- Hirdetés -

Új szerepben Gundel Takács Gábor

|

Magyarországon az egyik legnagyobb tévhit az, hogy a vállalkozónak mindent egyedül kell csinálnia. Ez azonban az üzleti világ szakértői szerint nem igaz, az együttműködő üzleti közösségek tagjai ugyanis támogatják, inspirálják és fejlesztik egymást. Ennek szellemében jött létre az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai üzleti és vállalkozói közösség podcast csatornája.

Az OPTEN 2021-ben publikált felméréséből kiderül, hogy a hazai vállalkozások egyre kevesebb része éri meg az ötéves születésnapját. Hogy a cégek túlélési aránya mennyit romlott az évek és évtizedek folyamán, jól mutatja, hogy 2000-ben még az újonnan induló vállalkozások több mint 85 százaléka érte meg az ötéves alapítási évfordulót, 2021-re ez az arány 70 százalék alá esett.

„A romló tendencia nemcsak az ötéves túlélési aránynál figyelhető meg, hanem hosszabb periódusokat vizsgálva is. A tízéves túlélési esély az elmúlt évek alatt 65 százalékról 46 százalékra csökkent, de tizenöt éves intervallumot nézve is látványos a visszaesés. A húszéves kort már csak a vállalkozások 35-37 százaléka éli meg, de még ezen az időtávon is kimutatható a romló tendencia” – írta felmérésében az opten.hu.

Ezt a folyamatot gyorsítják fel az olyan külső tényezők, mint a Covid-19, a háború, az energiaválság, a szuperinfláció. Ezekre az eseményekre azonban a vállalkozóknak és cégtulajdonosoknak nincsen közvetlen hatása. De az már a cégtulajdonosokon múlik, hogy mennyire készülnek fel a válságokra, milyen kompetenciákat fejlesztenek és hogyan hasznosítják az egyre elérhetőbbé váló innovációkat. Vagyis a versengést vagy az együttműködő üzleti kultúrát választják-e.

Fórum és KO-OK: Két üzleti podcast műsor kíváncsi vállalkozókra szabva

Július 5-én debütál a Business Flow 8 üzleti közösség Podcast csatornája, ahol két műsortípussal találkozhatnak a hallgatók. A Fórum a vállalkozói közösség legégetőbb problémáira és kérdéseire keresi a választ Gundel Takács Gábor és három meghívott vendége közreműködésével.

A havonta három alkalommal jelentkező Fórumban olyan témákat boncolgatnak majd, mint a mesterséges intelligencia integrálása a vállalkozásba, az ügyfélszerzés három generáció szemén keresztül, a vállalkozói gondolkodásmód vagy a hatékony értékesítés stratégiák és a vállalkozói magány.

A vendégek között olyan nagyágyúk is felbukkannak, mint a húszéves televíziós múlttal rendelkező Szalay Ádám és a marketing fenegyerekeként elhíresült Sipos Zoltán, de - többek között - Lévai Richárd, Baranyai Dávid, Diczenty-Peti Balázs, Tarsoly Norbert és Weiser István is a későbbi adások aktív résztvevője lesz.

A podcast-sorozat másik műsora, a KO-OK a vállalkozói storytelling új szintje, amely mélyinterjú formátumban mutat be elgondolkodtató és felemelő vállalkozói történeteket. Ezek a beszélgetések rávilágítanak arra, hogyan lehet emberileg és üzletileg is újrakezdeni egy csődhelyzetet vagy problémás karrierváltást követően. Az adásokból a hallgatók lenyűgöző vállalkozói életutakkal ismerkedhetnek meg és választ kapnak olyan kérdésekre is, hogy hogyan állhatnak talpra azután, hogy gyakorlatilag kiszervezik alóluk a cégüket, vagy miért és hogyan érdemes akár a családi tartalékok felélésével is megkockáztatni egy majdnem 360 fokos karrierváltást.

A vállalkozók magyar hangja: Gundel Takács Gábor

A Business Flow 8 Podcast csatorna elindításánál az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy egy hiteles, szakmailag felkészült, emberi hang szóljon a vendégekhez és hallgatókhoz egyaránt. Gundel Takács Gábor egy percig sem hezitált, amikor elfogadta a Fórum és a KO-OK podcast műsorok házigazdai szerepét.

„A saját vállalkozói tapasztalataim, kudarcaim is megmutatták, hogy milyen buktatókkal kell szembenézni egy vállalkozás alapítása és működtetése során. Az általános tapasztalat az, hogy az ember befizeti a tanulópénzt egy esetleges bukást követően, ám ezzel a podcast-sorozattal szeretnénk azt is megmutatni, hogy ez nem feltétlenül szükséges, hiszen nagyon hasznos tapasztalatokat kaphatunk más vállalkozások példáját látva. A podcast-sorozat segít bemutatni a típushibákat, legyen szó akár a gyakorlati dolgokról, vagy a mentalitás- és attitűdbeli hibákról. Hasznos és izgalmas beszélgetések lesznek ezek érdekes vendégekkel, amely nemcsak a kezdő vállalkozásoknak nyújthatnak segítséget, de azoknak is, akik esetleg belebuktak a vállalkozásukba és szeretnék újrakezdeni” - mesélte a műsorral kapcsolatban Gundel Takács Gábor.

A Fórum első adása június 15-től elérhető YouTube-on, Spotifyon és a Mex Rádión, az első KO-OK adás pedig július 6-án érkezik a platformokra.

Fotó: Business Flow 8

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...