0,1 százalékpont döntött az RTL és a TV2 között

tv nézettség

A 18-49 éveseknél és főműsoridőben mindössze 0,1 százalékpontot tett ki a TV2 és az RTL közötti különbség, az utóbbi javára. A többi fontosabb célcsoportban a TV2 nyerte a hetet. Ismét sok nézőt vonzott a Forma-1 futam.

Főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál még mindig egész szoros a verseny az RTL és a TV2 között. Teljes napon, valamint az esti sávban és a teljes lakosságnál azért továbbra is stabil a TV2 előnye. Múlt héten főműsoridőben és a 18-49 éveseknél az RTL kerek 10 százalékos, a TV2 9,9 százalékos közönségarányt ért el. A 18-59 éveseknél nyert a TV2, de nem utcahossznyi előnnyel: 11 százalékkal zárták a hetek, az RTL pedig 10,3 százalékkal.

Most a csatornacsoportok terén is egész hasonló volt a felállás. Az RTL Magyarország az esti sávban és a 18-49 éveseknél a TV2 Csoport előtt végzett (RTL Magyarország: 22,2%, TV2 Csoport: 21,7%). A többi összevetésben a TV2 Csoport őrizte a vezető helyét, bár a 18-59 éveseknél és a főműsoridőben szintén kicsi differencia látható (TV2 Csoport: 22,8%, RTL Magyarország: 22,6%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 30. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11 15 9,9
RTL 10,3 9,6 10

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 30. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,6 11,5 8,2
RTL 6,6 5,9 6,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,4 24,5 20,5
RTL Magyarország 18,6 15,9 18,6
MTVA 7,1 10,6 5,7
AMC Networks 5,4 5,3 5,6
Paramount Global 4,8 4,1 5,8
Network4 3,3 4,3 2,1
Antenna Entertainment Group 3,2 2,6 3,3
Warner Bros.Discovery 2,7 3,1 2,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,9% / 15,8% (18,7% / 16,9%)
Tények Plusz – 13,7% / 12,6% (14,1% / 12,5%)
Szerencsekerék – 13,5% / 11,8% (14,2% / 12,6%)
A hegyi doktor újra rendel – 8,4% / 6,4% (8,5% / 6,6%)

RTL
Híradó – 16,9% / 15,1% (15,8% / 13,8%)
Fókusz – 11,3% / 10,1% (11,5% / 10,5%)
Celebrandi – 9,3% / 9,1% (korábbi héten az Activity: 7,2% / 6,8%)
A mi kis falunk – 12,3% / 12,7% (10,1% / 9,8%)

A TV2-n a Szerencsekerék továbbra is a csatornaátlag feletti eredményeket szállít, de azért az átlagos közönségarányok trendjéből úgy tűnik, mintha kezdenének már ráunni a nézők az ismétlésekre. A hegyi doktor a két kereskedelmi célcsoportnál nem teljesített valami kiugróan. Azonban ennél a sorozatnál nagy volt a kontraszt a teljes lakosságos és a fiatalabb bontások között. A teljes lakosságnál ugyanis 14,6 százalékos heti share-t ért el a német sorozat és nyerte is a sávját.

Az RTL-en az Activityt váltó Celebrandi erősebben kezdett az elődjénél. Azonban még ezzel együtt is kikapott a Szerencsekerék ismétlésétől. A mi kis falunk viszont még mindig nagyon szép számokat hoz és a korábbi héthez képest jelentősen erősödni is tudott az RTL-es sorozat ismétlése.

A múlt hét legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt. A verseny 175 ezer, illetve 280 ezer nézőt érdekelt. A teljes lakosságnál 495 ezren voltak kíváncsiak a futamra, amivel a teljes lakosságos toplista hatodik helyén végzett a Forma-1. A teljes lakosságnál a legnépszerűbb tartalomnak a kedd esti Tények számított, ami 697 ezres nézettséget produkált. Ez a Tények adás egyébként a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a csatorna legnézettebb műsora volt. Az RTL legnézettebbje címmel a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál a keddi RTL Híradó büszkélkedhet 235 ezer és 560 ezer nézővel. A 18-49 évesek körében pedig a hétfői A mi kis falunk ismétlés szállította a csatornának a legtöbb, 166 ezer nézőt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 280 587 20,9
TÉNYEK TV2 236 077 18,4
HÍRADÓ RTL 235 136 18,3
SZERENCSEKERÉK TV2 234 476 15,3
A MI KIS FALUNK RTL 230 268 13,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 204 917 14,4
FÓKUSZ RTL 178 313 12,3
CELEBRANDI RTL 172 530 10,1
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL TV2 157 016 9,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL 145 676 11,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 697 819 24,2
SZERENCSEKERÉK TV2 683 621 19,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 578 543 18,4
HÍRADÓ RTL 560 937 19,4
HEGYI DOKTOR – ÚJRA RENDEL TV2 505 012 15,4
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 495 946 18,2
A SORS ÚTVESZTŐI TV2 455 354 20,7
TESTVÉREK TV2 425 538 20,8
AZ ARANYIFJÚ TV2 410 387 19,6
FÓKUSZ RTL 368 326 11,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 175 032 18,9
A MI KIS FALUNK RTL 166 324 14,4
TÉNYEK TV2 150 902 17,1
HÍRADÓ RTL 136 179 15,4
SZERENCSEKERÉK TV2 134 104 13,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 131 463 13,7
CELEBRANDI RTL 113 812 10,4
TITANIC TV2 105 267 9,1
FÓKUSZ RTL 103 535 11,7
A SORS ÚTVESZTŐI TV2 98 800 15,6

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás