A permanens krízismenedzselés korában élünk

A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve – véli Mérő Ádám. A Coca-Cola európai Consumer & Shopper Connection igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt többek között arról is, hogy miért fontos számukra a Marketing Summit támogatása, illetve személy szerint neki mit adott a tavalyi esemény.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- A marketing funkciót mindenképpen a vállalati működés középpontjába kell helyezni; különösen azon cégek, márkák esetében, ahol még nincs, vagy nem kellő mértékben van fókuszban. A fogyasztó központúság, mint vezérlőelv folyamatosan erősödik, további teret nyer. Egész egyszerűen nem megkerülhető, hogy tudatos és adatvezerélt marketing stratégia nélkül sikeresen lehessen működtetni egy vállalatot, építeni egy márkaportfóliót.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A digitális és technológiai változásoknak egy nagy közös jellemzőjük van: fejlettségük és befolyásuk exponenciálisan gyorsul; egyre rövidebb tanulási folyamat, alkalmazkodási időegység áll rendelkezésre ahhoz, hogy az innovációkat értelmesen és értékvezérelten be tudjuk építeni a működésünkbe. A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Coca-Cola számára fontos, hogy a marketingszakma legrangosabb és legsokszínűbb éves rendezvénye egyre nagyobb teret nyerjen, egyre több kezdő és haladó szakember számára biztosítson fókuszált lehetőséget az egymástól való tanuláshoz és értékes eszmecseréhez.

- Mennyiben támogathatja a mintegy 1000 fő részvételével megrendezésre kerülő Summit a marketingszakembereket, üzleti döntéshozókat abban, hogy felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira?

- A Summit mindig egy nagy, koncentrált töltekezési fórum az emberi és szakmai inspirálódás, illetve az edukáció tekintetében. Egy olyan trendszetter dózis a marketingszakma krémjétől, amiből ha nem is minden tanulságot, de a legfontosabb irányvonalak kijelölését minden résztvevő elviheti magával.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A marketingvezérelt szervezeti kultúra és mindennapi működés erősítése. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a permanens krízismenedzselés korában élünk. Ezek a makro trendek folyamatosan formálják, alakítják a fogyasztók viselkedését, kereskedelmi és tartalom fogyasztási szokásaikat. Ezekre nem lehet marketingvezérelt szervezeti felépítés és magasan képzett, adaptív human erőforás nélkül megfelelően reagálni. Alakítani és nem csak reaktív módon elfogadni a trendeket.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A kiskereskedelmi forgalom visszaesése, a fogyasztási volumen csökkenése, a fogyasztói kosarak zsugorodása, illetve a lassan lohadó infláció együttese a legnagyobb kihívás. Ezek magabiztos kezelését csak a márkák ereje tudja segíteni; a love brandek hozzáadott értéke, az ebből fakadó fogyasztói lojalitás a legerősebb eszköz a kezünkben.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább? - Nekem a kitekintés, a szakmai inspirálódás a legfontosabb. Nagyon fontos, hogy a világ egyik legnagyobb és legrégebbi marketingcégének a tagjaként lássam, hogy mások mit csinálnak másképp, hogyan tekintenek közös kihívásainkra, illetve mik azok a területek, ahol mi is tanulhatunk.

- A Marketing Summit nemcsak a szakmai programok területén erős, de a networkingben is hatalmas lehetőséget kínál a résztvevőknek, hiszen ennyi marketingdöntéshozót nem lehet találni máshol egy időben, egy helyen. Hogyan lehet jól használni szerinted a kapcsolatépítésben meglévő lehetőségeket?

- El kell jönni. Nagy nyitottsággal, tanulási szándékkal, szakmai alázattal. Merni kell kérdezni. Beszélgetni kell. A többit megadja a rendezvény.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Minden vezetőnek van felelőssége a közvélemény formálásában. Ugyanúgy, ahogy a márkáinknak felelőssége van a fogyasztóink irányában, ugyanúgy mi is osztozunk ebben a szakma és a szélesebb közvélemény irányában. Ezt a figyelmet fókuszálja, ezt az együttes hangot koncentrálja és erősíti fel a Summit.

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- Minden díjnak van jelentősége, mert minden díj valamilyen visszaigazolás, hogy van értelme annak, amit csinálunk. Ezeken a listákon szerepelni pedig a hazai szakma körében a legnagyobb elismerés.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Aki marketing szakemberként és a márkák iránt rajongó magánemberként fontosnak tartja, hogy a teljes szakma éves csúcsrendezvényén jelen legyen, annak javaslom, hogy ne hagyja ki a Summitot.