Az Év videós hirdetése 2023 címmel rövid, mozgóképes reklámokat díjazó versenyt hirdet az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére, és egyben díjazza az év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit.
A videós hirdetési piac folyamatosan bővül, a videóstartalom-fogyasztással eltöltött idő és a videós tartalmak környezetében megjelenő hirdetési formátumok által generált bevétel évről évre nő Európában és hazánkban egyaránt, vagyis egyre több hirdető ismeri fel a mozgóképes tartalmak relevanciáját az online platformokon is. "Azonban kiemelten fontosnak tartjuk azt is, hogy ne csak a hirdetési helyek megvásárlása, hanem a hirdetések tartalmának összeállítása is kreatívan történjen. Ne feledjük, az online videós hirdetés nem mindig helyettesíthető televíziós reklámspottal!" – fogalmazott Erdélyi Eszter, az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportjának vezetője utalva a hagyományteremtő céllal meghirdetett versenyre, amelyen idén első alkalommal keresik és díjazzák a legizgalmasabb, magas minőségben elkészített videós hirdetéseket.
Nevezési feltételek:
A versenyre olyan minimum 6, maximum 30 másodperc hosszúságú videóhirdetéseket várnak, amelyek 2023. január 1. és 2023. augusztus 31. között legalább 1 héten át futottak valamely hirdetési kampány keretében, és Magyarországon elérhető online kiadók felületein, valamint a közösségi és videómegosztó platformokon jelentek meg, beleértve a YouTube, az Instagram, a TikTok és a Facebook oldalán megjelent hirdetéseket is.
A versenyre csak kereskedelmi üzenetet tartalmazó videóhirdetésekkel lehet nevezni. Politikai, társadalmi célú, megosztó vagy 18+ üzenetet megfogalmazó hirdetések (az alkoholos termékek hirdetéseinek kivételével) nem vehetnek részt a versenyben.
Kik nevezhetnek?
Hirdetők, médiaügynökségek és kreatív ügynökségek.
Nevezés határideje: 2023. augusztus 31.
A verseny eredményhirdetését és díjátadóját 2023. szeptember 13-án, az IAB Hungary 15. születésnapi rendezvényén tartják. Az IAB Digitális videó Munkacsoportja a legjobbnak ítélt videós hirdetés készítőit egy serleggel jutalmazza, és a győztesek egy évig az elektronikus aláírásukban jelölhetik az Év legjobb videós hirdetése 2023 versenyben elért helyezésüket.