a babakocsikra is vigyáznak a Babakocsi parkolóban.
A Fővárosi Állat- és Növénykert színes programokkal és ismeretterjesztő előadásokkal várja a családokat, de emellett kihasználja a helyszíni megjelenésben rejlő értékesítési potenciált, a helyszínen kedvezményes áron lehet megvenni majd a belépőket.
Az Aldi a Sziget Fesztivál mellett a Gyerek Szigeten is jelen van. Az ALDI KIDS helyszín óriástársassal, kifestőkkel és ügyességi játékokkal várja a kicsiket. Így az Aldi branddel gyakorlatilag minden korosztály találkozhat a Sziget szervezőiroda rendezvényein.
„Összességében elmondható, hogy a Gyerek Sziget jól körülhatárolható és állandó jellemzőkkel bíró célcsoportja és az igényes és magas színvonalú programjai miatt évek óta népszerű a hasonló célcsoporttal bíró szponzorok körében” - teszi hozzá a szponzorációs vezető.