- Hirdetés -

Idén többet költünk nyaralásra

|

Az idén vakációt tervező magyarok átlagosan 296 ezer forintot költenek a nyaralásra, szemben az egy évvel korábbi 247 ezer forintos összeggel - derül ki a K&H első negyedéves felméréséből, amely a 30-59 évesek utazási terveit vizsgálta. A megkérdezettek majdnem 40 százaléka 100-300 ezer forintos költségvetéssel készül a pihenésre. Jelentősen csökkent a hosszabb, legalább ötnapos belföldi vagy külföldi utazást tervezők aránya: előbbieké a tavalyi 42-ről 24 százalékra, utóbbiaké 26 százalékról 16 százalékra esett vissza.

A mindennapokat meghatározó bizonytalanság, az árak emelkedése visszafogja a magyarok utazási kedvét. A 30-59 évesek 52 százaléka tervez valamilyen vakációt belföldön vagy külföldön a K&H első negyedévben készült felmérése szerint, amely azt is bemutatja, mekkora összeget szánnak az utazásra a megkérdezettek.

Százezres nagyságrendek

Hosszabb, legalább ötnapos belföldi pihenést a válaszadók 24 százaléka, hasonló hosszúságú külföldi nyaralást pedig a 16 százalékuk tervez. Ez csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest, 2022-ben 42 és 26 százalékos volt az arány, 2021-ben pedig 36 és 16 százalékos. Két évvel ezelőtt a külföldi utazásoknál látható visszafogottság a járvány miatti korlátozásokkal, míg az idén inkább a magas árakkal magyarázható.

A vakációra készülő magyarok a tavalyi 247 ezer forint után idén átlagosan 296 ezer forintot fordítanának a nyári pihenésre. A jelentős, 20 százalékos emelkedésben szerepet játszhat, hogy számottevően emelkedtek az árak az elmúlt egy év során, köztük sok olyan termék, amelyek az utazásnál fontosak lehetnek: ilyen például az üzemanyagok ára.

Az adatok szerint tízből majdnem négyen 100-300 ezer forintból pihennének ezen a nyáron, a kutatás szerint a nyaralási költségvetésekben azonban igen jelentős a szórás: 8 százalékuk 50 ezer forinttal alacsonyabb összeget szán erre a célra, 11 százalékuk 50-99 ezer forintot, 12 százalékuk 100-149 ezer forintot költene, ugyancsak 11 százalékuk 150-199 ezer forintos kiadással tervez. A megkérdezettek 16 százaléka 200-299 ezer, 14 százalék pedig 300-399 ezer forinttal készül az utazásra, illetve 5 százalékos azoknak az aránya, akik több mint 1 millió forintból nyaralnának az idén.

Hányan, mennyiért?

A felmérés szerint a nyaralást tervezők 41 százaléka kettesben utazik majd, 20 százalékuk pedig hármasban tervezi ezt, szintén 20 százalékuk pedig egyedül nyaralna. Az egyedül utazók messze a legtöbbet költik: egy főre vetítve átlagosan 150 ezer forintot fordítanak a vakációra. A kettesben utazóknál 100 ezer forint, a hármasban nyaralóknál 90 ezer forint kiadás jut egy főre.

Választ adott a felmérés arra is, hogy miből fizetik az utazást a nyaralók. Túlnyomó részük - 67 százalékuk - döntően vagy teljes egészében, további 24 százalékuk jelentős mértékben saját jövedelemből, megtakarításból vakációzik, míg 16 százalékuknál a család segítségével jön össze az adott összeg. 11 százalékuk teljesen egészében a Széchenyi Pihenő Kártyán (SZÉP) lévő összegből utazik, további 39 százalékuk pedig kisebb-nagyobb mértékben támaszkodik erre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...