- Hirdetés -

Rendben lehet 2023 is – médiavezérek a piaci helyzetről

|

- Hirdetés -

A gazdasági válság sokakat érzékenyen érint, és a bizonytalanság miatt továbbra is nehéz tervezni. A legnagyobb médiacégek elég jól vették az akadályokat: van, ahol kifejezetten jól megy a szekér, és bár ha óvatosan is fogalmaznak, az idei év is rendben lehet.

VIDUS GABRIELLA, RTL Magyarország, vezérigazgató

2022

Az RTL Magyarország korrigált EBITA-ja 13 millió euró volt, csakúgy, mint 2021-ben, a teljes bevétele pedig 113 millió eurót tett ki, ami valamivel kevesebb a 2021-es, 116 milliós bevételi eredményhez képest. Ennek az oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre és beléptünk a streamingpiacra. Méghozzá az előfizetői számok azt mutatják, hogy sikerrel. Elégedettek vagyunk a platform teljesítményével, és azt látjuk, hogy van még étvágy a piacon a magyar nyelvű tartalomra.

Innováció és meglepetések

A reklámpiac, ha nem is követi le teljes mértékben az inflációs környezetet, de pozitív irányba mozdult, aminek természetesen nagyon örülünk. Ősszel megújul az RTL programmingstruktúrája, aminek bízunk a sikerében és a lineáris nézettségre gyakorolt kedvező hatásában. Az RTL név 2023-ban is egyet jelent az innovációval, és az év hátralévő részére is tartogatunk még meglepetéseket.

 

GUTTENGÉBER CSABA, Atmedia, ügyvezető igazgató

Ilyen volt

Tavaly a nehéz gazdasági körülmények ellenére kiemelkedően jó évünk volt. A televízió továbbra is a core businessünk – szignifikánsan a piac fölött teljesítettünk, az online tovább növekedett, noha a bővülés üteme lassult, a rádió pedig meglepően jól ment. A kereskedelmi bevételeinket tekintve mindhárom területen két számjegyű növekedést értünk el, a podcastüzletágunk is beindult, így sikerült teljesítenünk mind a bevételi, mind a profitterveinket.

Több forgatókönyv

Az idei évre több forgatókönyvvel készültünk, egyelőre a legoptimistább változat látszik megvalósulni. A televíziós és digitális bevételeink a várakozásainknak megfelelően alakulnak, és a rádió dinamikus növekedése folytatódni látszik. A fő kérdés, hogy a fogyasztás visszaesése mikor és milyen hatással lesz a médiaköltésekre akár már ősszel. Ha a második fél év is úgy alakul, ahogyan az első, akkor 2023 is rendben lesz.

Térnyerés

A legnagyobb kihívás a globális online szereplők folyamatos térnyerése. Ugyanakkor ez lehetőség is, hiszen ekkora pénztömeg, több mint 100 milliárd forint minden hazai médiaszereplő számára source of business lehet.

 

PAVEL STANCHEV, TV2 Csoport, vezérigazgató

Kiváló év

A 2022-es eredményeink kiválók voltak mind a nézettségi, mind a pénzügyi mutatók tekintetében. Magyarországon a teljes napot tekintve tovább növeltük a piaci előnyünket, főműsoridőben pedig 20 év után először nyertünk a negyedik negyedévben mindhárom kiemelt célcsoportban. A pénzügyi eredményekre hatással volt a dollár ereje, azonban a költségeinket tökéletesen kezeltük, így a nyereségesség jó szinten maradt. További beruházásokat hajtottunk végre a Planet TV-nél Szlovéniában, ennek is köszönhetően a portfólió a teljes napot vizsgálva 19 százalékos közönségarány-növekedést ért el.

Terveinknek megfelelően

Ha a június 20-i YTD-eredményeket nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy mind a TV2 Csoport, mind a TV2 megőrizte piacvezető pozícióját mindhárom kiemelt korcsoportban, főműsoridőben és teljes napon. A pénzügyi eredményeink eddig a terveinknek megfelelően alakultak. A reklámpiac stagnál. Néhány FMCG-ügyfél költségvetésének csökkentését ellensúlyozza a reklámköltés növekedése más szektorokban, például a bank, az autóipar, a turizmus, a szórakoztatóipar. Ez várhatóan a tévés hirdetési árak emelkedését is elősegíti.

Nem érezzük

Mi még nem érezzük az infláció hatását, ami várhatóan tovább csökken az év hátralévő részében. Ezért fegyelmezettnek és óvatosnak kell lennünk, amikor tartalombeszerzésre, -előállításra kerül a sor. A több évre vonatkozó nagy pénzügyi kötelezettségvállalások keserű szájízzel végződhetnek.

 

KOVÁCS TIBOR, Ringier, ügyvezető igazgató

2022

Tavaly komoly beruházásokat valósítottunk meg, ezeknek a költségei nyilván megmutatkoznak a tavalyi mérlegünkben, ami egyébként az előzetes terveink szerint alakult. Folyamatosan és tudatosan építkezünk, fejlesztünk, elsősorban a digitális portfóliónk, illetve a tartalmi megoldásaink területén. Tavaly egy több mint húszfős szerkesztőségi csapattal elindítottuk a sportal.hu digitális platformot, valamint az új női szájtunkat, a kiskegyed.hu-t. Felépítettük, és egy dedikált csapattal üzemeltetni kezdtük a saját videóstúdiónkat, ahol heti szinten jó néhány videós formátum készül a blikk.hu, a sportal.hu, a glamour.hu, az egészségkalauz.hu és a noizz.hu felületére. Mindezeken túl 2022-ben a kiadón belülre hoztuk a digitális portfóliónk hirdetésértékesítési tevékenységét, amihez kibővítettük a saleses szakembergárdánkat.

Kihívások

Tovább szűkülnek a printkiadványok terjesztési lehetőségei, a jól monetizálható digitális megoldásokon is tovább kell dolgozni. Hamarosan azt is jobban látjuk, hogy az MI térnyerése mit hoz számunkra a mindennapokban. Mindeközben arra kell figyelnünk, hogy erősítsük a teljes média reputációját, a közönség figyelmét és bizalmát építsük, megtartsuk.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön az AI SUMMIT – mindent megtudhatunk a mesterséges intelligenciáról

Barát vagy ellenfél? Láthatunk benne segítséget, de veszélyt is, annyi bizonyos, hogy senkit sem hagy hidegen: a mesterséges intelligencia itt van velünk, meg kell hát értenünk és fel kell rá készülnünk! Erre idén két...

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...