- Hirdetés -

Használtautó-vásárláskor a magyarok vállalják a rizikót

|

Mindenki a maga egyéni szempontjai alapján választ használt autót, de egy autó beszerzése minden esetben komoly döntés, és kiderült, hogy a vásárlók a különböző országokban más-más stratégiával választják ki a számukra megfelelő járművet. A carVertical Magyarországon és további hét országban végzett kutatást, hogy megismerje a járművásárlási döntéseket befolyásoló tényezőket.

 

A carVertical kutatása szerint csaknem minden második magyar (46,3%) online piactereken és apróhirdetési oldalakon keres használt autót, míg a sofőrök 18,7%-a vásárolja az autóját hivatalos márkakereskedésben. Magyarországon az érdeklődők mindössze 16,3 százaléka vesz járművet magánkereskedőtől vagy használtautó-kiskereskedőtől.

Mivel az árak a márkakereskedésekben általában magasabbak, mint az online kínálatban, azokban az országokban, ahol a lakosság alacsonyabb jövedelemmel rendelkezik, a vásárlók többnyire kerülik őket. Pedig a márkakereskedések nagyobb átláthatóságot biztosítanak a vásárlóknak, mivel alaposan ellenőrzik a raktáron lévő autókat, és gyakran kínálnak garanciát vagy más biztosítékot. Ezzel szemben sokkal nagyobb kockázatot jelent magáneladóktól vagy illetéktelen kereskedőktől vásárolni, hiszen így könnyebben kifoghatunk egy rossz állapotban lévő járművet.

„A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon az autóvásárlók 13,9%-a a barátaitól vagy a rokonaitól vásárol autót. Ez a vásárlói csoport jellemzően olyan módszereket keres, amelyekkel csökkentheti a rossz üzlet kockázatát, ezért vásárol az általa megbízhatónak tartott barátoktól vagy rokonoktól” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.

A vizsgált országok közül Magyarországon kiemelkedő azon járművezetők száma (46,3%), akik online apróhirdetési oldalakon kerestek magánszemélyek vagy kereskedők által listázott, akciós autókat. Csak Lengyelország előzi meg hazánkat e tekintetben, itt a vásárlók 55,8%-a keresi az ajánlatokat az online felületeken.

Sokan konzultálnak másokkal, mielőtt döntenek a vásárlásról

Arra a kérdésre, hogy nevezzék meg azokat a legfontosabb tényezőket, amelyek közrejátszanak egy adott jármű megvásárlásában, a magyarországi válaszadók 28,8%-a választotta a tesztvezetést. Emellett több mint a vásárlók ötöde (21,8%) konzultál egy családtagjával vagy barátjával, és 10,5% mondta azt, hogy vásárlás előtt online véleményeket olvasott.

A lengyel, a román, a cseh és a magyar sofőrök között a leggyakoribb, hogy kikérik a barátok vagy a családtagok véleményét. A spektrum másik oldalán a franciák, a spanyolok és az olaszok állnak.

A magyarországi autóvásárlók mindössze 18,8%-a szerint fontos eszköz a jármű történetének online ellenőrzése. Ez azt is sugallja, hogy az országban sokan nincsenek tisztában az előzmények ellenőrzésének jelentőségével, és azzal, milyen könnyen eshetnek csaló eladók áldozatává – különösen, ha külföldről behozott autókról van szó.

Ennek ellenére a legnagyobb arányban Magyarországon, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban néztek utána az autók múltjának, a hazai használtautó-vásárlók 82,9%-a ellenőrizte már online egy jármű történetét a vásárlás előtt, míg a franciaországi és olaszországi vásárlók ellenőrizték legritkábban egy autó történetét az interneten.

„Meglepett minket az a tény, hogy Magyarországon a megkérdezettek háromnegyede (76%) tudja, hogy mi az alvázszám (VIN). Ez is azt mutatja, hogy az autóvásárlók nagy része körültekintő, de az alvázszám fontosságát is jelzi – ez alapján ugyanis minden elérhető információ kideríthető egy adott járműről” – magyarázza Buzelis, a carVertical munkatársa.

A járművek történetét ellenőrző vásárlók 58%-a még a tesztvezetés előtt élt ezzel a lehetőséggel. Így ugyanis időt takarítottak meg, mivel kiszűrték a rossz állapotban lévő modelleket, melyeket nem volt értelme személyesen megnézniük.

A nemrég megújult carVertical jelentések információi sokkal rendszerezettebbek, így könnyebben áttekinthetők, a járművekhez kevésbé értő rendszeres felhasználók számára pedig tippek és figyelmeztetések segítik az eligazodást. A jelentés az új vizuális elemek és informatív grafikák mellett mélyebb magyarázatot is nyújt azok számára, akik átfogóbb betekintést szeretnének kapni.

A drága autókat vásárlók gyakrabban ellenőrzik a jármű történetét

Azok, akik többet költenek egy autóra, nagyobb valószínűséggel járnak utána az interneten az előzményeknek. A legfeljebb 3,7 millió Ft értékű járműveket vásárlóknak mindössze 65,8%-a ellenőrzi a jármű előéletét. A 3 700 000 és 5 500 000 Ft között kínált járműveknek a sofőrök 75,4%-a kéri le a történeti jelentését, a több mint 22,2 millió Ft-ot érő használt autók esetében ez az arány 87,2%-ra nő.

Drága autók esetén egy-egy rejtett sérülés vagy a rossz karbantartás által okozott probléma később drasztikus javítási költségekkel járhat. A sofőrök ezért igyekeznek elkerülni ezeket a kellemetlen meglepetéseket, és inkább még az adásvétel előtt ellenőrzik a jármű előéletét. A pénztárcabarát autókat vásárlók viszont gyakrabban kockáztatnak, mondván, hogy az autójuk amúgy sem ér olyan sokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...