- Hirdetés -

Felpörgeti a turizmust az atlétikai világbajnokság

|

Több mint 200 országból több mint 2100 atléta érkezik Magyarországra augusztus 19. és 27. között, hogy világszinten mérje össze felkészültségét és tudását. A sportok királynőjét, az atlétikai világbajnokságot pedig velük együtt számtalan szurkoló is végig kíséri. A Magyar Turisztikai Ügynökség által működtetett Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ friss adatai szerint már most közel 340 ezer, a verseny időtartamára szóló vendégéjszaka foglalást regisztráltak a fővárosi szálláshely-szolgáltatók.

A világ minden tájáról érkeznek versenyzők és turisták az atlétikai vb ideje alatt Magyarországra. Az NTAK adatai alapján augusztus 19. és 27. között a budapesti vendégéjszaka-foglalások több mint 70%-a köthető a külföldi látogatókhoz. Ausztráliából, Indiából, Kínából éppúgy foglaltak szállást a fővárosi szálláshelyekre erre az időszakra, mint Dél-Afrikából, Tunéziából vagy éppen Argentínából, az Amerikai Egyesült Államokból és Kanadából.

A legfőbb küldőország között megtaláljuk hazánk hagyományosan meghatározó piacait is. Minden tizedik vendégéjszaka foglalás Izraelből, az Egyesült Királyságból vagy Németországból érkezett, Spanyolországból és Olaszországból pedig a fővárosi szálláshelyek 6-6%-át foglalták le előre. A vb idejére szóló közel 230 ezer budapesti, külföldi vendégéjszaka-foglalásnak több mint a fele jelentkezett a szállodáknál – a 60%-uk a 4 és 5 csillagos hotelekbe szól −, míg a foglalások majd 40%-át magánszálláshelyeken és egyéb szálláshelyeken regisztrálták. A 110 ezer, belföldi vendégtől beérkezett vendégéjszaka-foglalás mintegy 80%-át szintén a fővárosi szállodákban regisztrálták, ezek kétharmada a 4 és 5 csillagos szállodákba szól.

A sportturizmus az egyik legdinamikusabban növekvő turisztikai ágazat. Az atlétikai világbajnoksághoz mérhető nemzetközi megmérettetések különösen nagy jelentőséggel bírnak a hazai turisztikai szektor teljesítményében. A sportversenyek látogatói a szabadidős turistákhoz képest általában hosszabb ideig tartózkodnak Magyarországon, többet költenek és gyakrabban vesznek igénybe magas minőségű szállással, vendéglátással kapcsolatos szolgáltatásokat.

„Az atlétikai világbajnokságnak jelentős turisztikai hatása van, hiszen nemcsak a verseny idejére látogatnak hazánkba a szurkolók, hanem lehetőség szerint meghosszabbítják útjukat, hogy jobban felfedezzék fővárosunkat vagy a vidéki településeket. Azonban még náluk is többen vannak azok, akik TV-n keresztül követik majd a versenyszámokat. Közel 1 milliárd embert érnek el majd a közvetítések, melyet megsokszoroznak a versenyzők és a szurkolók által feltöltött közösségi médiás posztok is. Ezek mind jó hírét viszik Magyarországnak. Mind azt mondják el, milyen élményekkel teli, biztonságos úti cél hazánk. Minden túlzás nélkül mondhatjuk, ezalatt az idő alatt rajtunk lesz a világ szeme. Ennek turisztikai jelentősége és hosszú távú hatása szinte megbecsülhetetlen” – emelte ki Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

„Az atlétikai világbajnokság történelmi jelentőségű Magyarország és a hazai turizmus számára. Immár a számok is egyre erősebben és mindennél egyértelműbben bizonyítják, hogy hatása messze túlmutat azon a kilenc napon, amíg a versenyek zajlanak. A világ harmadik legnagyobb sporteseménye lehetőség arra, hogy a legjobb arcunkat mutassuk a világ felé: azon dolgozunk, hogy minden idők legjobb atlétikai világbajnokságát rendezzük meg, ami képes arra, hogy hosszú évekig, akár évtizedekig is pozitív benyomást hagyjon Magyarországról a nézőkben, akár a helyszínen a stadionban, akár a világ bármely táján televízión követik az eseményeket” – mondta Németh Balázs, a Budapest 2023 Nzrt. vezérigazgatója.

Az atlétikai világbajnokság – ahogyan minden nagy nézettségű, nemzetközi sportverseny, mint például az idén megrendezett férfi kézilabda Európa-bajnokság, a FINA Vizes Világbajnokság vagy a Formula1 Magyar Nagydíj – jelentős szerepet játszik Magyarország nemzetközi imázsépítésében is. Jól mutatja ezt, hogy története során először vette fel Budapestet a világ tíz legnagyobb sportvárosát összesítő rangsorába a BCW sporttal foglalkozó svájci tanácsadó cég. A rangos elismeréshez a nemzetközi sportesemények mellett olyan budapesti sportlétesítmény-fejlesztések is hozzájárultak, mint a Puskás Aréna vagy az MVM Dome.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...