Mára gyakorlatilag kikerülhetetlenné vált az internet, és már az idősebb korosztály is egyre nagyobb gyakorlatra tesz szert használatában. De mire használjuk leginkább a világhálót, milyen veszélyek leselkednek ránk és miért jobb az 5G mint a 4G? Erről is szólt a Business Lounge június 16-ai adása, melynek vendége Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese volt.
Az elmúlt öt évben – különösen a pandémiának köszönhetően – az egész világon, így hazánkban is jócskán megváltoztak az internetezési szokások. „A pandémia alatt minden korcsoport sokat tanult az internethasználatról” és a mindennapi életben is kamatoztatni tudták annak előnyeit, mondja Pereszlényi Zoltán. Hozzátette, hogy a Telekomnál azt tapasztalják: szélesedik az ügyfélkor, az idősebb korosztályokban is intenzívebb a használat, mint a pandémia előtt. Növekszik az intenzitás is, ezt az ügyfeleik adathasználatából látják, hiszen a streaming és a videós tartalmak népszerűsödése nagyobb adatmennyiségek lehívását igényli.
„Több területen érzékelhető szignifikáns növekedés”, mondta a szakember, ide tartozik a videófogyasztás, a streamingszolgáltatások használata, az online vásárlás és a közigazgatás is. Utóbbi óriásit lépett előre, amit üdvözlendőnek tart, hiszen „az ország digitalizációját korcsoporttól függetlenül támogatja ez a terület”.
A több területen látható fejlődést látva a Telekom igyekszik folyamatosan optimalizálni a hálózatát, „ez a mobilhálózat vonatkozásában egy különlegesen dinamikus feladat”, ahol az ügyfelek kiszolgálása mellett az energiahatékonysági szempontok is fontosak. A vezetékes hálózatnál pedig az optikai hálózat kiépítése a leglátványosabb fejlesztés.
Négy éve számos cikk született az 5G veszélyeivel kapcsolatban, de azóta csend lett ezen a területen. A szakember szerint a nagy többségnek kiderült, hogy „az 5G a fejlődés következő szintje”, mely sok iparágat könnyíthet majd meg a jövőben, emellett pedig szerencsére „a szkeptikus hangok sokkal kevésbé hallatszanak”. A nagyobb adatátviteli sebességen túl az üzleti, innovációs területeken dolgozók számára fontos jellemző az alacsonyabb késleltetés. Ez azt jelenti, hogy az 5G hálózaton sokkal gyorsabb válaszidő biztosítható, így biztosíthatóak egy önvezető autóhoz vagy távoli orvosi ellátáshoz szükséges technológiai, adatátviteli feltételek.
Hogy néz ki a Telekomnál az omnichannel kereskedelmi stratégia? Miért internetezik sokkal többet a 60-69 éves korosztály? Mi jellemző ma az online vásárlásokra? A kérdésekre választ kaphat a teljes adásból, mely itt hallgatható meg.