A TV2 nyert, de a Duna Tv egyik műsora volt a legnézettebb

tűzijáték nézettség 2023

Csatornák szintjén a TV2, csatornaportfólióknál a TV2 Csoport nyerte a múlt hetet minden fontosabb célcsoportnál. A hét legnézettebb műsorát viszont a Duna Tv sugározta.

A nyári tévés holtszezon idején mostanában az volt a felállás, hogy főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál meglehetősen szorosan alakult a verseny a TV2 és az RTL között, sokszor 1 százalékponton belüli különbségekkel. Múlt héten azonban a TV2 kicsit jobban elhúzott a fő konkurensétől az említett célcsoportoknál is. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 1,4 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 2,6 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti differencia, a TV2 javára.

A teljes portfóliókat nézve is igaz, hogy a 33. héten a TV2 Csoport kicsit nagyobb előnyt hozott össze a korábbiaknál. A legközelebb a 18-49 éveseknél, főműsoridőben járt hozzájuk az RTL Magyarország, de ez is 3 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 22,8%, RTL Magyarország: 19,8%). A TV2 Csoportnak legjobban fekvő bontásban – teljes nap, teljes lakosság – pedig a 10 százalékpontot is meghaladta az előnyük (TV2 Csoport: 24,9%, RTL Magyarország: 14,5%).

Teljes napot nézve erős hete volt az MTVA-nak is. A teljes lakosság mellett a 18-49 és a 18-59 évesek körében is a harmadik helyre futottak be a TV2 Csoport és az RTL Magyarország után. (A 18-49 és 18-59 éveseknél jellemzően az AMC, vagy a Paramount a harmadik).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 33. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,8 15,5 10,8
RTL 9,2 8,5 9,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 33. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,2 11,9 9
RTL 5,7 5,2 5,8

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,4 24,9 21,6
RTL Magyarország 16,7 14,5 16,6
MTVA 7,8 11,9 6,2
AMC Networks 5,1 5,0 5,1
Paramount Global 4,5 3,6 5,2
Network4 3,8 4,9 2,7
Antenna Entertainment Group 3,5 2,6 3,8
Warner Bros.Discovery 3,3 3,6 3,1

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,5% / 15,6% (18,4% / 16,9%)
Tények Plusz – 15,1% / 13,8% (14,4% / 14,1%)
Szerencsekerék – 13,3% / 12% (13% / 11,9%)
Zsákbamacska – 9% / 8,5% (korábbi héten a Drágám, add az életed: 6,4% / 6,8%)

RTL
Híradó – 17,8% / 16,4% (18% / 16,6%)
Fókusz – 12,2% / 12,5% (12,2% / 12,2%)
Celebrandi – 8,2% / 9% (9,1% / 9,3%)
A mi kis falunk – 8,4% / 8,3% (11,2% / 10,9%)

A 18-49 és a 18-59 éveseknél is jobb heti átlagot ért el az RTL Híradó, mint a Tények. Mostanában gyakoribb volt ennek a fordítottja. A Szerencsekerék jól teljesített, nyerte is a sávját. Érdekes módon nagyjából ugyanazt produkálták a vetélkedő új adásai, mint korábban az ismétlések. A Szerencsekerék utáni sávban a Drágám, add az életed ismétléseit a Zsákbamacska ismétlései váltották. Utóbbi egyértelműen jobban érdekelte a nézőket, bár a TV2 esti átlagát nem érte el.

Az RTL-en a Celebrandi kikapott a Szerencsekeréktől, de ha úgy nézzük, hogy korábban ebben a sávban futó produkciók mostanában hogyan teljesítettek, akkor végül is nem szerepel rosszul. Az RTL esti csatornaátlagától csak kicsivel maradt el a Celebrandi. A mi kis falunk ismétlések múlt héten kifutottak és úgy tűnik, hogy jókor, mert meglepően gyenge eredményeket hozott a sorozat ismétlése, a korábbi héthez képest több mint 2 százalékpontot esett az átlaga.

Azonban a hét legnézettebb műsorát nem a kereskedelmi csatornák, hanem a Duna Tv sugározta. Ez pedig a tűzijáték közvetítése volt, ami minden fontosabb korosztálynál első helyen végzett. A 18-49 éveseknél 245 ezer, a 18-59 éveseknél 371 ezer, a teljes lakosságnál 949 ezer nézőt vonzott az ünnepi tűzijáték közvetítése. S ha megnézik a lenti adatokat, akkor láthatják, hogy meglehetősen nagy előnnyel végzett az élen.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
TŰZIJÁTÉK DUNA TV 371 932 19,8
ATLÉTIKAI VB 2023 M4 SPORT 242 629 17,6
SZERENCSEKERÉK TV2 234 484 13,9
HÍRADÓ RTL 228 704 21,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 226 960 17,8
TÉNYEK TV2 226 413 20,7
FÓKUSZ RTL 164 236 12,5
HALÁLOS IRAMBAN 7. TV2 153 993 9,5
ZSÁKBAMACSKA TV2 148 955 10,5
A MI KIS FALUNK RTL 148 016 9,1

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TŰZIJÁTÉK DUNA TV 949 999 25,0
SZERENCSEKERÉK TV2 725 186 20,2
TÉNYEK TV2 642 837 25,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 581 586 19,8
ATLÉTIKAI VB 2023 M4 SPORT 574 085 19,1
HÍRADÓ RTL 499 863 19,7
AZ ARANYIFJÚ TV2 389 463 18,2
TESTVÉREK TV2 375 258 19,2
ZSÁKBAMACSKA TV2 362 641 13,5
FÓKUSZ RTL 340 152 11,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
TŰZIJÁTÉK DUNA TV 245 888 19,6
SZERENCSEKERÉK TV2 148 156 12,6
TÉNYEK TV2 145 539 20,5
HÍRADÓ RTL 141 968 20,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 141 807 16,8
ATLÉTIKAI VB 2023 M4 SPORT 117 296 13,4
FÓKUSZ RTL 112 064 12,7
CELEBRANDI RTL 111 232 9,7
HALÁLOS IRAMBAN 7. TV2 106 528 10,0
A MI KIS FALUNK RTL 102 583 9,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás