Marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket élünk

Az interaktivitás, a személyre szabott marketing, a mikro momentumok előre törnek, a célcsoport elérésében pedig a mesterséges intelligencia, az automatizált insight, és a gépi tanulás egyre növekvő szerepet tölt be – állítja Szalóky Tóth Judit. A The Coca-Cola Company vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője az mmonline.hu-nak adott interjú beszélt arról is, hogy miért élünk marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket, mire kellene fókuszálnia a szakmának és elárulta azt is, hogy neki személy szerint miről szól a Marketing Summit.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- Nagyon izgalmas, és meggyőződésem, hogy marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket élünk. Olyan mértékű változásoknak vagyunk nem csak tanúi, de részesei is a gazdaság, a társadalom és a technológia legkülönbözőbb területein, amelyek jelentős átalakulásokat eredményeznek a marketing és kommunikációs szakmában is. Mindezzel együtt, biztos vagyok abban, hogy az új környezetben, felelősségteljesen használva a rendelkezésünkre álló új tudást és innovatív eszközöket, a marketing továbbra is kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti célok elérésében, miközben egyre fontosabbá válik abban is, hogy a növekedés, a társadalmi és környezeti egyensúlyt szem előtt tartva, fenntartható módon valósuljon meg.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A változások több területen, gyakran párhuzamosan, sokszor egymást erősítve vagy éppen kioltva zajlanak, így nehéz egyértelmű prioritásokat felállítani. Az jól érzékelhető, hogy az internet és a digitális technológia rohamos terjedése miatt a marketing tevékenységek egyre növekvő mértékben online zajlanak, így a közösségi média hirdetések, az influencer tartalmak napjaink marketing és kommunikációs aktivitásaiban alapvetővé válnak. Véleményem szerint fontos trend, hogy az interaktivitás, a személyre szabott marketing, a mikro momentumok előre törnek, a célcsoport elérésében pedig a mesterséges intelligencia, az automatizált insight, és a gépi tanulás egyre növekvő szerepet tölt be. Mindez lehetővé teszi, hogy marketingszakemberek megalapozottabb döntéseket hozzanak, jobban megértsék célcsoportjukat, és hatékonyabb marketing stratégiák mentén érjenek el mérhető eredményeket.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Marketing Summit-ot a Coca-Cola évek óta támogatja, és a rendezvényt minden évben nagyon várjuk mi is. Az előadások és networking-platformok tapasztalataink szerint határozottan hozzájárulnak ahhoz, hogy a marketing-kommunikációs szakemberek, az üzleti döntéshozók, illetve a marketing iránt érdeklődők, tanuljanak egymás tapasztalataiból, és felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Szédületes sebességgel változik körülöttünk minden, ezért véleményem szerint a szakmai tudásmegosztás, az iparági összefogás és együttműködés, a hatékony és következetes érdekképviselet most különös jelentőséggel bír a marketing és kommunikációs szakma hosszútávú sikeres működése és elismertsége szempontjából.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A gazdasági körülmények, bár kategóriánként változó, de összességében jelentős hatással bírnak a fogyasztói és vásárlói döntéshozatalra. Mindannyian szembesülünk a fogyasztók optimalizálási törekvéseivel. Vannak, akik kénytelenek csökkenteni bizonyos kategóriák fogyasztását, esetleg olcsóbb termékekre és szolgáltatásokra váltani. Az ilyen időszakokban a márkaépítés, ezzel együtt a marketing és kommunikáció szerepe felértékelődik, legyen szó erős insight-okra épülő megkülönböztetésről, a fogyasztói igényeket leginkább szolgáló innovációkról, az emocionális kötődést és fogyasztói preferenciát erősítő célzott aktivitásokról, vagy a hatékonyság növelését szolgáló új megoldásokról.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább?

- Ez a nap nekem minden évben az inspirációról szól. Jövőbe mutató trendekről, termékeny szakmai vitákról, új megoldásokról, izgalmas kezdeményezésekről. És persze örömteli találkozásokról régi ismerősökkel és új kollégákkal… Idén is erre számítok

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- A kiemelkedő teljesítmény elismerése a legjobb szakemberekre és gyakorlatokra irányítja rá a figyelmet, ezáltal értéket teremt, és folyamatos fejlődésre ösztönöz mindannyiunkat. Azt gondolom, hogy a szakmai díjak nagyon fontos szerepet töltenek be, hiszen definiálják az iparági kiválóságot és ezen keresztül emelik az iparág általános minőségi színvonalát is.