- Hirdetés -

Ezek a BMW-k a legértékállóbbak

|

A BMW évek óta a világ legkeresettebb autómárkái közé tartozik, és nagy valószínűséggel ez egyhamar nem is fog változni. A márka továbbra is erősnek tűnik a használtautó-piacon, még azokban az országokban is, ahol a kisebb, gazdaságosabb autókat részesítik előnyben. De vajon értékállók-e a BMW-k, és összehasonlíthatók-e az egyes modellek?

A carVertical járműtörténeti cég kutatásából látható, mely BMW modellek őrzik meg legtovább az értéküket, és melyek amortizálódnak leghamarabb.

A SUV-ok jobban tartják a piaci értéküket

Az elmúlt évtizedben rendkívül divatba jöttek a szabadidőautók, és ez alól a BMW autói sem kivételek. Az összes BMW típus közül az X sorozat a legértékállóbb – megelőzi az olyan jól ismert modelleket is, mint a 3-as vagy az 5-ös sorozatok.

Egy 3 éves BMW X1 maradványértéke 62,4%, azaz a kiskereskedelmi árának közel 38%-át veszíti el ennyi idő alatt. 5 év után az értéke 48,8%-ra, 10 év múlva pedig 24,5%-ra csökken. Az összes autókorcsoportot tekintve a BMW SUV-ok őrzik meg leginkább értéküket: egy 3 éves X3 maradványértéke 49,8%, az X5-é 66,6%, az X6-é pedig 73,3%. Ezek nagyszerű adatok a nem SUV BMW-khez képest.

Természetesen az X modellek sem halhatatlanok – hosszabb távon az értékük jelentősen csökkenhet. Egy 10 éves X6-os modell értéke mindössze 21,7%, és a számok máshol is hasonlóak: az X1-nek csak 24,5%, az X3-nak 28,4%, az X5-nek pedig 20,3%. Más szóval, míg az X6 az egyik legdrágább szabadidőautó a piacon, 10 év után veszít az értékének nagy részéből.

Az új BMW-t vásárlók teljes körű luxusra és a legújabb innovációkra vágynak. Ez azonban kevésbé jellemző a használtautók piacára, ahol a vásárlók a kevésbé költséges karbantartású autókat részesítik előnyben.

Egyes modellek 3 év alatt az értékük több mint felét elveszítik

A 7-es széria az egyik legdrágább modell a BMW kínálatában. A márkakereskedés elhagyása után azonban az értéke nagyon gyorsan csökken. Egy 3 éves 7-es szériás autó maradványértéke 40,5%, ami egészen 14,4%-ra csökken, miután a modell eléri a 10 éves kort.

A BMW 7-es széria a luxust és a státuszszimbólumokat nagyra értékelő közönség számára készült. A bonyolult és költséges karbantartás miatt azonban ez a sorozat kevésbé kelendő a használtautó-piacon. Aki használt járművet keres, általában a lehető legkevesebbet szeretne szervizre költeni. Egy régi BMW 7 ebből a szempontból tehát nem hatékony autó.

A SUV-ok népszerűségének megugrása jócskán érintette a hagyományos autók iránti keresletet, ami azok értéktartásán is meglátszik. A BMW 3-as és 5-ös széria az első 3 év után az értékének mintegy felét elveszíti. 10 év elteltével a 3-as modellek maradványértéke 18%, míg az 5-ösé 19,3%, ami kevesebb, mint bármelyik X-szériás autóé.

A sportkupék jó befektetések lehetnek, de lehetnek bökkenők

Míg egyes exkluzív modellek, például a 6-os széria autói, 3 évig remekül tartják az értéküket (90,9%), ezt követően ez a szám gyorsan csökkenni kezd. 5 év után az értékének már csak 56,2%-a marad meg, ami mindössze 2 év alatt komoly visszaesést jelent.

5 év után lejár a gyártói garancia, ami a 6-os sorozat karbantartási költségeit is jelentősen megnöveli. Egy luxusmodellről lévén szó, senki sem kockáztatja szívesen a magas szervizelési költségeket és a piaci ár drasztikus csökkenését.

Ez aligha meglepő, tekintve, hogy a használtautó-piacon sok járművet kínálnak eladásra rejtett sérülésekkel, amelyek javítása költséges lehet. Az olyan luxusautók, mint a BMW 6-os széria, kiváló alanyai az ilyen használtautó-csalásoknak, mivel az eladók sokat nyerhetnek az igazság elferdítésével. Emiatt drága kupét vásárolni – öt év amortizáció után is – csak az autó történetének ismeretében és alapos átvizsgálás után célszerű.

Ugyanez vonatkozik az olyan sportos BMW modellekre, mint az M2, M3 vagy M5, amelyek több év elteltével is kiválóan őrzik az értéküket. Egyes régebbi generációs M autók akár drágábbak is lehetnek, mint 10-20 évvel ezelőtt, amikor elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az értéknövekedés azonban nemigen hozható összefüggésbe a mindennapi megfontolásokkal, hiszen többnyire a gyűjtők és rajongók által keresett autókról van szó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...