- Hirdetés -

Így használhatják a bankok az üzenetküldő appokat

|

A mai rohanó digitális korban az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi kommunikáció szerves részévé váltak. A kommunikációs csatornákban bekövetkezett váltás a pénzügyi ágazat számára sem maradt észrevétlen - számos bank és pénzintézet felkarolta a csevegőalkalmazásokban rejlő lehetőségeket az ügyfelekkel való kapcsolattartás és az innovatív szolgáltatásnyújtás érdekében. Egy évtizeddel ezelőtt még az a gondolat is elrugaszkodónak tűnt, hogy valaki a bankjától egy emojit tartalmazó üzenetet kapjon; mégis, ma itt vagyunk, és hihetetlen fejlődésnek lehetünk tanúi abban, ahogyan a pénzintézetek az ügyfeleikkel kapcsolatba lépnek.

Ahogy az üzenetküldő alkalmazások egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, a pénzügyi szektor kreatív módszereket talál arra, hogy személyre szabottabb, kényelmesebb és hatékonyabb élményt nyújtson az ügyfeleknek. Az azonnali ügyfélszolgálat biztosításától a tranzakciók egyszerűsítéséig az üzenetküldő alkalmazások felbecsülhetetlen értékű eszközökké váltak a bankok és más pénzügyi szolgáltatások számára. Miközben ezek a szervezetek az emojik, a GIF-ek és a megnyerő tartalmak világába merészkednek, egyúttal finom határvonalon kell járniuk annak érdekében, hogy márkaképük összhangban legyen az ügyfelek által elvárt bizalommal és megbízhatósággal.

Vizsgáljuk meg az üzenetküldő alkalmazások átalakulását a pénzügyi ágazaton belül és azon túl, és világítsunk rá a vállalkozások és a fogyasztók előtt álló kihívásokra és lehetőségekre.

Az üzenetküldő alkalmazásokra épülő banki szolgáltatások: a vonzó tartalom és a megbízható imázs kombinálása a pénzügyekben

Az üzenetküldő alkalmazások azért váltak fontossá a pénzügyi világban, mert az emberek könnyen és gyorsan használhatónak találják őket. Körülbelül 58%-uk úgy gondolja, hogy ezek az alkalmazások a leggyorsabb lehetőségei annak, hogy közvetlenül kommunikáljanak a vállalkozásokkal. Számos pénzintézet már alkalmazza őket számlafrissítések küldésére, ügyfélszolgálatra, valamint új termékek és szolgáltatások népszerűsítésére.

Szöveg, multimédia és chatbotok - az üzenetküldő alkalmazások dinamikus átalakulása a pénzügyi szektorban

Az elmúlt években a bankok sikeresen áttértek a szöveges üzenetküldésre, mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás elsődleges eszközére. Az üzenetküldés kényelmes és hatékony kommunikációs módot kínál, amely megfelel a mai rohanó világ preferenciáinak.

Az átállás egyik fő mozgatórugója, hogy az Y generáció tagjainak 75%-a az üzenetküldést részesíti előnyben. A bankok felismerve ezt a trendet, kommunikációs stratégiáikat ehhez igazították, és személyre szabottabb élményt nyújtanak.

A személyes látogatásoktól az üzenetekig: A csevegőalkalmazások, például a Viber széles körű elterjedésével most már lehetséges egy teljes vásárlói élményt létrehozni az üzenetküldő platformokon keresztül, a figyelemfelkeltéstől és a konverzió ösztönzésétől kezdve a támogatás nyújtásáig és a hűség biztosításáig. Ez a megközelítés nemcsak a válaszadási és konverziós arányok növelésében segít, hanem jobb élményt nyújt mind a bankok, mind az ügyfelek számára is.

Átállás a multimédiás tartalomra: A mai fejlett alkalmazások lehetővé teszik a bankok számára, hogy gazdag multimédiás tartalmat használjanak az emberek eléréséhez és a velük való kommunikációhoz. A Viberen például a márkák képeket, fájlokat és videókat oszthatnak meg üzleti üzenetekben, matricákat és carousel tartalmakat küldhetnek chatbotokban, saját márkás lencséket hozhatnak létre, és még sok minden mást. Ezek a lehetőségek segítenek hatékonyan kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, és fenntartani az érdeklődésüket a bankok termékei és szolgáltatásai iránt. Emellett a magával ragadó és informatív források, például infografikák és videók megosztása értékes információt nyújtva tovább javítja az ügyfélélményt.

Chatbotok alkalmazása: A bankok kiaknázták a chatbotok előnyeit, mivel ezek 24/7-es segítséget nyújtanak, és hatékonyabbak, mint a hagyományos e-mailes támogatás. Manapság az ügyfelek személyre szabott és időben történő interakciót várnak el a vállalkozásoktól. A chatbotok pontos információkkal, gyors válaszidővel, problémamentes támogatással és önkiszolgálási lehetőségekkel felelnek meg ezeknek az elvárásoknak. A chatbotok segítségével a bankok növelhetik az elégedettséget, a lojalitást és a szolgáltatásaikba vetett általános bizalmat - miközben az élő ügyfélszolgálati ügynököknek meghagyhatják az összetettebb kérdéseket.

Prioritás az ügyfelek adatvédelme és biztonsága

A bankoknak prioritásként kell kezelniük az ügyfelek adatvédelmét és biztonságát, hogy bizalmat és hűséget tudjanak kialakítani ügyfeleik körében. Íme ehhez néhány alapvető tipp:

Válasszon megbízható kommunikációs platformokat: Válasszon olyan üzenetküldő alkalmazásokat, amelyek tiszteletben tartják a felhasználók magánéletét. A Viber végponttól végpontig terjedő titkosítást kínál a privát és csoportos csevegésekhez és magánhívásokhoz, valamint úgynevezett “encryption in transit” megoldást az üzleti üzenetek átvitele során. A vállalat betartja az olyan adatvédelmi törvényeket, mint a GDPR, a CCPA és a CPRA.

Erős hitelesítési intézkedések bevezetése: A jogosulatlan hozzáférés megakadályozása érdekében az érzékeny ügyféladatokhoz és az online pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez többfaktoros hitelesítést írjon elő.

Az ügyfelek felvilágosítása a biztonságos banki gyakorlatokról: Rendszeresen tájékoztassa az ügyfeleket a lehetséges kockázatokról, például az adathalász-támadásokról és az online csalásokról, és adjon útmutatást arra vonatkozóan, hogyan védhetik meg adataikat és számláikat.

A biztonsági incidensek figyelemmel kísérése és az azokra való reagálás: Állítson fel egy külön erre a célra létrehozott csapatot, amely figyelemmel kíséri, és reagál a lehetséges biztonsági rések vagy fenyegetések esetén, illetve rendelkezzen egyértelmű tervvel az ilyen incidensek kezelésére.

Az adatfelhasználás átláthatóságának fenntartása: Világosan tájékoztassa az ügyfeleket arról, hogy személyes adataikat hogyan használják, tárolják és védik, valamint adjon számukra lehetőséget adatpreferenciáik kezelésére.

Titkosítsa az érzékeny adatokat: Biztosítsa az érzékeny ügyféladatok titkosítását a jogosulatlan hozzáférés megakadályozása érdekében.

Az üzenetküldés korszakának elfogadása

A mai, folyamatosan változó világban az üzenetküldő alkalmazásokat használó bankok és pénzügyi szervezetek az élen maradhatnak, és iparági vezetővé válhatnak. Ezek a csevegőalkalmazások megkönnyítik a kommunikációt, az ügyfélre összpontosítanak, valamint javítják a bizalmat és a lojalitást. Az üzenetküldő alkalmazások beépítése a pénzügyi iparág kommunikációs stratégiájába már nem luxus, hanem szükségszerű ahhoz, hogy az egyre inkább digitális világban boldogulni tudjunk.

Szerző: Limor Bailey, a Rakuten Viber partneri ügyfélkapcsolatokért felelős igazgatója

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...