- Hirdetés -

Hipermodern gyárban készítik a hungarikumokat

|

Elkészült és átadták az idén 75 éves Univer Product Zrt. közel 8 milliárd forint értékű, kapacitásbővítő beruházását. A Kecskemét-Hetényegyházán megvalósult fejlesztéssel a vállalat több mint duplájára, 12-15 ezer tonnára növeli a magyaros ételízesítői gyártókapacitását. A kormányzati támogatással létrehozott üzemben a legkorszerűbb műszaki színvonalon készítik a hungarikum Erős Pistát és Piros Aranyat.

Az 1948-ban alapított, idén 75 éves fennállását ünneplő, jelenleg is teljes egészében magyar tulajdonban lévő Univer első élelmiszeripari üzeme 1965-ben kezdte el működését a Kecskeméthez tartozó Hetényegyházán. A vállalat 2020-ban adott be pályázatot és 2021-ben állami támogatással új gyár építésébe kezdett itt, és a beruházás 2023 elejére készült el. A XXI. századi technológiát felvonultató üzemcsarnokban készülnek majd a Univer Product Zrt. hungarikumai, az Erős Pista és a Piros Arany, illetve számos más klasszikus magyar ételízesítő (Haragos Pista, Édes Anna, Gulyáskrém, Fokhagymakrém, Vöröshagymakrém, Reszelt Torma). A telephely termelési rendszerei, gyártó vonalai műszaki, informatikai és környezeti szempontból is megfelelnek az Ipar 4.0 elvárásoknak.

„A beruházásnak köszönhetően az Univer Product hosszú évekre, évtizedekre biztosította a tervezett piaci bővüléséhez szükséges kapacitást. Olyan biztonságot nyújt ez, ami csak nagyon kevés hasonló profilú vállalatnak van meg, és nyugodt tervezést, kiszámítható fejlődést tesz lehetővé számunkra. A megvalósításban támaszunk volt az állami támogatás, amelynek segítségével éppen abban az időszakban sikerült a beruházást tető alá hozni, amikor a kedvezőtlen piaci körülmények miatt sokan kénytelenek voltak félretenni terveiket. Ez pedig hosszú távon is versenyelőnyt nyújt az Univernek” – hangsúlyozta Molitorisz Károly, az Univer Product Zrt. vezérigazgatója.

A nagyobb kapacitást a piaci igények alakulásához igazítva fokozatosan használja ki a cég. Az Univer olyan belföldi és export értékesítési célokat tűzött ki maga elé, amelyek a nagy hagyományú, biztos piacú termékkategóriában megalapozottá teszik a beruházást. E mellett az új üzemmel az Univer Product az élelmiszerbiztonságban is még magasabb szintre lép.

„A fejlesztés az Univernél egyszerre jelent kapacitásbővülést, technológiai innovációt és a munkahelyek megőrzését. A termelési folyamatok modernizációja nem jár a munkavállalók számának csökkenésével, sőt! Mindenkire számítunk, amely hozzáállás 75 éves történetük során folyamatosan jellemezte a vállalatunkat. Hangsúlyozzuk, hogy a növekedési tervek eléréséhez valamennyi dolgozónkra szükségünk lesz, sőt, ez sarokköve volt a beruházásnak is” – jelentette ki Szarka Balázs, az Univer Szövetkezeti Zrt. vezérigazgatója.

Az Univer az új üzem működtetésében is követi hagyományait: növekvő alapanyag-ellátását továbbra is teljes egészében magyarországi, főként környékbeli termelőkre alapozza. A megfelelő minőségű és mennyiségű alapanyag beszerzése érdekében az Univer csaknem 50 éve működteti termeltetési rendszerét, amely több száz, jellemzően Kecskemét 80 kilométeres körzetében dolgozó magyar termelőre épül. A teljes kapacitásának elérésekor a gazdák mintegy 600 hektárról közel 10 ezer tonna minőségi erős- és édes fűszerpaprikát, pritaminpaprikát és kápiát, valamint fokhagymát, vöröshagymát és tormát szállítanak majd az üzembe.

Megduplázott kapacitású üzemének megépítését az Univer Product saját erőből, bankhitelből és vissza nem térítendő kormányzati támogatásból finanszírozta. Az új beruházásnak is köszönhetően a tervek szerint az év végére az Univer Product árbevétele 40 milliárd forint fölé növekszik, aminek több, mint 30 százaléka exportból származik.

A Kecskemét-Hetényegyházán létrejött üzem mellett az állami támogatás kiterjed az Univer Product Zrt. más gyártóbázisain megvalósuló, kisebb értékű gép- és energetikai beruházásokra is. Új bébiétel keverőrendszert, valamint gasztronómiai kiszerelésű ételízesítőket csomagoló zsák- és vödörtöltő berendezést helyeznek üzembe, továbbá napenergiára alapozott energetikai fejlesztéseket hajtanak végre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...