- Hirdetés -

Küzdelmes évre számítanak a topügynökségek vezetői

|

A topügynökségek közül sokan az árbevétel mellett a profitjukat is tudták növelni tavaly. Akad olyan cég, amelyik nem viccelt e téren. De senki nem rejti véka alá, hogy a gazdasági recesszió elhúzódása komoly hatással van az ügyfelekre, és ezáltal a piacra, azaz biztosan küzdelmes év lesz 2023 és még a jövő év is.

SPERCZEL DÁNIEL, Lounge Group/Lounge Design, ügyfélkapcsolati igazgató

Szépen alakult az év

Amikor 2022 elején a legtöbben elkezdték magukat komfortosan érezni a Covid-válság által kissé átformált világunkban, a szomszédos országban háború tört ki, ezzel újra bizonytalanságot hozva a mindennapjainkba.Mindez megmutatkozott az éves teljesítményen, az ügyfeleink hirdetési kedvén. Az évi eleji, egyébként optimizmusra okot adó hónapok forgalmát a háború hírére egyfajta megtorpanás követte, amely után el kellett telnie jó pár hónapnak ahhoz, hogy a partnereink újra bizalmat fektessenek az egyes kampányokba. Összességében a 2022-es évünk a forgalmat tekintve szépen alakult. Külön öröm, hogy a sok-sok befektetett munka beérni látszik, a kampányainkat az idei versenyeken több díjra tudtuk váltani.

Alacsonyabb marketingbüdzsé

Az idei év a várakozásoknak megfelelően lassabban indul. Az ügyfeleknek jó néhány szektorban alacsonyabb a marketing-költségvetése, ami a reklámpiac összes szereplőjénél érezteti a kedvezőtlen hatását. Az ilyen időszakban még inkább népszerűek lesznek a költséghatékony digitális megoldások, emellett tovább erősödhetnek a koronavírus-járvány idején elismerést kivívó eszközök, úgymint a podcastek vagy a streamingszolgáltatások.

Szabályozható MI

A legfőbb kihívás egyben a legnagyobb lehetőség is. Mindenki a mesterséges intelligenciáról beszél. Meg kell találni a módját annak, hogy miként lehet megfelelő keretek között kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket úgy, hogy az még szabályozható és kontrollálható maradjon.

 

DUCA ANDREA, HD Group, ügyvezető

Új ügyfelekkel

A HD Group kommunikációs ügynökségcsoportba jelenleg négy cég tartozik. A fő tevékenység a nagy hazai és nemzetközi brandek stratégiai és kreatív tervezése, produkciós és rendezvényszervezési feladatai – a közösségi márkaélmény dinamikájának kialakítása. Tavaly új ügyfelekkel kötöttünk szerződéseket, talán a legnagyobb horderejű, hogy a Mastercard BTL-ügynöksége lettünk, illetve hogy újra több évre szerződött velünk a Mol Group. A cégcsoport tagja lett a Microcosmos DMC, amely nemzetközi nagyvállalatoknak dolgozik MICE-területen, ezáltal a rendezvényes divízió a turizmus felé terjeszkedik.

Jobban tudnak tervezni

A 2023-as év nehéz, elsősorban az infláció miatt mind a megrendelői árazásnál, mind a bérezésnél. Úgy látjuk, hogy az idén végre jobban tudnak tervezni a nagyvállalatok, ez pedig egyszerűbbé teszi az erőforrástervezést számunkra is az előző két év ad hoc projektindulásaihoz képest.

Kompenzálni kell

Az inflációs hatást folyamatosan kompenzálni kell, ami rendkívüli figyelmet és éberséget igényel, sok energiát köt le, emellett nálunk a kollégák megfelelő motivációja, folyamatos inspirációkeresés áll a fókuszban, ezzel tudjuk a kiváló minőségű szolgáltatásainkat fenntartani. Sok kismama jött és jön az idén vissza – általában részmunkaidőben – dolgozni, büszkék vagyunk arra, hogy az ügynökségi lét nehézségeinek ellenére kölcsönösen kiváló tapasztalataink vannak. Fontos számunkra a szakma presztízsének növelése, és mi ehhez úgy járulunk hozzá, hogy oktatóügynökség vagyunk: több kolléga vendégelőadó a Budapesti Gazdasági Egyetemen, szakdolgozatírókat és gyakornokokat fogadunk, mentorprogramokban veszünk részt.

 

BIRÓ LÁSZLÓ, Mediator, ügyvezető

Kiemelkedő

A tavalyi kiemelkedően sikeres év volt a Mediator életében, amely több tényezőnek egyszerre köszönhető. Az árbevételünket növelte, hogy az általunk képviselt legfontosabb szektorokban a Covid utáni első teljes évben élénkülést tapasztaltunk. Emellett több fontos ügyféllel is gyarapodott a portfóliónk a sikeres tenderek révén. A teljesítményünk javulását leginkább a hatékonyságunk tudatos növelésének köszönhetjük, hiszen jó néhány korábban meghozott, a folyamatainkat, a struktúránkat, a HR-kérdéseinket érintő stratégiai döntés tavalyra érett be.

Küzdelmes

Ez az év – és talán még 2024 is – mind a Mediator, mind a teljes reklámpiac számára küzdelmes lesz, és minden bizonnyal a bevételek csökkenését hozza. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az esetenként szűkülő büdzsék mellett is a megszokott magas minőséget nyújtsuk az ügyfeleinknek, illetve hatékonyan tudjuk támogatni őket az üzleti céljaik elérésében ebben a bizonytalanabb időszakban is.

Kihívások

Minden bizonnyal tovább élesedik a verseny az ügynökségek között, ugyanakkor én abban bízom, hogy ez nem az árak, hanem a minőség körül forog majd. A tapasztalt és elhivatott munkaerő megtalálása évek óta probléma a szektorban, ez az idén sem változott. Mi, a Mediatornál tovább folytatjuk a hatékonyság növelését, a folyamatok optimalizálását és automatizálását, valamint igyekszünk lehetőséget kovácsolni azokból az új technológiákból, amelyek sokszor még kihívásként jelentkeznek a piacon.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...