- Hirdetés -

Beférkőzött a mindennapjainkba a mesterséges intelligencia

|

A mesterséges intelligenciáról rengeteg vízió és spekuláció szárnyra kapott már. Sok közülük ijesztő jövőképet fest elénk, pedig a A.I. (Artificial Intelligence) már most is ott van a mindennapjainkban – még ha jelenleg nem is félelmeket ébresztő, hanem hasznos, és életünket megkönnyítő formában.

Azt például tudtad, hogy te is mindennap használod a mesterséges intelligenciát, amikor egy webshopban vásárolsz? Esetleg gépi fordítót használsz? Vagy távolról, neten keresztül irányítod az okos otthonod berendezéseit? Vegyük végig, mely területeken épültek be már hétköznapjainkba a mesterséges intelligencián alapuló alkalmazások!

Egészségünk és az A.I.

Az A.I. technológia már most lehetővé teszi az adatok elemzésével a betegek gyorsabb diagnosztizálását, a betegségek korai felismerését, így hamarabb elindulhat a gyógyítás. Napjainkban az egészségügyi szolgáltatók A.I. algoritmusokat használnak például a daganatok tökéletesebb és pontosabb felismerésére a radiológiai felvételeken. Emellett az A.I.-t alkalmazzák a betegmonitorozásban, a genetikai kutatásokban és a robotasszisztált sebészetben is. Továbbá a betegségek megelőzésében is segít, hiszen előre tudja jelezni a lehetséges egészségügyi problémákat az életkor, a genetikai előzmények, a társadalmi-gazdasági státusz stb. alapján. Amikor legközelebb a laborleletedre vársz, jusson eszedbe, hogy ezt is az A.I. segítségével kaphatod ilyen gyorsan kézhez.

Pénzügyeink és az A.I.

A bankok és pénzintézetek A.I.-t használnak a csalások és visszaélések azonosítására, a hitelképesség elemzésére, a portfóliókezelésre és a személyre szabott pénzügyi tanácsadásra. Szóval lehet, hogy legutóbbi hiteledet is az A.I. segítségével vetted fel, vagy a mesterséges intelligencia segítségével dolgoztatják a pénzed a magánnyugdíjpénztáradban, ami portfóliókezelésre is képes.

Vásárlásaink és az A.I.

A vállalkozók és a marketingesek már pontosan tudják, hogy a mesterséges intelligencia mire jó. Az A.I. segít hatékonyan tanulmányozni a fogyasztókat, potenciális vásárlókat a keresési és vásárlási szokásaik alapján, így az egyénre szabott ajánlatokkal egy vállalkozás pontosan azt kínálhatja vevőinek, amire szüksége van. Az új termékek kifejlesztésében is segít az A.I., már kapható a világ első energiaitala, amelyet teljes egészében az A.I. fejlesztett a Hellel. Az ital minden elemét, összetevőit, dizájnját és marketing eszközeit is a mesterséges intelligencia tervezte, és meg is kóstolta.

Fizikai munkák és az A.I.

A mezőgazdaságban sok helyen alkalmaznak már autonóm (önvezető) kombájnokat a búza, kukorica betakarítására, de már vannak szőlőt szüretelő és betakarító robotok is. Az A.I.-t használják ezek a járművek, hogy érzékeljék a környezetüket, döntéseket hozzanak és biztonságosan navigáljanak. Az emberi szervezetre veszélyes vagy káros helyeken is már előszeretettel használnak ilyen eszközöket, számos olyan gyár és bányászat van, ahol már vezető nélküli teherautók dolgoznak.

Energiafelhasználásunk, környezetünk védelme és az A.I.

Az A.I. segítségével hatékonyabban lehet kezelni az ipari és háztartási energiafogyasztást, a megújuló energiaforrásokat. A környezetszennyezés elleni küzdelemben is segít összhangba hozni a tudósok munkáját. Otthonunk energiafelhasználásának optimalizálása már most is lehetséges, de ezen felül az A.I. lehetővé teszi, hogy a hűtőszekrények csatlakoztathatók legyenek az internethez, így a mesterséges intelligencia ellenőrizheti a rendelkezésre álló élelmiszereket, és akár meg is rendelheti azt, ami hiányzik az esti vacsorához. Továbbá az élelmiszerpazarlás csökkentésében is segít, amikor elküldi, hogy melyik élelmiszerünk jár le a közeljövőben, és akár receptet is ajánl, amiben az adott alapanyagot fel tudjuk használni.

A fenti példákból láthatjuk, hogy az A.I. már nem csak a rutinszerűen ismétlődő, monoton munkafolyamatokat képes elvégezni a mindennapjainkban, és hatalmas adatmennyiségeket képes rövid idő alatt feldolgozni, így tudja biztosítani az emberek számára, hogy az összetett problémamegoldásra, a kreativitásra és a tartalmas kapcsolatépítésre összpontosíthassanak. A mesterséges intelligenciára mindenképpen lehetőségként kell tekinteni, mely az emberi képességekkel együtt optimális eredményeket tud elérni az élet számos területén, hiszen a hétköznapi feladatok automatizálásával az emberek idejüket és energiájukat az érzelmi intelligenciát, kritikus gondolkodást és empátiát igénylő, magasabb értékű tevékenységekre fordíthatják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...