- Hirdetés -

Marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket élünk

|

Az interaktivitás, a személyre szabott marketing, a mikro momentumok előre törnek, a célcsoport elérésében pedig a mesterséges intelligencia, az automatizált insight, és a gépi tanulás egyre növekvő szerepet tölt be – állítja Szalóky Tóth Judit. A The Coca-Cola Company vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője az mmonline.hu-nak adott interjú beszélt arról is, hogy miért élünk marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket, mire kellene fókuszálnia a szakmának és elárulta azt is, hogy neki személy szerint miről szól a Marketing Summit.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- Nagyon izgalmas, és meggyőződésem, hogy marketingtörténeti szempontból is meghatározó időket élünk. Olyan mértékű változásoknak vagyunk nem csak tanúi, de részesei is a gazdaság, a társadalom és a technológia legkülönbözőbb területein, amelyek jelentős átalakulásokat eredményeznek a marketing és kommunikációs szakmában is. Mindezzel együtt, biztos vagyok abban, hogy az új környezetben, felelősségteljesen használva a rendelkezésünkre álló új tudást és innovatív eszközöket, a marketing továbbra is kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti célok elérésében, miközben egyre fontosabbá válik abban is, hogy a növekedés, a társadalmi és környezeti egyensúlyt szem előtt tartva, fenntartható módon valósuljon meg.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A változások több területen, gyakran párhuzamosan, sokszor egymást erősítve vagy éppen kioltva zajlanak, így nehéz egyértelmű prioritásokat felállítani. Az jól érzékelhető, hogy az internet és a digitális technológia rohamos terjedése miatt a marketing tevékenységek egyre növekvő mértékben online zajlanak, így a közösségi média hirdetések, az influencer tartalmak napjaink marketing és kommunikációs aktivitásaiban alapvetővé válnak. Véleményem szerint fontos trend, hogy az interaktivitás, a személyre szabott marketing, a mikro momentumok előre törnek, a célcsoport elérésében pedig a mesterséges intelligencia, az automatizált insight, és a gépi tanulás egyre növekvő szerepet tölt be. Mindez lehetővé teszi, hogy marketingszakemberek megalapozottabb döntéseket hozzanak, jobban megértsék célcsoportjukat, és hatékonyabb marketing stratégiák mentén érjenek el mérhető eredményeket.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Marketing Summit-ot a Coca-Cola évek óta támogatja, és a rendezvényt minden évben nagyon várjuk mi is. Az előadások és networking-platformok tapasztalataink szerint határozottan hozzájárulnak ahhoz, hogy a marketing-kommunikációs szakemberek, az üzleti döntéshozók, illetve a marketing iránt érdeklődők, tanuljanak egymás tapasztalataiból, és felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Szédületes sebességgel változik körülöttünk minden, ezért véleményem szerint a szakmai tudásmegosztás, az iparági összefogás és együttműködés, a hatékony és következetes érdekképviselet most különös jelentőséggel bír a marketing és kommunikációs szakma hosszútávú sikeres működése és elismertsége szempontjából.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A gazdasági körülmények, bár kategóriánként változó, de összességében jelentős hatással bírnak a fogyasztói és vásárlói döntéshozatalra. Mindannyian szembesülünk a fogyasztók optimalizálási törekvéseivel. Vannak, akik kénytelenek csökkenteni bizonyos kategóriák fogyasztását, esetleg olcsóbb termékekre és szolgáltatásokra váltani. Az ilyen időszakokban a márkaépítés, ezzel együtt a marketing és kommunikáció szerepe felértékelődik, legyen szó erős insight-okra épülő megkülönböztetésről, a fogyasztói igényeket leginkább szolgáló innovációkról, az emocionális kötődést és fogyasztói preferenciát erősítő célzott aktivitásokról, vagy a hatékonyság növelését szolgáló új megoldásokról.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább?

- Ez a nap nekem minden évben az inspirációról szól. Jövőbe mutató trendekről, termékeny szakmai vitákról, új megoldásokról, izgalmas kezdeményezésekről. És persze örömteli találkozásokról régi ismerősökkel és új kollégákkal… Idén is erre számítok

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- A kiemelkedő teljesítmény elismerése a legjobb szakemberekre és gyakorlatokra irányítja rá a figyelmet, ezáltal értéket teremt, és folyamatos fejlődésre ösztönöz mindannyiunkat. Azt gondolom, hogy a szakmai díjak nagyon fontos szerepet töltenek be, hiszen definiálják az iparági kiválóságot és ezen keresztül emelik az iparág általános minőségi színvonalát is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...