Az RTL Híradó és a Tények áll a heti toplisták élén, célcsoporttól függ, hogy melyik teljesített jobban. Az RTL-en az Activity egyelőre nem hozta lázba a nézőket, de A mi kis falunk hétköznapi ismétlései egész jó nézettséggel futottak. A Szerencsekerék még ismétlésként is rengeteg nézőt vonzott.
Az elmúlt hetekben a tavaszi tévés szezonnál jóval szorosabbá vált a verseny az RTL és a TV2 között. Legalábbis a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben. Múlt héten minden fontosabb célcsoportnál visszavette a vezetést a TV2, de továbbra sem nagy az esti különbség a két piacvezető csatorna között. Múlt héten főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 10,7 százalékos share-rel nyert, ami 0,3 százalékpontos előny az RTL-hez képest. A 18-59 éveseknél az esti sávban a TV2 11 százalékos közönségarányt hozott össze, amivel 0,2 százalékponttal előzték az RTL-t. A teljes lakosságnál – hagyományosan – azért nagyobb volt a TV2 előnye, hiszen főműsoridőben 14,5 százalékkal zárták a hetet, a 10,1 százalékos RTL előtt.
Még a főműsoridőnél maradva, a 18-49 és a 18-59 éveseknél a hétfőt és a keddet nyerte meg az RTL, szerdától vasárnapig a TV2-é volt minden este. A teljes lakosságnál pedig minden egyes nap a TV2 produkált magasabb közönségarányt.
A teljes portfóliókat nézve a TV2 Csoport vezetett, főműsoridőben és teljes napon egyaránt. Az RTL Magyarország leginkább a 18-49 éveseknél és az esti sávban tudta őket megközelíteni (TV2 Csoport: 22,8%, RTL Magyarország: 22%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 26. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11 | 14,5 | 10,7 |
RTL | 10,8 | 10,1 | 10,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 26. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,4 | 11 | 8,4 |
RTL | 6,8 | 6,2 | 6,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,4 | 24,2 | 21,3 |
RTL Magyarország | 18,6 | 16,2 | 18,0 |
MTVA | 6,2 | 9,4 | 4,9 |
AMC Networks | 5,9 | 5,7 | 5,9 |
Paramount Global | 4,9 | 4,1 | 6,0 |
Network4 | 3,5 | 4,5 | 2,3 |
Antenna Entertainment Group | 3,0 | 2,5 | 2,9 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,3 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 18,8% / 17,4% (18,4% / 16,7%)
Tények Plusz – 14,2% / 14,1% (13,4% / 13,7%)
Szerencsekerék – 13,3% / 13% (12,4% / 13%)
A hegyi doktor újra rendel – 7,1% / 6,7% (korábbi héten A Nagy Ő: 5,5% / 6,1%)
RTL
Híradó – 17,9% / 16,3% (18,3% / 16,3%)
Fókusz – 12,2% / 11,9% (12,5% / 11,5%)
Activity – 9,5% / 9,5% (korábbi héten a Tippelj és vidd el: 10% / 8,4%)
A mi kis falunk – 11,3% / 10,8% (10% / 9,8%)
A Tények jobb heti átlagot ért el, mint az RTL Híradó, ez most a 18-49 és a 18-59 évesekre is igaz volt. A TV2-n a Szerencsekerék annak ellenére is jól teljesített, hogy ismétléseket adtak, nyerte a műsorsávját és bőven a TV2 csatornaátlaga feletti közönségarányokat hozott. Ráadásul még az Activityt is verte. Utóbbi nagyjából azt hozta mint korábban a Tippelj és vidd el, de a hét második felében látszott némi csökkenő tendencia.
A mi kis falunk viszont még ismétlésként is egész jó számokat hozott az RTL-nek. Minden egyes nap magasabb nézőszámmal futott a sorozat ismétlése, mint előtte az Activity. A TV2-n A hegyi doktor újra rendel a 18-49 éveseknél nem teljesített sokkal jobban, mint korábban ugyanitt A Nagy Ő ismétlése. Ennél a célcsoportnál verte is A mi kis falunk a TV2 német sorozatát. Ugyanakkor a teljes lakosságnál ennél sokkal virgoncabb A hegyi doktor, 11,5 százalékot tett ki a heti átlaguk és verték A mi kis falunkat.
Ahogy látható, eléggé visszafogott most a saját gyártású kínálat. Ennek is köszönhető, hogy a heti nézettségi toplista élén a hírműsorok végeztek. A 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL Híradó, annak is a kedd esti adása állt az élen 272 ezer, illetve 172 ezer nézővel. A teljes lakosságnál is a Híradó volt az RTL legnézettebb tartalma (665 ezer), viszont ez a teljes toplistán a harmadik helyre volt elegendő. Ugyanis a teljes lakosságnál a Tények – szintén a keddi – vonzotta a legtöbb, 724 ezer nézőt.
Ahogy az lenni szokott, az M4 Sport Forma-1 közvetítése is bekerült a top 10-be. A 18-49 és a 18-59 éveseknél a második helyre futott be a verseny 166 ezres és 260 ezres nézőszámokkal. Jellemzően a teljes lakosságnál nem ennyire erős a Forma-1, de az itt elért 493 ezres nézőszámuk is a heti toplista ötödik helyére volt elegendő.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 272 786 | 20,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 260 178 | 21,2 |
TÉNYEK | TV2 | 250 027 | 19,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 240 647 | 14,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 221 025 | 14,6 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 215 265 | 12,6 |
FÓKUSZ | RTL | 207 011 | 13,4 |
ACTIVITY | RTL | 183 965 | 10,2 |
CSÁBÍTUNK ÉS VÉDÜNK | TV2 | 154 586 | 9,7 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 148 391 | 12,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 724 807 | 24,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 680 868 | 18,3 |
HÍRADÓ | RTL | 665 119 | 22,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 610 480 | 18,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 493 286 | 19,7 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 431 798 | 21,1 |
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL | TV2 | 400 130 | 12,2 |
FÓKUSZ | RTL | 396 636 | 11,6 |
TESTVÉREK | TV2 | 372 163 | 18,1 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 362 013 | 10,8 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 172 395 | 19,6 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 166 061 | 19,9 |
TÉNYEK | TV2 | 158 647 | 18,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 155 309 | 14,3 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 154 704 | 13,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 148 194 | 14,5 |
FÓKUSZ | RTL | 133 578 | 12,8 |
ACTIVITY | RTL | 128 993 | 10,7 |
CSÁBÍTUNK ÉS VÉDÜNK | TV2 | 110 707 | 10,4 |
A SORS ÚTVESZTŐI | TV2 | 101 129 | 19,3 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás