A Google egyik méltán népszerű, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatása, a Google Universal Analytics 2023. július 1-jétől végérvényesen befejezi az adatgyűjtést. Helyette a már 2020-tól elérhető Google Analytics 4 fog üzemelni, amit minden weboldal-tulajdonosnak és webfejlesztőnek érdemes használnia, ha adatokat szeretne gyűjteni a weboldal forgalmáról és a látogatók tevékenységeiről.
Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük arról, hogy miért érdemes használni a Google Analytics szolgáltatását, és milyen nehézségeket okoz az átállás az új adatgyűjtő rendszerre.
"A Google Analytics egy 2005-ben indult, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatás, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen forgalmi csatornákból szerez látogatókat, valamint, hogy a felhasználók milyen tevékenységeket hajtanak végre az oldalon, hová kattintanak, mely oldalakat nyitják meg. Ez rengeteg hasznos adattal szolgál, hiszen pontos képet kaphatunk a webhely teljesítményéről, erősségeiről, gyenge pontjairól, illetve a látogatók tevékenységéről és demográfiai jellemzőiről" – nyilatkozta Ádám, aki szerint minden weboldal létrehozásánál az egyik alapvető lépés az oldal összekapcsolása a Google Analytics rendszerével.
2012 októberében jelentették be a Google Universal Analytics (röviden: GUA) érkezését, és ez a több mint 10 éves út 2023. július 1-jével véget ér, mivel a helyét a már 2020-tól üzemelő Google Analytics 4 (röviden: GA4) veszi át.
Miben lesz más a Google Analytics 4?
Július 1-je után már csak a GA4 fog új adatokat gyűjteni a webhelyek forgalmáról, azonban a GUA által gyűjtött adatok még legalább fél évig elérhetők maradnak.
"Érdemes mielőbb megkezdeni a GA4-re való átállást, mivel egy kis időbe telik megszokni az új kezelőfelületet és adatgyűjtési módokat. A Universal Analytics-tulajdonból lehetséges az adatok exportálása, így azok nem fognak elveszni" – jegyezte meg Ádám, aki szerint ha nem mozgunk otthonosan a Google Analytics világában, akkor érdemes webfejlesztő segítségét kérni.
A GA4 képes valós időben megjeleníteni, hogy a felhasználók mit csinálnak az oldalunkon, mennyi időt töltenek egyes tartalmak olvasásával, mekkora a visszafordulási arány, hogyan alakulnak a konverziós mutatóink, mely oldalaink kapják a legtöbb megtekintést, az ország mely pontjáról érkeznek látogatóink, milyen digitális eszközt használnak, és ez még csak a jéghegy csúcsa!
Ha Ön sem szeretne lemaradni versenytársaitól, mindenképpen végezze el a Google Analytics 4-re való átállást 2023 júliusa előtt!
A Kiszervezett Marketing Kft. a kiemelkedő minőség és az ügyfélközpontú szolgáltatásnyújtás mellett kötelezte el magát. 2022-ben kétszeres Marketing Diamond Awards-nyertesek – amit a Magyar Marketing Szövetség ítél oda –, illetve több mint 220 szakmai cikket publikáltak már online marketing témában a weboldalukon. Az ügyfélközpontúságot a közel 120 ötcsillagos, szöveges ügyfélvélemény bizonyítja. A cég tevékenységi körébe az ügyfélszerző weboldalak és bevételtermelő webáruházak készítése, valamint a magas megtérülési rátával rendelkező online hirdetési kampányok – Google, Facebook, TikTok – menedzselése tartozik.