Európa-szerte állattartók millióinak és mintegy 16 ezer Fressnapf kollégának szóló IT fejlesztések egyik új központja lesz a budapesti Fressnapf International Business Services (FIBS). A piacvezető állatfelszerelés üzletlánc a kisállatok és gazdáik szolgálatába állítja a digitalizációt, hazai IT csapatuk előremutató nemzetközi projekteket visz tovább.
Az első, állatoknak és gazdáiknak szóló digitális ökoszisztéma fejlesztéséhez épít IT hubot a Fressnapf budapesti szolgáltatóközpontja, a FIBS. A 2022-ben alig 10 fős csapat dinamikus növekedés után nemrég köszöntötte 100. kollégáját, az IT&Digital Hub létrehozásával év végére a 200 fős létszámot is túllépik.
A németországi, családi vállalkozásként indult anyacég piacvezető Európában a kisállatfelszerelések és állateledel terén, de víziójuk messze túllép az üzletlánc működési keretein. Előremutató informatikai és digitális megoldásaikkal arra keresik a választ, mit képes hozzáadni a technológia és digitalizáció az állattartók és kedvenceik könnyebb és boldogabb életéhez. Céljuk továbbá a Fressnapf csoport teljes infrastruktúráját támogatni – ez 13 országban mintegy 1 900 szaküzletet és 16 000 kollégát jelent.
IT központjukba újításra elszánt DevOps, QA Engineer és fejlesztő kollégák jelentkezését várják, akik nemzetközi, elsősorban Solution Development projekteken keresztül fejlődhetnek, miközben aktívan formálhatják az állattartás jövőjét.
A FIBS válasza az IT toborzási kihívásokra: küldetés és fejlődés
A munkaerőpiacon évek óta markáns trend a szakemberhiány az IT és Data pozíciók terén, ahogyan a verseny is éles a jelentkezőkért. Gyakori jelenséggé vált, hogy a jelöltek a megtartó vagy épp kedvezőbb ajánlat miatt akár még a kiválasztási folyamat során visszalépnek.
A hazai SSC szektor friss szereplőjeként a FIBS-nél is tapasztalják, hogy sokkal több betöltetlen állás van, mint ahány szabad IT-s szakember, miközben a bérigények tovább növekedtek. A toborzás azonban eddig a várakozásaik szerint alakul, kedvező az ajánlat elfogadási arány.
Ez részben annak köszönhető, hogy egyértelmű küldetéssel szólítják meg a jelentkezőket: olyan innovatív megoldásokat fejlesztenek, amelyek hozzátesznek az emberek és állatok mindennapjaihoz, tovább erősítve a köztük lévő kötődést. Ilyen a GPS nyomkövető nyakörv, amely a kutya mozgása alapján kiszámolja a napi kalóriaigényét. Egy 5-8 millió fős, a különböző platformokat integráló vásárlói adatbázis, részletes profillal a kiskedvencekről, vagy a Dr. Fressnapf online állatorvosi rendelés. A fenntarthatóság jegyében a bolti kollégák mára papírmentesen dolgoznak: egy saját fejlesztésű, öt nyelven elérhető alkalmazással kész lexikon van a kezükben az állattartásról és akár ott helyben egy egészségtudatos BARF étrendet is összeállítanak. Ezek a jövőbemutató fejlesztések néhány országban máris elérhetőek és a hazai IT csapat munkájával állhatnak evolúciós pályára.
„A FIBS-nél szívesen adunk zöld lámpát elsőre talán merész megoldásoknak, a fejlődésvágyat és másképp gondolkodást bátorítjuk. Hívószavaink a haladó, architekturális megoldások és az állandó innováció.” – ettől lehetnek vonzó munkaadók Radócz Ádám, IT&Digital fejlesztési vezető szerint. A szakmai fejlődést pedig nemcsak a komplex, nemzetközi projekteken keresztül támogatják, de a kéthetente tartott Learning Friday alkalmakkal is.
A leginkább állatbarát szolgáltatóközpont
A FIBS a küldetésen és fejlődési lehetőségeken túl a támogató közösségre épít. „Egy professzionális csapat mellett közösséget is építünk, ahol az emberek és állatok az elsők. Rugalmasságban felvesszük a versenyt a startupokkal, miközben az egyéni teljesítmény a boutique-méretünknek hála sosem vész el. A hátterünk mégis tőkeerős, a csoport 33 éve folyamatos növekedést mutat.” – teszi hozzá ügyvezetőjük, Markus Martens.
A törődő és barátságos légkör prioritás, amit a változatos közösségi rendezvényekkel és a feladatra dedikált Chief Happiness Managerrel támogatnak. Egyedi vállalati kultúrájuk alapja, hogy akik a FIBS-nél dolgoznak, szeretik a munkájukat és ezt a bátran újító, dinamikus közeget, ahol a nyitottság, transzparencia és egymás elismerése a mindennapi interakciók része.
A rugalmas munkavégzést az egyéni igények alakítják: a hibrid modellen túl akár 100% home office-t ajánlanak a vidéki jelentkezőknek. Ezzel együtt nagyon is népszerű a FIBS család- és állatbarát kialakítású irodája, ahol extraként egy saját, dunai panorámás tetőteraszukkal várják a csapattagokat és négylábú kísérőiket.
Dinamikus növekedés, készségalapú munkaszervezés
A FIBS a következő hónapokban és években újabb funkciókkal bővülhet, így az eddigi dinamikus növekedés várhatóan töretlenül folytatódik. A tehetségek bevonzásában építenek külső toborzó partnereikre, miközben következetes munkáltatói márkaépítéssel erősitik a digitális kommunikációt: LinkedIn oldalukon szép számmal érkeznek a pályázatok és nemrég élesítették progresszív karrieroldalukat. Employer branding stratégiájukat 2022-ben az Impact Works szakértőivel alapozták meg és azóta is tudatosan építkezve, holisztikus szemlélettel hangosítják ki a FIBS munkáltatói értékeit.
Emellett a Fressnapf csoporton belül a FIBS az elsők között volt Európában, aki sikeresen lokalizálta a németországi központ tavaly startoló #CharactersWanted kampányát. A merész, provokatív és játékos stílus között egyensúlyozó kreatívokon az emberek és állatok közötti interakció áll a középpontban, egyértelmű azonosulási pontot kínálva a karrierváltásra nyitott állattartóknak. Kampányukban újszerű elem, hogy konkrét pozíciócsoportokra szabják a hirdetéseket és – a készségalapú munkaszervezés trendjével összhangban – a feladatkörhöz leginkább releváns soft-skilleket hangsúlyozzák.