- Hirdetés -

A permanens krízismenedzselés korában élünk

|

- Hirdetés -

A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve – véli Mérő Ádám. A Coca-Cola európai Consumer & Shopper Connection igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt többek között arról is, hogy miért fontos számukra a Marketing Summit támogatása, illetve személy szerint neki mit adott a tavalyi esemény.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- A marketing funkciót mindenképpen a vállalati működés középpontjába kell helyezni; különösen azon cégek, márkák esetében, ahol még nincs, vagy nem kellő mértékben van fókuszban. A fogyasztó központúság, mint vezérlőelv folyamatosan erősödik, további teret nyer. Egész egyszerűen nem megkerülhető, hogy tudatos és adatvezerélt marketing stratégia nélkül sikeresen lehessen működtetni egy vállalatot, építeni egy márkaportfóliót.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A digitális és technológiai változásoknak egy nagy közös jellemzőjük van: fejlettségük és befolyásuk exponenciálisan gyorsul; egyre rövidebb tanulási folyamat, alkalmazkodási időegység áll rendelkezésre ahhoz, hogy az innovációkat értelmesen és értékvezérelten be tudjuk építeni a működésünkbe. A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Coca-Cola számára fontos, hogy a marketingszakma legrangosabb és legsokszínűbb éves rendezvénye egyre nagyobb teret nyerjen, egyre több kezdő és haladó szakember számára biztosítson fókuszált lehetőséget az egymástól való tanuláshoz és értékes eszmecseréhez.

- Mennyiben támogathatja a mintegy 1000 fő részvételével megrendezésre kerülő Summit a marketingszakembereket, üzleti döntéshozókat abban, hogy felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira?

- A Summit mindig egy nagy, koncentrált töltekezési fórum az emberi és szakmai inspirálódás, illetve az edukáció tekintetében. Egy olyan trendszetter dózis a marketingszakma krémjétől, amiből ha nem is minden tanulságot, de a legfontosabb irányvonalak kijelölését minden résztvevő elviheti magával.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A marketingvezérelt szervezeti kultúra és mindennapi működés erősítése. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a permanens krízismenedzselés korában élünk. Ezek a makro trendek folyamatosan formálják, alakítják a fogyasztók viselkedését, kereskedelmi és tartalom fogyasztási szokásaikat. Ezekre nem lehet marketingvezérelt szervezeti felépítés és magasan képzett, adaptív human erőforás nélkül megfelelően reagálni. Alakítani és nem csak reaktív módon elfogadni a trendeket.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A kiskereskedelmi forgalom visszaesése, a fogyasztási volumen csökkenése, a fogyasztói kosarak zsugorodása, illetve a lassan lohadó infláció együttese a legnagyobb kihívás. Ezek magabiztos kezelését csak a márkák ereje tudja segíteni; a love brandek hozzáadott értéke, az ebből fakadó fogyasztói lojalitás a legerősebb eszköz a kezünkben.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább? - Nekem a kitekintés, a szakmai inspirálódás a legfontosabb. Nagyon fontos, hogy a világ egyik legnagyobb és legrégebbi marketingcégének a tagjaként lássam, hogy mások mit csinálnak másképp, hogyan tekintenek közös kihívásainkra, illetve mik azok a területek, ahol mi is tanulhatunk.

- A Marketing Summit nemcsak a szakmai programok területén erős, de a networkingben is hatalmas lehetőséget kínál a résztvevőknek, hiszen ennyi marketingdöntéshozót nem lehet találni máshol egy időben, egy helyen. Hogyan lehet jól használni szerinted a kapcsolatépítésben meglévő lehetőségeket?

- El kell jönni. Nagy nyitottsággal, tanulási szándékkal, szakmai alázattal. Merni kell kérdezni. Beszélgetni kell. A többit megadja a rendezvény.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Minden vezetőnek van felelőssége a közvélemény formálásában. Ugyanúgy, ahogy a márkáinknak felelőssége van a fogyasztóink irányában, ugyanúgy mi is osztozunk ebben a szakma és a szélesebb közvélemény irányában. Ezt a figyelmet fókuszálja, ezt az együttes hangot koncentrálja és erősíti fel a Summit.

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- Minden díjnak van jelentősége, mert minden díj valamilyen visszaigazolás, hogy van értelme annak, amit csinálunk. Ezeken a listákon szerepelni pedig a hazai szakma körében a legnagyobb elismerés.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Aki marketing szakemberként és a márkák iránt rajongó magánemberként fontosnak tartja, hogy a teljes szakma éves csúcsrendezvényén jelen legyen, annak javaslom, hogy ne hagyja ki a Summitot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...