A tavalyi év a hosszú távú építkezésről szólt a Borsodi Sörgyárnál - derült ki a vállalat ötödik alkalommal elkészített fenntarthatósági jelentéséből. Bár 2022 is számos kihívást tartogatott, azonban sikerült a tervek szerint megvalósítani a beruházásokat és fejlesztéseket.
Az idén 50 éves Borsodi Sörgyár 2019 óta minden évben elkészíti fenntarthatósági jelentését, melyben összefoglalja a megelőző év legfontosabb eseményeit és tevékenységeit, melyek hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalat mind gazdasági, mind környezeti értelemben fenntarthatóan legyen sikeres. Az idei, 2022-es évet összefoglaló jelentésből kiderül, hogy a Borsodi Sörgyár a tavalyi évben folytatni tudta a Molson Coors vállalatcsoport világszintű céljaival összhangban megfogalmazott, 2025-ig előre mutató „Our Imprint” stratégiájában foglalt fenntarthatósági célok felé vezető utat.
Hosszú távú célok, jelentős eredmények
„A Borsodi Sörgyár idén ünnepli fennállásának 50-dik évfordulóját és az a szándékunk, hogy a munkánkkal a következő öt évtizedet is megalapozzuk. Ennek érdekében folyamatosan dolgozunk a bőcsi üzemünk, valamint termékportfóliónk fejlesztésén és kiemelt figyelmet fordítunk munkavállalóink jóllétére, annak érdekében, hogy a legjobb szakemberekkel dolgozhassunk” – emelte ki Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója. „Az eredmények igazolják törekvéseinket, hiszen tovább növeltük a gyárunk logisztikai kapacitását, bővíteni tudtuk a termékportfóliónkat, sőt a munkavállalóink számát is. Mindezt úgy, hogy továbbra is jó úton haladunk a 2025-ig kitűzött fenntarthatósági céljaink megvalósítása felé” - tette hozzá.
A Borsodi Sörgyár bőcsi üzeme, a 2018-ban megkezdett fejlesztéseknek köszönhetően a Molson Coors Beverage Company regionális gyártó központjaként működik. A megnövekedett kapacitás szükségessé tette a gyár logisztikai fejlesztését is. Ennek a folyamatnak a részeként a vállalat tavaly átadta az új, közel egymilliárd forint beruházással megépített logisztikai csarnokát.
Bővülő portfólió
A vállalat a termékfejlesztés terén sem maradt tétlen 2022-ben. A Borsodi igazán nagy dobásra szánta el magát. Megújította a Borsodi Világos receptúráját, amely már tisztán árpamalátából készül, valamint a Borsodi sörkülönlegességeket tartalmazó portfóliója is új termékekkel bővült. A Borsodi Friss termékcsalád két új ízben, alacsony kalóriatartalmú, alkoholmentes változatban is elérhetővé vált a fogyasztók számára. 2022-től pedig olyan új, kiváló minőségű márkák forgalmazását kezdték meg, mint a Guinness, a Kilkenny és a Hop House 13.
Egyre többen az élet habos oldalán
A Borsodi Sörgyár számára kiemelt jelentőségű a magas szakértelemmel rendelkező kollégák toborzása, fejlesztése és megtartása.
Zsadányi-Nagy Zsanett, a Borsodi Sörgyár HR igazgatója ennek kapcsán kiemelte: „Büszke vagyok rá, hogy olyan kultúrát alakítottunk ki és fejlesztünk, amelyben értékeljük és tiszteljük az egyediséget, és hiszünk abban, hogy a sokszínűség és a befogadás a kulcsa a sikeres csapat és kultúra előmozdításának. Támogatjuk a fejlődést biztosító munkakörnyezet létrejöttét és a közösségek fejlődését, melyek mind olyan értékek, amelyek kezdettől fogva, fenntarthatóan beépültek a mindennapjainkba. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a bevonzáson túl fejlesszük és megtartsuk a legjobb hazai szakembereket, hiszen meggyőződésünk, hogy ők jelentik a garanciát a kiegyensúlyozott, fenntartható minőségre. Ezért büszkék vagyunk arra, hogy a jelenlegi, bizonytalan környezetben is növelni tudtuk munkavállalóink létszámát, és 2022 végére már 481-en dolgoztunk az élet habos oldalán. Külön büszkeség, hogy kollégáink átlagosan több mint 11 éve vannak velünk, ami jól igazolja törekvéseink sikerét.”
A munkavállalókért végzett erőfeszítések elismeréseként a Borsodi Sörgyár 2023-ban először érdemelte ki a Top Employer elismerést. A tanúsítvány elnyerése érdekében egy szigorú és átfogó folyamatban vett részt a sörgyár, amelyet a Top Employers Institute, az emberekkel kapcsolatos gyakorlatok kiválóságát elismerő globális intézmény végzett. Ez a felmérés hat HR területet fed le, amelyek 20 altémát tartalmaznak, köztük az emberekre vonatkozó stratégiát, a munkakörnyezetet, a tehetséggondozást, a tanulást, a sokszínűséget és befogadást, a jóllétet.