Kereskényi Balázs, a Ustream korábbi vezető termékmenedzsere, majd a későbbi IBM Budapest Lab vezetője the MVP company néven saját tanácsadó céget alapított, mely megoldást nyújt ügyfeleinek minden termékfejlesztéssel kapcsolatos kérdésre a konzultáción át a megvalósításig.
A nemzetközi termékfejlesztő csapat tagjai több mint 10 év fejlesztői és menedzsment tapasztalattal rendelkeznek, melyet elsősorban olyan cégek tudnak kiaknázni, akik elakadtak a product management folyamatában, vagy éppen digitalizálni szeretnék termékeiket, szolgáltatásaikat.
Az egyik első ügyfelük a müncheni székhelyű Testifi, egy olyan szoftverfejlesztési folyamatoptimalizálásra összpontosító cég, amely azon dolgozik, hogy a szoftverek megfelelő minőségű tesztelése ne egy szükséges nehezítő körülmény legyen a munka során, hanem egy üzleti mutatókat pozitívan befolyásoló, gördülékeny folyamat. A Testifi többek között olyan nagy ügyfeleket tudott megnyerni, mint a BMW vagy a Vodafone, és jelenleg egy transzformációs folyamaton megy keresztül, melynek során "service company"-ból SaaS termékfókuszú céggé alakul át. A the MVP company tapasztalatának köszönhetően ez az átmenet nagymértékben felgyorsítható, így a Testifi hónapokat nyerhet a piac- és ügyfélorientált, termékközpontú céggé válás során.
"Ügyfeleink többnyire szoftvercégek, de van olyan tradicionálisabb, gyártásban, vagy ipari szektorban működő partnerünk is, akinek a digitalizáció folyamatában segítünk" - mondja a cégalapító.
Kereskényi Balázzsal nemrégiben Veiszer Alinda készített interjút, melyben a szakember többek között arról mesél, miként csatlakozott 2010-ben az akkor még alig 30 fős Ustreamhez, hogy aztán 12 év múlva, bejárva a ranglétrát az IBM budapesti központú stratégiai R&D laborjának vezetőjeként zárja le pályafutásának ezen szakaszát. Az interjúban elmondja, hogy a tudatos karrierépítés mellett hogyan járta be az utat az egótól az empátiáig, és mi motiválja a legjobban, amikor az évek alatt megszerzett product és people management tudását megosztja új kollégáival és ügyfeleivel.
Mi az MVP? - Minimum Viable Product, azaz minimálisan életképes termék. Lényege, hogy egy teljes termékfejlesztési ciklus költségeinek töredékéért, az MVP-vel már piacra lehet lépni és mérni lehet a piac reakcióit, és a visszajelzéseket beépítve a megfelelő irányba lehet továbbfejleszteni a terméket.