Az Apple található az első helyen a világ legértékesebb márkáinak rangsorában, a Kantar BrandZ összeállítás alapján 880,4 milliárd dollárt ér a brand, ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A második helyre a Google került, a harmadik pedig a Microsoft lett. A 100 legértékesebb márka 6900 milliárd dollárt ér, ez 20 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a 2020-as közel 5000 milliárd dolláros értéket jócskán meghaladja.
Közzétette a Kantar a legfrissebb ranglistáját (Kantar BrandZ) a világ legértékesebb márkáiról. A rangsor élén idén is az Apple áll. A második helyen a Google található 577,68 milliárd dolláros márkaértékkel, ez 30 százalékos visszaesést jelent éves szinten. A harmadik Microsoft esetében kisebb, 18 százalékos csökkenés volt, a brand értékét 501,85 milliárd dollárra becsülik.
Az Amazon a negyedik helyre csúszott vissza, egy év alatt a márka értékének mintegy harmada tűnt el, de még így is 468,74 milliárd dollárral van fent a listán. Az ötödik helyen található a McDonald's, ami meglehetősen jól tartotta értékét, mindössze 3 százalékos csökkenés volt, 191,1 milliárd dolláros összeggel szerepel a rangsorban.
Ahogyan az elmúlt években megszokhattuk, a legértékesebb márkák listáján élmezőnyét a technológiai cégek uralják, a TOP10-ben 5, a TOP20-ban pedig 9 található ebből a szektorból. A tíz legértékesebb márka közül egyedül a Coca-Cola tudott erősíteni – 8 százalékkal – ezzel sikerült visszakapaszkodnia az elitbe, a 10. helyre került.
A teljes rangsor itt érhető el.
A Kantar BrandZ TOP10